R25: 2165 TX, B29E 1990r Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2005 Posty: 448 Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2005-09-02, 17:43 wspomaganie
Witam,
ponieważ jakeś dziwne dźwięki dochodza mi z lewego koła podczas skręcania w lewo (tylko przy wyższych prędkościach) chciałbym zmienić olej we wspomaganiu kierownicy (dźwięk podobny do tego jaki słyszymy przy skrajnym położeniu kierownicy), poza tym jest czarny i chyba nigdy nie był zmieniany,
moje pytanie czy w pompie jest jakiÅ› filterek?
jak tą czynność powinienem prawidłowo wykonać?
kupiłem oleum 1 litr czy to wystarczy?
usterka występuje tylko podczas skręcania w lewo i przy wyższych prędkościach, czasem na prostej w koleinach, nie wiem co to do może być (półosie ok, łożysko koła ok)po wciśnięciu sprzęgła i przegazówce nadal słuchać ten dźwięk, dopiero jak wychodze z zakrętu i jadę prosto cichnie
pozdrawiam
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2005-09-02, 22:42
hmmmmm objawy podobne do tych gdy lozysko ma juz dosyc krecenia... Na pewno sa ok? A opony w jakim stanie (nie pozabkowane i z prawidlowym cisnieniem?) U mnie podobne objawy sa jak u Ciebie ale ja mam do wymiany tylne lewe lozysko - buczy przy predkosciach od okolo 30km/h, szczegolnie przy skrecie w lewo (przy skrecie w prawo cichnie) a przy jezdzie na wprost przestaje jak sie ustawie odpowiednio w koleinie. Najlatwiej sprawdzic lozyska podnoszac kolo i krecic je reka i jesli bedzie slychac jakis dzwiek tzn ze lozysko pada.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
R25: 2165 TX, B29E 1990r Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2005 Posty: 448 Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2005-09-03, 08:39 wspomaganie
właściwie to łożysko koła bym wykluczył, dźwięk słychać gdzieś przy 70km/h i szybciej. Może dzisiaj będę miał okazję trochę pogrzebać, sprawdzę łożysko, hamulce, zmienie olej we wspomaganiu - zobaczymy jaki będzie efekt.
Jeśli chodzi o wymianę oleju, wystarczy jak odkręcę wąż od pompy i płyn zleci? czy trzeba to zrobic w inny sposób (jakiś korek spustowy w pompie )
R25: 2,2i, GTX, J7T, B29E, składak 94
Wiek: 48 Dołączył: 10 Maj 2005 Posty: 298 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-09-04, 19:53
Zobacz czy nie masz jakiś luzów w układzie kierowniczym i zawieszeniu (opisz bliżej te odgłosy).
Druga ważna sprawa: do układu wspomagania musi być specjalny płyn hydrauliczny, zreguły ma taki kolor czerwony. Nie można tego zalać zwykłym olejem. Ja używam Shell Donax, za litr zapłaciłem 25 zeta.
A płyn wystarczy że spuścisz, potem trzeba układ odpowietrzyć (koła skręcić do końca w lewo i w prawo - wtedy układ się odpowietrzy).
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2005-09-04, 20:54
Dodam jeszcze tylko tyle ze odpowietrzanie przeprowadza sie na wylaczonym silniku najlepiej z podniesionym przodem krecac kilka razy kierownica od jednej pozycji skrajnej do drugiej.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
R25: 2165 TX, B29E 1990r Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2005 Posty: 448 Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2005-09-05, 07:18 wspomaganie
no i klapa
- rozebrałem zaciski hamulcowe, klocki ok, wyczyściłem złożyłem wszystko działa
- łożysko też ok, ruszałem kołem na wszystkie strony kręciłem w te i we wte, luzu nie ma, nic nie szumi
- wymieniłem olej we wspomaganiu (MOBIL ATF 220)
jade sobie do warszawy i k^%$#@$ znowu zzzzzzzzzzz!!!
drążki i końcówki drążków są w porządku, łączniki stabilizatora mają luzy ale to nie ma moim zdaniem żadnego wpływu
jakieś dwa miesiące temu wymieniałem amory przednie (ciekły i wogóle szrot) też nic nie dało
dźwięk pojawił się pare miesięcy temu, tyle że występuje coraz częściej
jak juz pisałem jest podobny do tego jaki wydaje pompa wspomagania w skrajnym położeniu kierownicy, takie zzzzzzzzzzzzzz, występuje tylko przy prędkościach wyższych od 60km/h podczas skręcania w lewo ewentualnie czasem na prostej, a innym razem przejade 50 kilosów i nic
nie wiem zgłupiałem
mam źle ustawioną zbieżność ale czy to może miec wpływ?
gdzie w wawie mogę ustawić geometrię przodu i ile to może kosztować (zbieżność, pochylenie koła itd.) mam problem z powracaniem kierownicy (muszę jej pomagać) po maksymalnym skręcie np. jak zawracam, myslę że jest to kwestia regulacji kąta wyprzedzenia zwrotnicy, poprzedni właściciel zmieniał te drążki trzymające górny wahacz i pewno ustawili mu na oko
sorki odbiegłem od tematu
mógłym tak pisać i pisać
pozdr
może nie działa ci to użadzenie lub działa niepoprawnie kture zmniejsza siłę wspomagania przy więkrzych prędkościach? może zgłupiało i przy skręcie powyzej 60 blokuje całkowicie przepływ płyny i przez to masz taki dzwięk jak przy skręcie na makisa- sprawdź to w jakis sposób:
pozdrawiam
R25: 2165 TX, B29E 1990r Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2005 Posty: 448 Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2005-09-11, 21:18
nie wiem w dalszym ciągu skąd ten dźwięk pochodzi, jednak pojawia sie już bardzo często, więc jak się coś rozwali to poinformuję was
dziękuję za pomoc
[ Dodano: 2006-01-11, 12:35 ]
po wymianie skrzyni biegów przejechałem ze 4-5 tys. i tajemniczy dźwięk się nie pojawił ani razu coby to nie było to w skrzyni biegów było coś nie tak, podejrzewam tulejkę prowadzącą łożyska wyciskowego, która była luźna i prawdopodobnie zaczepiała o wałek albo docisk ale to juz przeszłość
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum