R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-06-03, 20:36 Nadgorliwy ABS
Na poczatek moich bojow idzie ABS
Zauwazylem ze ABS jest nadgorliwy przy malych predkosciach a dokladniej to jesli predkosc jest ponizej okolo 40km/h to jak hamuje to stuka ABS. Przy wiekszych predkosciach wszystko jest ok, renia hamuje plynnie i bez zadnych stukow a ABS reaguje prawidlowo (hamowalem na mokrej nawierzchni ze 100km/h do 0 i kol nie zablokowalo. Kontrolka zachowuje sie prawidlowo tzn zapala sie przy przekreceniu kluczyka i zaraz po odpaleniu gasnie, podczas jazdy nie zapala sie.
Czym to jest spowodowane? Jeszcze nie zagladalem do czujnikow przy kolach ale to chyba nie ich wina...
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-06-03, 21:04
Hmmm w zawieszeniu czekaja tylko laczniki stabilizatora do wymiany a poza tym luzow brak (a przynajmniej ich nie czuc i nie slychac). Renia dzielnie pokonuje wyboje w ciszy i nie zachowuje sie w sposob nieprawidlowy. Skoro to by byla wina luzow to czemu przy wiekszych predkosciach jest dobrze? Dodam ze to sie dzieje nawet jak samochod sie ledwo toczy.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
I wystarczy To one odpowiadają za to, że oba koła toczą się równomiernie. Żadne styki, przekaźniki, tylko właśnie nierówna praca kół działa na ABS dając kopanie w pedale. Czyli ABS odpuszcza na kole, a że są luzy to czuć stukanie. Przy właściwym stanie zawieszenia, nic nie kopie i nie czuć, że ABS zadziałał, ale jak tylko coś stuka przy hamowaniu, to szukaj luzów w zawieszeniu, a nie na kablach.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-06-04, 16:24
Tombog napisał/a:
To one odpowiadają za to, że oba koła toczą się równomiernie
hmm przeciez one sa tylko do stabilizacji samochodu na zakretach i rownie dobrze mogloby ich nie byc Mialem dzis poogladac dol samochodu ale nie mam tablic i renia czeka na parkingu
[ Dodano: 2007-06-15, 09:53 ]
Wczoraj z okazji zmiany oponek mialem okazje zajzec do tylnych piast i okazalo sie ze w tylnym prawym kole kiedys musial byc wyciek plynu hamulcowego i wszystko w okolicy jest zardzewiale. Niestety zebom ABS'u tez sie dostalo i szczeliny miedzy zebami nie sa idealne. Na dodatek ktos chyba kiedys uderzyl mlotkiem albo nie wiem czym i wyglada na to ze kilka zebow jest mniejszych. W weekend planuje wyjac cala piaste i zobacze co sie da zrobic z tym.
[ Dodano: 2007-06-16, 16:39 ]
Pogrzebalem, poczyscilem i juz problem prawie calkiem znikl. Prawie bo jeszcze czasem sie wzbudza ale o wiele mniej i rzadziej. Zapewne bede musial przesunac czujnik blizej wienca bo po zeskrobaniu rdzy zrobilo sie wiecej miejsca miedzy zebami a czujnikiem.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum