R25: 2150,TX,J7R,1992
Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 36 Skąd: radom
Wysłany: 2008-02-29, 10:08 Wymiana pompy wody 2.2-wskazówki
Witam wszystkich.
Mam do wymiany pompÄ™ wody w mojej Reni(silnik 2.2).
Szukałem wskazówek dotyczących wymiany w tym silniku ale znalazlem tylko uwagi o potrafiących się urwać śrubach-to w sumie jak w każdym silniku.
Nie odkręcałem jeszcze oslon rozrządu więc nie wiem nawet jak ona jest tam umocowana,jednak w miarę możliwości prosiłbym o jakąś krótką instrukcję wymiany pompy.
Przede wszystkim czy pasek rozrządu trzeba zdjąć(tzn.czy koliduje w wyjęciu czy odkręceniu pompy).
Za wskazówki wielkie dzięki.
Pozdrawiam.
Są dwa rodzaje pompy. Z napinaczem napinacza i bez. To taki popychacz wystający z pompy i działający na napinacz paska rozrządu.
Z tego co pamiętam u siebie, to jak wymieniałem pompę, to już dostałem tylko taką bez tego popychacza i chyba musiałem też wymienić napinacz właśnie z tego powodu.
Sprawdź jaką pompę masz u siebie. Jeśli z tym popychadłem, to musisz uważać na napinasz przy wymianie, a jeśli jest to pompa bez tego dzyndzla, to ją po prostu odkręcasz i zakładasz nową.
Ze śrubami, raszej nie ma problemu, byle ich siłowo, za wszelką cenę nie traktować .
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-02-29, 23:57
No ja dwie śruby urwałem i potem musialem przegwintować z 7 na 8 i rozwiercić dwa otwory w pompie :/.
Zwróc uwage jaka pompe ci sprzedadzą. Chodzi tutaj o rozstaw srub w kole pasowym. Jest kilka rozmiarów piast. Ja akurat miałem to nieszczescie ze dostałem pompe z innym zabierakiem i musialem przerabiać koło pasowe :/.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-03-01, 12:03
No i tu własnie był problem. Wracałem znad morza. Zatrzymałem sie na dwa dni w Grudziądzu. Wychodze rano patrze a tu cos kapie :/. Jak sie silnik nagrzał to było szczelnie.
To był piątek. Wiec szybka wizyta w sklepie zamówiłem pompe do odebrania w sobote a w sobote musialem wracac na ślask ( ale wolałem mieć pompe w bagazniku gdyby nagle stara zaczeła cieknąc tak ze nie szło by jechac). Pompe sam wybierałem ze zdjec w katalogu :/. W sobote pompa trafiła do bagaznika ( 100zł ) no i w droge.
Dojechalem na ślask mineło pare dni i zabrałem sie za wymiane pompy i tutaj ZONK :/ a byłem pewny ze kupowalem dobrą. Na wymiane mam zawsze 7 dni dodajac do tego przesyłki to raczej bym nie zdazył wiec zostala przeróbka koła pasowego i załozenie inaczej pasków klinowych bo koło sie przesuneło do przodu tak ze musialo byc pedzone zewnwtrzyn paskiem z wału. I to by bylo na tyle wyjaśnienia . Pompe kupowałem chyba firmy AIRTEK.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2008-03-01, 20:18
To ja jeszcze dorzuce moje 3gr w sprawie pompy wodnej...
1. Trzeba zwrocic uwage czy sa wszystkie wymagane krocce do podlaczenia rurek (ja obszukalem prawie wszystkie sklepy w okolicy bo w zadnym nie bylo takiej jak mi bylo trzeba - z dodatkowym kroccem u gory)
2. Jesli okaze sie ze napinacz rozrzadu opiera sie poprzez sprezynke o pompe to da sie to bez problemow zrobic bez dotykania rozrzadu (pod warunkiem ze napinacz masz przykrecony na dwie sruby - sprezyna ta dziala tylko podczas napinania paska podczas jego montazu a sam napinacz jest zablokowany sruba)
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-03-02, 00:48
Ja miałem ta sprezyne z popychaczem calkowicie zablokowana. Zgnita, wiec teraz nie mam tego ustrojstwa, zostało tylko gniazdo w nowej pompie.
A samą pompe mam własnie z ty dodatkowym kanałem u góry ktory jest zatkany specjalną zaślepką ktora była w zestawie z nową pompą. W starj pompie krocciec tez był ale fabrycznie zaslepiony( nie przewiercony)
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
R25: 2150,TX,J7R,1992
Wiek: 42 Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 36 Skąd: radom
Wysłany: 2008-03-03, 19:34
No i pompa zamontowana.
Jutro rano mam nadzieję nie zobaczyć plamy pod autem.
U mnie pompa nie miała nic wspólnego z układem rozrządu więc wymianka byla raczej prosta.
Mimo wszystko dziękuję za wskazówki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum