:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
V6 i masa silnika
Autor Wiadomość
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2007-11-08, 23:46   V6 i masa silnika
 

Gdzie znajduje sie połaczenie silnika z karoseria ????
Na razie znalazłem tylko połaczenie skrzyni ( AR4) z karoseria. Ale z tego co zauwazylem przy innych silnikach powinno być jeszcze połaczenie silnika z budą.
Dzis sprawdziłem alternator ( wyciagam go w ciagu niecałych 20 minut hehe , nie wiem czy to rekord ;) )
Z nim jest wszystko ok, ale gdy silnik pracuje wszystko lekko mruga, kontrolki , podswietlenie, swiatła mijania itd.... . Ładowanie wg. pomiarów jest ok , ale gdzies cos iskrzy najwyraźniej. Połaczenie przy alternatorze ok, połaczenie przy rozruszniku ok, przy akumulatorze ok.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-11-09, 08:49   
 

Masa silnika powinna być też od spodu. Prawdę mówiąc masa skrzyni jest też masą silnika. Przecież obie re rzeczy są złączone w jedno :D.
Jeśli podejżewasz, że z masą jest jednak coś nie tak, to pociagnij na próbę swoją masę, najlepiej bezpośrednio do klemy. Moim zdaniem nic to nie da.
W mojej srebrnej był ten sam problem. Czasami to tak mrugało, jak na dyskotece. Zależnie od pogody. A włączenie świateł powodowało przygasanie zegarów dość mocno. Jeślio też tak jest u ciebie, to ja obstawiam kable. Gdzieś może być już izolacja zniszczona i jak jest wilgoć to prądy pływają jak szalone.
Dlaczego nie stawiam na alternator ? Bo na 4 różnych miałem ten sam efekt, a regeneracja altka nic nie zmieniła. Oczywiście nie wykluczam, ale najlepiej sprawdzić altek u lektryka, na specjalnym stole pomiarowym.
Co do rekordu, to mój wynosi 10 minut :P. Tylko jeszcze uściślij czy liczysz od momentu otwarcia garażu, czy pierwszego obrotu klucza :D.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2007-11-09, 09:53   
 

MaciejR21 napisał/a:
wyciagam go w ciagu niecałych 20 minut hehe , nie wiem czy to rekord )
Tombog napisał/a:
Co do rekordu, to mój wynosi 10 minut

Nie wiem jak Wy to robicie ale u mnie jest to nie możliwe,chyba że w V6 nie potrzeba wykręcać pompy wspomagania układu kierowniczego.
U mnie przewód masowy silnika jest przykręcony do środkowej śruby rozrusznika.
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 59
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-11-09, 10:40   
 

hmmm - wymieniałem ostatnio alternator - nie musiałem odkręcać żadnej pompy - wystarczyło wyjęcie filtra powietrza - i to właśnie zabrało mi najwięcej czasu bo nie wiedziałem, że go się po prostu wysuwa do góry. Samo odkręcenie i wyjęcie alternatora to właśnie jakies 5 do 10 minut.
_________________

 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2007-11-09, 11:04   
 

lucjan napisał/a:
chyba że w V6 nie potrzeba wykręcać pompy wspomagania układu kierowniczego

Nie trzeba, bo w V6 jest po drugiej stronie silnika.

Adam napisał/a:
wystarczyło wyjęcie filtra powietrza

Nie ma takiej potrzeby.

Pozatym to już OT :P
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2007-11-09, 12:06   
 

W drugiej R25 sa własnie porobione dodatkowe przewody masy od kielicha do silnika i od kielicha do akumulatora ( moze tam były podobne objawy).
Przy silniku J7T w R21 mam dwa przewody masowe. Nawet przy silniku 1,7 F3N miałem dwa przewody masowe wiec dziwi mnie ze przy tak duzej jednostce i tak duzym pradzie alternatora oraz jego obciazeniu , wystepuje tylko jeden przewod i to przy koncu skrzyni czyli daleko i od rozrusznika i od alternatora.
Alternator wyciagalem po raz pierwszy bez kanału i bez garazu przy 4 stopniach temp. zewn. ;).

[ Dodano: 2007-11-24, 22:06 ]
Migotanie załatwione. Po pomiarach wszystkich połaczen i stwierdzeniu że sa ok, przyszła pora na ponowne wyjecie alternatora. Do wymiany poszedł tym razem regulator napiecia i tutaj tkwił problem.
Zamiennik magneti marelli kosztuje 42zł. Niestety trafił mi sie felerny i nie działa kontrolka :/ ale prawdopodobnie go wymienie na dobry ( chyba ze juz nie bedzie mi sie chcialo wyciagac alternatora i czekac na nowy regulator).
Ładowanie utrzymuje sie powyzej 14V i nie przekracza 14,5V niezaleznie od obciazenia instalacji. Oczywiscie nic juz nie mruga.
Przy poprzednim regulatorze ładowanie takze było tyle ze za duze. Na zimnym silniku i nie obciazonej instalacji potrafilo dojsc do ponad 16V. Potem spadalo i zachowywalo sie tak jakby regulator dzialał sprawnie czyli bylo w granicach 14V, nie liczac tego migotania swiateł, kontrolek itd. Przy zwiekszaniu obrotów jednak, napiecie wzrastało powoli do prawie 16V w ciagu kilkudziesieciu sekund.

[ Dodano: 2007-12-10, 19:33 ]
Masa zlokalizowana podczas robienia rozrusznika. Przewód jest przykrecony do silnika tuz nad miska olejowa w okolicach filtra oleju. Druga czesc przykrecona do podluznicy koło rozrusznika. Umiscilem ta informacje bo moze kiedys ktos tez bedzie jej szukał :).
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 20