Dziś w końcu wypatrzyłem gdzie ubywa mi płyn chłodzący. A dolewać musze coraz częsciej i wiecej...
Okazało sie ze cieknie z kawałka grubego węża ktory łaczy pompę z reszta silnika. To połaczenie znajduje sie pod kolektorem ssacym i teraz pytanie ...
Ja mocowany jest kolektor do głowic ??
Z tego co wstępnie zauwazyłem jest przykrecony tylko na 4 sruby.
Nie chciałbym rozebrac niepotrzebnie połowuy silnika albo napotkać jakies dziwne historie podczas rozbierania, typu " zapomniałem odkręcić "
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
dolaczam sie do pytania...mi spod kolektora pyrka powietrze gdyz uszczelka sie konczy...i z taka lekko pyrkoczaca juz jezdze poltora roku
gdzie bym nie pojechal nie chca sie za to zabierac twierdzac ze to zbyt skomplikowane
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-03-09, 12:00
No to wygląda na to ze bedę znów pionierem tak jak z przekładnią i rozrusznikiem .
A potem po raz kolejny z uszczelnianiem klimuy czyli dobraniem sie do sprezarki ktorej nawet dobrze nie widać .
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Byłem pierwszy , ale nie dam głowy czy trzy śruby nie są od góry, a trzy po przekątnej wlotu, od dołu. Na stronę ofkors . Razem 12 .
Oczywiście trzeba odkręcić osprzęt z kolektora, żeby było wygodniej . Napewno zdjęcie listew wtryskowych, ułatwi dostęp do śrub. Robota banalnie prosta, tylko ten osprzęt upierdliwy.
Po odkręceniu, szarpiesz kolektor do góry i wychodzi. Uważaj tylko,zeby syfu nie posypało się do środka.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-03-10, 21:12
Odkręciłem go. Faktycznie jest przykrecony do silnika na TYLKO 4 sruby. Po dwie na strone.
Zeby latwiej sie rozbierało, trzeba zdemontować magistrale wtryskiwaczy ale na uprtego mozna zostawic.
Potem kilka węzyków, dzwignia przepustnicy i juz kolektor idzie do góry .
Pod spodem jest kolektor układu chlodzenia i to wlasnie jego musze jutro odkręcić od silnika zeby wymienić kawalek węzyka.
Zjeździlem wszystkie sklepy motoryzacyjne, włacznie z tymi ktore maja czesci do aut ciezarowych i nigdzie nie moglem dostac węza o srednicy wewnetrznej 45mm.
Jego dlugośc to moze z 10cm a za oryginal w ASO chca 80zł.
Znalazłem jednak o wiele dluzszy waż o takiej srednicy w sklepie z czesciami uzywanymi i jutro bedzie oparacja ciecia i naprawy .
Blondas, kto Ci powiedział ze jest tam za duzo roboty ??? Pewnie " fachowiec" :] od wystawiania rachunków za naprawy.
I gdzie ci tam jakies powietrze leci, w tym kolektorze jest tylko ssanie a gdyby był nieszczelny to byś miał niestabilne albo za wysokie wolne obroty.
Pod kolektorem na kazdym cylindrze jest pojedyncza okrągła uszczelka, nie mam nowych bo nie zamówilem wiec jutro zeby było na pewno szczelnie , pójdzie tam masa uszczelniajaca coś podobnego do silikonu ( tyle ze lepsze ).
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum