Witam mam problem i to dosyć powazny bo sam nie wiem co zrobic dlatego pytam WAS. A mianowicie wracam sobie dziś z pracy a tu nagle zapala sie stop i kontrolka od ładowanie. Przestraszyłem sie nie tyle ładowania co stopu zatrzymuje sie na poboczu, gasze silnik zaglądam pod maske i nic nie widze wszystko tak jak zwykle porszam klemammi patrze na przewody, zapalm silnik kontrolka nadal sie pali a wentylatro nie kręci myśle no tak to jest chyba ok elektro magnes i czujnik , gasze zaplamm ponownie kontrolki gasną jadę jeszcze ze 20 km do domu. Podleżdzam pod dpm dosłownie 100 m kontrolki znowu sie zapalają teraz już staje. Schodze z synem i znowu patrzymy on też nizego nie widzi ciekawego odkręaca,y klemy zakręcamy restart kompa. KOntrolki gasna po kilkukrotnym zapalaniu ale mniej wiecej po 5 razach znów sie zapala. To pewnie wina styków albo alternatora, ale co mu jest i co powinienem zrobic jutro wybieram sie do mechanika i zobaczymy POozdrawiam
R25: 2165 TX, B29E 1990r Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2005 Posty: 448 Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2005-09-20, 21:15
witam, miałem to samo całkiem niedawno zapaliła mi sie kontrolka od ładowania, niestety poza rodzimym miastem Lublinem czyli - wawa, znajomych brak, alternator zdechł, zapłaciłem 350zł za wymiane alternatora na regenerowany i gra i buczy
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2005-09-20, 22:04
A moze poprostu poluzowala sie kostka w alternatorze? U mnie jest taki myk ze raz na kilka kkm styk w tej wtyczce sie luzuje i mi najpierw miga kontrolka od ladowania w rytm pracy silnika a za jakis czas calkiem sie zapala. Na pierwszy rzut oka jest podlaczona ale wystarczy na uruchomionym silniku poruszac nia i od razu slychac roznice w pracy silnika z powodu wiekszego obciazenia. Pomaga przeczyszczenie i docisniecie kostki i smiga dalej.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
Czy owe kontrolki potrafią zapalać się na chwilę w zależności od obrotów silnika ? Jeśli tak to na 99% szczotki. 1% zostawiam na klęski żywiołowe Wymiana jest banalnie prosta, więc spokojnie można to samemu zrobić. W twoim silniku akurat jest piękny dostęp do alternatora więc nie ma co przepłacać mechanikom.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
dzieki aj ejetem cienikim mechabnikeim szcotki zobacze bo to na mije możliwosci ale jezeli będa ok to wybieram sie do mechanika i on sie tym zajmie w dniu dzisiejszym było tak samo zapalała sie zaraz po zapaleniu z raaczej nie gasął jak przygazowałwem to zgasła zapalałem potem pzry powrocie d pracy i już sie nie zapaliła pozdrawiam czesc ( na marginesie alternator to to coś co jest napedzanei bezposrednio z wąłem i napędzanie jest osobnym paskeim???)
to w wielkim skrocie fabryka pradu w Twoim aucie!
tak sobie jeszcze pomyslalem ze opisywane objawy to moze byc jeszcze przepalona dioda lub regulator napiecia
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2005-09-21, 16:59
Nie, to cos co ma swoj wlasny pasek to pompa wspomagania, alternator jest wyzej, napedza go pasek laczacy wal i pompe wodna (to kolo termostatu), poznasz go po dochodzacych kabelkach
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
jeżeli takie zjawisko raz jest i raz nei ma to nie będzie wina diody ani uszkozenia alternatora tylko tak jak tombog powiedział szczotki padłu, sa już wytarte krutrze przez co kliniują sie i zawieszają , wytarte pierścienie tez odpadają poniewaz to zjawisko ine narastało płyninie tylko pojawia się od czasu do czasu, a poza tym to cięzkojest uszkodzić pierscienie. to nie komutator jak ktos wcześniej wspomniał. pozdrawiam
z prawami fizyki nie bede polemizowal!
kiedys jednak mialem podobne objawy tyle ze nie w reni.
kontrolka ladowania sie raz swiecila raz nie... dzialala jak totolotek raz sobote raz w srode...
wymienilem regulator napiecia i nic!
rozebralem alternator wymienilo sie diode i lozyska przy okazji i temat ustal
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum