:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Mandaty, wykroczenia, kary, fotoradary.
Autor Wiadomość
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2007-11-07, 17:01   
 

Może byś tak Lakierniku trochę opisał szczegółowiej o co chodzi?
Pętlę indukcyjną to ja pamiętam ze szkoły z fizyki lub elektrotechniki, ale co ona ma wspólnego z ruchem ulicznym to nie bardzo kapuję :wink:
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Wiek: 59
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-07, 17:19   
 

no z tego co wiem oddziaływuja na nia pojazdy a ona np. informuje o ilości przejeżdżających pojazdów i uruchamia sygnalizację świetlną na najbliższym skrzyżowaniu - zapala czerwone swiatło dla pieszych, żeby jadące pojazdy nie musiały się zatrzymywać. Były ostatnio opisane klopoty motocyklistów dla których pętla indukcyjna była ustawiona ze zbyt małą czułościa i przez to na zielone swiatło na skrzyżowaniu mogli czekac do usr....nej śmierci. Pewnie może i uruchamiac fotoradary ;)
_________________

 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-11-07, 22:56   
 

dokladnie tak jest jak Adam napisal... jeszcze jakies kilka miesiecy temu ogladalem w kurierze na TVP3 material jak ktos z komendy policji chwalil sie ze trwaja prace nad wdrozeniem tego systemu do zycia codziennego. Po pierwsze system ma nadzorowac i sterowac ruchem (zmienne cykle sygnalizacji ulicznej) ale rowniez ma "mierzyc" piratow. Byc moze ze juz to zaczyna dzialac...

ps. Petle indukcyjne sa nie tylko przy skrzyzowaniach z "inteligentym" sterowaniem ale rowniez na trasach wlotowych do wiekszych miast. Zwykle widac te petle w postaci naciec w asfalcie o ksztalcie prostokatow jeden obok drugiego. Jesli polozony jest nowy asfalt to niestety tego nie widac.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2007-11-07, 23:20   
 

Zastanawia mnie tylko czemu w innych krajach takie urzadzenia jak fotoradary sa stosowane jako prewencja a u nas jako pułapka na kierowce ehhh
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
Lakiernik 
Kawaler


R25: 2180,"Camargue",TurboDiesel, 1990
Imię: Teodor
Wiek: 38
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 60
Skąd: Warszawa/Siedlce
Wysłany: 2007-11-07, 23:35   
 

wygląda to tak,że wzdłuż tunelu porozwieszane są kamery oraz na poczatku i na końcu. Liczy sie srednia predkośc samochodu. Rozmawiałem o tym ze znajomy policjantem, wygląda to tak ,że jest to raczej dla kierowców którzy jadą naprawde szybko, pow 120 km/h ale do końca i tak nie wiadomo. Podobno robione jest zdjęcie tylnej tablicy rej, wiec tylko trzeba bedzie płacić nie bedzie ubywać punktów. Praktycznie nie ma jeszcze informacji oficjalnych. za jakis czas bede sie z nim wiedział i dam znać. Wszystko podłaczone jest od 2-3 tygodni.
_________________
Jedyną wadą r25 jest to ,że już jej nie produkują...
 
 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2007-11-08, 00:41   
 

permanentna inwigilacja. coraz gorzej. po co montowac w samochodach silniki, jesli mamy poruszac sie z predkoscia roweru? a właśnie tam spokojnie można jechać 100 i nikt od tego się nie rozchoruje.
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
blondas 
Expert


Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
Skąd: koszalin
Wysłany: 2007-11-08, 00:48   
 

uwielbiam ten tunel w szczegolnosci noca gdy z kolegami ....hihihihihihi
nie wazne...
tunel jest super bo fajnie w nim slychac moc silnikow a na wylocie w strone wilanowa sa 2 wymagajace troche umiejetnosci zakrety...za zakretami zawsze jest rozwalona barierka ktora swiadczy ze nie kazdemu sie udalo...
co do kamer nie wroze im dlugiej kariery...napewno kiedys "odpadna" lub sie poprostu "popsuja" :P
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2008-01-17, 09:59   
 

Paweł Rygas

Środa, 16 stycznia (11:00)

Bezpieczeństwo jest najważniejsze - co do tego nie mamy wątpliwości. Każdego dnia na naszych drogach ginie kilka osób, w skali roku śmiertelna statystyka idzie w tysiące.

Jaka jest przyczyna wypadków? Nasza policja bez wahania wskazuje na nadmierną prędkość. Hasło "prędkość zabija" budzi grozę, rzecznicy prasowi powtarzają je jak mantrę.

Nie dość, że brzmi bardzo medialnie, to ma jeszcze inną poważną zaletę. Jest niebywale uniwersalne. O niedostosowaniu prędkość do warunków panujących na drodze można przecież mówić zawsze. Ale tego nasza policja zdaje się nie dostrzegać...

Jak jeździ się po naszych drogach wiedzą chyba wszyscy. Powiedzenie "mieć oczy dookoła głowy" nawet w połowie nie oddaje poziomu czujności, jakim wykazać się musi przeciętny polski kierowca. A jest się czego obawiać. Nigdy nie wiadomo przecież, czy w środku zakrętu nie zaatakuje nas metrowa wyrwa w nawierzchni lub leżący rowerzysta, który wykończony trawieniem "mózgogrzmota" postanowił uciąć sobie akurat w tym miejscu drzemkę. Cóż, gdyby kierowca zachował bezpieczną prędkość (najlepiej: wysiadł z auta i poruszał się pieszo) wiadomo przecież, że do żadnej tragedii nigdy by nie doszło...


Niestety prawda jest taka, że Polska jest w niechlubnej europejskiej czołówce, jeśli chodzi o ilość ofiar śmiertelnych na każde 100 wypadków i trzeba coś z tym zrobić. Problem w tym, że kilka miesięcy temu, najtęższe umysły, z których "największy" nie mia nawet prawa jazdy (i podobno ma kota) znalazły rozwiązanie. Lekiem na całe zło okazał się być fotoradar.

Obecnie, za pieniądze z Unii Europejskiej, powstaje u nas jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie systemów obsługi fotoradarów. Na drogach przybyć ma aż 100 takich urządzeń, zamontowanych zostanie również tysiąc(!) słupków, na których będą one mogły być ustawiane.

Jako pierwszą na cel wzięto najdłuższa drogę w Polsce - krajową "ósemkę". Ku uciesze kierujących na całej 790 km trasie ustawiono aż 91 fotoradarów, co oznacza, że co 8,5 km na kierowców czyha wycelowana w ich kierunku lufa obiektywu. Niestety, owe 8,5 km to średnia, a ta, jak wiadomo ma się przeważnie nijak do rzeczywistości.

Całkiem niedawno mieliśmy wątpliwą przyjemność podróżować po owej "bezpiecznej ósemce" i śmiemy twierdzić, że uzbrojenie jej w baterie radarów z bezpieczeństwem ma niewiele wspólnego.

Na niektórych odcinkach ich zagęszczenie jest tak wielkie, że jedyne do czego się przyczyniają to zmęczenie, jakie daje się we znaki kierowcom. Ciągłe redukcje i wlepianie wzroku w przydrożne słupy, są w stanie rozkojarzyć nawet najbardziej doświadczonego szofera, o skupianiu się na tym, co dzieje się na drodze nie może być nawet mowy.

Co ciekawe, przy części radarów nie ma nawet tablic informacyjnych, więc mówienie o prewencji i temperowaniu zapędów niepokornych kierowców to jawna kpina.

Oczywiście, aby uniknąć problemu wystarczy jeździć zgodnie z przepisami. Niestety, w polskich warunkach, gdzie kultura drogowa jest jeszcze w powijakach wygląda to trochę inaczej. Kolumna, która wcale nie musi poruszać się szybciej, niż mówią o tym przepisy, co jakiś czas rozbłyska blaskiem świateł stopu katując niemiłosiernie hamulce i opony. U części kierowców widok radaru wywołuje bowiem prostą reakcję i bezwiednie stają oni na hamulcu, a stąd już tylko krok do poślizgu czy najechania na tył...


I tutaj właśnie dochodzimy do sedna sprawy. Nawet jeśli na 100 km odcinku drogi postawimy 200 radarów, to i tak nie wpłyną one znacząco na poprawę bezpieczeństwa. Dopóki kierowcy nie nauczą się rozsądku, a dziurawe klepiska nie zamienią się w drogi, ilość wypadków i tak się nie zmieni.

Oczywiście można wprowadzać kolejne obostrzenia, kazać kierowcom jeździć na światłach w dzień, czy stawiać "pięćdziesiątki" na czteropasmowych arteriach, ale to wszystko prowizorka, kropla w morzu.

Warto wiedzieć, że jeśli chodzi o ilość stłuczek i wypadków wcale nie odbiegamy od średniej europejskiej. To, że ginie w nich więcej osób nie jest wcale wynikiem nadmiernej prędkości, ale tego, że Polaków wciąż nie stać na nowe samochody. Wiele pojazdów, jakie poruszają się po naszych drogach nie ma nawet poduszki powietrznej, inne nieudolnie naprawione po wypadkach nie zapewniają żadnego bezpieczeństwa. W Polsce fatalnie działa również system ratownictwa, wciąż są duże problemy ze skutecznością ratunkowego numeru 112.

I to właśnie tutaj tkwi problem, ale mało kto zdaje się go dostrzegać. Łatwiej przecież postawić tysiąc fotoradarów i udawać, że ma się czyste sumienie.

Nikt przecież nie chce, by policjant wpisał w raporcie, że przyczyną wypadku była koszmarna nawierzchnia, karetka przyjechała po godzinie, a kierowca zginął, bo jego ukochany golf rozpadł się na 3 części po wjechaniu w krawężnik. Przyznacie chyba, że brzmi to żałośnie.

Lepiej będzie wpisać, że powodem tragedii był testosteron, a co za tym idzie nadmierna prędkość. I tyle!

Jeśli wszyscy w to uwierzą, uwierzą również, że stawianie setek radarów to krok ku poprawie bezpieczeństwa, a nie reperowaniu gminnych budżetów...

Źródło informacji: Poboczem.pl





Wydaje mi sie ze ten tekst wszytko mowi o fotoradarach i Polsce :)
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 22