ja tam w swoim poprostu rozpialem cybant na dole chlodnicy i wszystko wylatalo co mialo wylatac wczesniej tylko pamietaj by zdjac korek zbiorniczka wyrownawczego
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2005-09-10, 00:28
Z tym uruchamianem silnika to bym uwazal... pompa wody nie lubi chodzic na sucho a i silnik latwo przegrzac nawet jesli to bedzie odpalenie na chwile. Poza tym zeby pompa wypedzila resztki wody to by musiala byc w niej zanurzona wiec to i tak nie zadziala bo bedzie zbyt malo plynu.
Najlepszy sposob to wlasnie odkrecenie korka w zbiorniczku wyrownawczym, ustawienie ogrzewania w kabinie na max (zeby woda z nagrzewnicy tez splynela) i rozpiecie dolnego weza na chlodnicy - to w zupelnosci wystarczy.
Po zalaniu nowego plynu trzeba oczywiscie dokladnie odpowietrzyc! Nie wiem jaki masz uklad chlodzenia ale zwykle sa na wezach odpowietrzniki. Ja mam o tyle dobrze ze mam uklad samoodpowietrzajacy sie i po rozgrzaniu silnika i lekkim przegonieniu reni uklad jest w pelni odpowietrzony
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
Z tego co wiem, to są dwa rodzaje układu chłodzenia dla silnika J6R. Jeśli masz pionowy zbiornik na płyn, to jest to uklad, który musisz odpowietrzać, jeśli jest to natomiast zbornik płaski, leżacy, to układ sam się odpowietrzy.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
dokladnie! i nie dziwowac sie jesli troche plynu po wlaniu i przejechaniu kilku kilosow ubedzie! oznacza to tylko ze bable powietrzne zostaly wypchniete
u mnie czegos takiego nie ma ale mozna jeszcze pomoc reni sie odpowietrzyc poluzowywujac cybant przy pompie wody zaraz przy termostacie i pouciskac troche waz gumowy troche to smieszni brzmi ale pomaga
Nieeee, no nie kombinujcie pd górę
W wersji z samoodpowietrzaniem nie trzeba nic luzować i uciskać, a jak wspomniał Grzybek, do odpowietrzania jest ten cybancik na obudowie termostatu. Trzeba nagrzać silnik do momentu otwarcia termostatu i odkręcić ten cybancik aż wycieknie płyn. Ot i cale odpowietrzanie.
P.S.
Na zimno trzeba wytworzyć np. pompką ciśnienie w układzie i wtedy odpowietrzyć.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
wszystko sie jak najbardziej zgadza ale....
wlewajac plyn wcale sie on nie kwapi to zapelnienia owego ukladu wiec to jest taki sposobik na przyspieszenie operacji tylko wlewania plynu
Witam.A propos włączania ogrzewania, to tylko aby sprawdzić czy się nagrzewnica odpowietrzyła.Do samego odpowietrzania nie ma to znaczenia.Ona zawsze pracuje.Tylko jest przymkniętą przez klapkę od nawiewu .
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Marcin Boroński 2013-07-31, 14:46, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum