:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Tombog
2007-10-29, 22:20
po wymianie rozrządu
Autor Wiadomość
blondas 
Expert


Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2007-10-29, 22:15   po wymianie rozrządu
 

espace E2 silnik 2165cm benzynka

autko po pierwsze jezdzi duuuzo ciszej...to rozumiem bo lozyska napinacza i rolek jeczaly potwornie ale dlaczego autko teraz jezdzi duzo szybciej i szybciej sie zbiera??
o ile odczucie "zbierania sie" moze byc subiektywnie mylne to predkosc maksymalna juz nie...kilka razy pilowalem go przed wymiana paska i max wg licznika szedl 160...
a teraz lata nawet 175 oczywiscie wg licznika...
i jeszcze jedno.... na trasie warszawa koszalin spalil srednio 9,8l a na tej samej trasie powrotnej po wymianie rozrzadu juz 8,5
wymienialem pasek juz nie raz i w nie pierwszym samochodzie ale takich spostrzezen wczesniej nie mialem
macie jakies teorie??
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-10-29, 22:30   
 

blondas napisał/a:
dlaczego autko teraz jezdzi duzo szybciej i szybciej sie zbiera??

Chyba zaplusowałeś ;). Auto zobaczyło w tobie przyjaciela :D. Na pewno ma mniejsze opory na łożyskach, za co też jest ci wdzięczne :D

blondas napisał/a:
na trasie warszawa koszalin spalil srednio 9,8l a na tej samej trasie powrotnej po wymianie rozrzadu juz 8,5

Pisząc Warszawa masz na myśli centrum, Łomianki, czy Wesołą ?
A co z trasą Warszawa - Kazimierz i Kazimierz - Warszawa ? Wyłączyłeś z obliczeń ? Tankowałeś po drodze ? Te połowa kraty piwa wracała z tobą, czy już nie ?
No i takie tam pytania rozjaśniające ? ;)
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
ciepły 
Gaworek


R25: 2.0 12v TXI 1990r
Wiek: 39
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 28
Skąd: kielce
Wysłany: 2007-10-29, 22:43   rozrzad
 

moze ktos kto go wczesniej zakladal machnal sie o pol zeba na ktoryms kole i tak bedzie sie dzialo
_________________
Ciepły
 
 
 
blondas 
Expert


Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2007-10-29, 23:26   
 

Tombog napisał/a:
Te połowa kraty piwa wracała z tobą, czy już nie

wracala i czeka na Ciebie w Koszalinie...adres znasz piwoszu :P :P :P

p.s zabierz ze soba Mr sciema (Olus) :P :P :P :P :P :P :P :P

a wracajac do tematu badalem tylko spalanie na trasie koszalin-sulejowek i warszawa-koszalin :?
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2007-10-30, 11:14   
 

Myslę, że przerażająca jest siła sugestii.
Jedyne wytlumaczenie polepszenia się walorów samochodu to może rozruszanie go przez Ciebie w trasach. Po prostu sie odmulił po poprzednim wlascicielu.
Ale z wymianą rozrządu to raczej nie może mieć związku.
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2007-10-30, 22:24   
 

To co Janusz napisał i tak mnie też się wydaje. Rozjeździło się autko.
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
tomala 
Kandydat na znawcę



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Wiek: 63
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 698
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2007-10-31, 06:12   
 

dla mnie najrozsądniejszym wytłumaczeniem pozytywnych zmian w "akwarium" jest
to , co napisał cieply
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-10-31, 10:14   
 

A ja jakoś wątpię, żeby w Automazowszu ktoś zauważył, że rozrząd był walnięty o 1 zęba. Nie dam głowy jak to robili, ale wiem, że najpopularniejszym sposobem na wymianę pasków i łożysk w rozrządzie, jest mechaniczne zblokowanie rozrządu i po wymianie wszystkiego, zdjęcie blokady. Wtedy nie da się ustawić inaczej jak było, a więc i przestawienie o jednego zęba nie wchodzi w grę. Oczywiście przypadkowo, bo specjalnie to wszystko można :).
Skoro więc klient sam przyjechał autem i nim jeździł, to po co szukać dziury w całym i jeszcze analizować poprawność ustawienia rozrządu. ;)
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
blondas 
Expert


Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2007-10-31, 12:45   
 

Tombog napisał/a:
Skoro więc klient sam przyjechał autem i nim jeździł, to po co szukać dziury w całym i jeszcze analizować poprawność ustawienia rozrządu

ja bym to nazwal inaczej
ciekawosc.
dlaczego bylo tak a jest siak...
co do ustawienia nie mam zastrzezen...
co do samego paska sa 2 rodzaje paska do tego silnika...jeden ma 116 zebow drugi 118...
pytanie na ktore poki co nie mam odpowiedzi jaki byl wyjety a jaki jest zalozony....
jak by nie bylo takie zachowania auta nie nazlezy do czestych dlatego byc moze to analizujemy :?
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-10-31, 13:44   
 

blondas napisał/a:
dlatego byc moze to analizujemy

Chodziło mi o analizowanie przez "fachowców" w serwisie. :P To był cyctat z głowy "fachowca" ;)
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
tomala 
Kandydat na znawcę



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Wiek: 63
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 698
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2007-10-31, 19:50   
 

Cytat:
co do samego paska sa 2 rodzaje paska do tego silnika...jeden ma 116 zebow drugi 118...


no widzisz-ciekawość swoją już zaspokoiłeś i masz teraz założony właściwy pasek.
A przy okazji mogłeś się przekonać co znaczą "głupie" 2 ząbki na pasku więcej lub mniej
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2007-10-31, 19:58   
 

tomala napisał/a:
co znaczą "głupie" 2 ząbki na pasku więcej lub mniej

A tak bez żartów- wiesz może o co chodzi?
Wkrótce i ja wymieniam rozrząd w GTX, więc jestem ciekaw.
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
tomala 
Kandydat na znawcę



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Wiek: 63
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 698
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2007-10-31, 21:58   
 

tak na szybko- to zanim wyrzucisz zużyty pasek do kosza, policz ilość zębów i porównaj
z tą w nowym.
Tak na dłużej- możemy o tym kiedyś pogadać przy piwie :wink:
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
blondas 
Expert


Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2007-10-31, 21:58   
 

Janusz napisał/a:
A tak bez żartów- wiesz może o co chodzi?

wiem tyle co napisalem...
mysle ze odpowiedz na moj problem moze byc bardziej zlozona niz by sie wydawalo i chyba trzeba sobie z kazdej informacji wyciagnac srednia aby uzyskac odpowiedz :wink:
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2007-11-06, 18:04   
 

Najprostszym wytłumaczeniem dobrej pracy silnika jest nowy pasek
Zużyty pasek rozrządu potrafi opóżnić fazy rozrządu o 5 stopni [pół podziałki zęba]

Tombog napisał/a:
jest mechaniczne zblokowanie rozrządu

zgadzam się z tym tylko że przy zakładaniu nowego paska koło rozrządu jeśli potrzeba należy zawsze lekko obrócić w prawo o wartość wyciągniętego paska.
Ilość zębów paska nie ma znaczenia o ile wystarczy napinacz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 30