R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992 Pomógł: 13 razy Wiek: 78 Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 538 Skąd: werbkowice
Wysłany: 2007-06-20, 15:18 Lożyska tyłnej piasty
Kupiłem auto w komisie w Lublinie w 2002r już po przejechaniu 1kkm zmienił się komfort jazdy.Po eliminacji huczenia opon zostały łożyska i tu pojawił się problem łożyska nie da się wymienić na szrotach brak reno25 , nowa piasta na kieszeń osoby pobierającej zasiłek przedemerytalny bardzo droga.
Najlepszym i najtańszym sposobem było wykonanie nowej piasty z czym nie miałem problemu gdyż jestem za pan brat z obróbką skrawaniem.
Łożyska zastosowałem 6305rs buczenie ucichło mam teraz piasty zapasowe ale nie kwapię się z ich wymianą.
Zainteresowanym mogę wykonać rysunek
Piastę wytoczyłem sam ale koszt wykonania w każdym warsztacie będzie inny.
W moim rejonie nie przekroczy 100 PLN z materiałem.
Rysunek dołączę póżniej /problemy z transmisją danych/
IMG_0012.jpg
Plik cignito 64 raz(y) 51.02 KB
Ostatnio zmieniony przez lucjan 2007-06-29, 09:07, w całości zmieniany 3 razy
Przestudiowałem rysunek pana Lucjana i wydedukowałem, że można to zrobić o wiele prościej niż to narysował i mniejszym nakładem pracy, a mianowicie mówiąc najprościej wycisnąć lub wybić stare łożysko TBA 12096 gdzie problem z kupieniem (producenci ukrywają dane czyli nie do zdobycia, kosztowało by pewnie kilkadziesiąt zotych) i zastosowanie nowego łożyska do kupienia na allegroza około 55 zł od firmy Poltech CX i numer aukcji 325948004 takie samo tylko niższe bo wymiar zewnętrzny wynosi fi 55 mm, szerokość jak w starej piaście czyli 43 mm i otwór wewnętrzny 25 mm zastosowane w Lagunine, czyli patrząc chociazby na ciężar auta podobny. W/g mnie zastosowanie łożysk przez pana Lucjana typu 6305 czy coś w podobie (inna konstrukcja i przenoszenie sił) nie spełnia kryteriów pracy w jakiej pracuje łożysko i stawia pod znakiem zapytania bezpieczeństwo użytkowania. Oczywiście tuleję wciskamy najlepiej na preparat Loctite lub zabezpieczamy nawiertami i korkami aby nie nastąpiło obrócenie tuleii podczas pracy łożyska.
lucjan napisał/a:
Kupiłem auto w komisie w Lublinie w 2002r już po przejechaniu 1kkm zmienił się komfort jazdy.Po eliminacji huczenia opon zostały łożyska i tu pojawił się problem łożyska nie da się wymienić na szrotach brak reno25 , nowa piasta na kieszeń osoby pobierającej zasiłek przedemerytalny bardzo droga.
Najlepszym i najtańszym sposobem było wykonanie nowej piasty z czym nie miałem problemu gdyż jestem za pan brat z obróbką skrawaniem.
Łożyska zastosowałem 6305rs buczenie ucichło mam teraz piasty zapasowe ale nie kwapię się z ich wymianą.
Zainteresowanym mogę wykonać rysunek
Piastę wytoczyłem sam ale koszt wykonania w każdym warsztacie będzie inny.
W moim rejonie nie przekroczy 100 PLN z materiałem.
Rysunek dołączę póżniej /problemy z transmisją danych/
R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992 Pomógł: 13 razy Wiek: 78 Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 538 Skąd: werbkowice
Wysłany: 2008-03-21, 13:53
To są Twoje rozważania czysto teoretyczne
marek1248 napisał/a:
a mianowicie mówiąc najprościej wycisnąć lub wybić stare łożysko TBA 12096
Pierścień zewnętrzny łożyska stanowi piasta która nawet po rozhartowaniu nie daje się toczyć
marek1248 napisał/a:
nie spełnia kryteriów pracy w jakiej pracuje łożysko i stawia pod znakiem zapytania bezpieczeństwo użytkowania.
spełnia wszystkie warunki i gdybym zastosował łożysko od laguny to też nie na Lockite ,,inne przeznaczenie"a wykonałbym kanał na zabezpieczenie segera.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum