:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Nadgorliwy ABS
Autor Wiadomość
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-06-03, 20:36   Nadgorliwy ABS
 

Na poczatek moich bojow idzie ABS :)

Zauwazylem ze ABS jest nadgorliwy przy malych predkosciach a dokladniej to jesli predkosc jest ponizej okolo 40km/h to jak hamuje to stuka ABS. Przy wiekszych predkosciach wszystko jest ok, renia hamuje plynnie i bez zadnych stukow a ABS reaguje prawidlowo (hamowalem na mokrej nawierzchni ze 100km/h do 0 i kol nie zablokowalo. Kontrolka zachowuje sie prawidlowo tzn zapala sie przy przekreceniu kluczyka i zaraz po odpaleniu gasnie, podczas jazdy nie zapala sie.
Czym to jest spowodowane? Jeszcze nie zagladalem do czujnikow przy kolach ale to chyba nie ich wina...
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-06-03, 20:54   
 

Luzy w zawieszeniu ?? U mnie tak było i jak wymieniłem swożnie to przestało. A mechanik się dziwił, że dobre swożnie wymieniam :D
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-06-03, 21:04   
 

Hmmm w zawieszeniu czekaja tylko laczniki stabilizatora do wymiany a poza tym luzow brak (a przynajmniej ich nie czuc i nie slychac). Renia dzielnie pokonuje wyboje w ciszy :) i nie zachowuje sie w sposob nieprawidlowy. Skoro to by byla wina luzow to czemu przy wiekszych predkosciach jest dobrze? Dodam ze to sie dzieje nawet jak samochod sie ledwo toczy.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2007-06-03, 21:08   
 

A może wina czujnika, jakiś brudny albo przekrzywiony???
_________________

 
 
Patryk 
Kandydat na znawcę



R25: była R25 2,2 TX J7T B29B 1991
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 669
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-06-03, 21:30   
 

odwieczny problem :) najpierw postaraj sie poprawic styki w przekazniku pod zbiorniczkiem wyrównawczym :) zmierz opor czujników i zajzyj do kompa od absu :)
_________________

 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-06-03, 23:26   
 

Zulus napisał/a:
czekaja tylko laczniki stabilizatora do wymiany


I wystarczy :!: To one odpowiadają za to, że oba koła toczą się równomiernie. Żadne styki, przekaźniki, tylko właśnie nierówna praca kół działa na ABS dając kopanie w pedale. Czyli ABS odpuszcza na kole, a że są luzy to czuć stukanie. Przy właściwym stanie zawieszenia, nic nie kopie i nie czuć, że ABS zadziałał, ale jak tylko coś stuka przy hamowaniu, to szukaj luzów w zawieszeniu, a nie na kablach.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
blondas 
Expert


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2007-06-03, 23:29   
 

Tombog napisał/a:
to szukaj luzów w zawieszeniu, a nie na kablach.

swieta racja panie!
zbadaj skutecznosc amorkow bo jak sa do kitu to nic Ci nie pomorze
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-06-04, 16:24   
 

Tombog napisał/a:
To one odpowiadają za to, że oba koła toczą się równomiernie

hmm przeciez one sa tylko do stabilizacji samochodu na zakretach i rownie dobrze mogloby ich nie byc :) Mialem dzis poogladac dol samochodu ale nie mam tablic i renia czeka na parkingu :(

[ Dodano: 2007-06-15, 09:53 ]
Wczoraj z okazji zmiany oponek mialem okazje zajzec do tylnych piast i okazalo sie ze w tylnym prawym kole kiedys musial byc wyciek plynu hamulcowego i wszystko w okolicy jest zardzewiale. Niestety zebom ABS'u tez sie dostalo i szczeliny miedzy zebami nie sa idealne. Na dodatek ktos chyba kiedys uderzyl mlotkiem albo nie wiem czym i wyglada na to ze kilka zebow jest mniejszych. W weekend planuje wyjac cala piaste i zobacze co sie da zrobic z tym.

[ Dodano: 2007-06-16, 16:39 ]
Pogrzebalem, poczyscilem i juz problem prawie calkiem znikl. :) Prawie bo jeszcze czasem sie wzbudza ale o wiele mniej i rzadziej. Zapewne bede musial przesunac czujnik blizej wienca bo po zeskrobaniu rdzy zrobilo sie wiecej miejsca miedzy zebami a czujnikiem.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 22