No i po urlopie, odnośnie oponek które mam to jestem bardzo zadowolony, dobrze się trzymają, są w miarę miękkie i co najważniejsze cisza podczas jazdy. Jedyny mankament to kręcenie w miejscu, ale to minimalna różnica. Średnica 16" jak na Safrane jest ok, najważniejsze żeby mieć sprawne amortyzatory z tyłu. U mnie jak mam komplet na pokładzie zaczyna trzeć prawy błotnik o koło. Poza tym bez żadnych niespodziewanek.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
Jeżeli trze Ci koło o błotnik (zapewne boczna powierzchnia opony o rant błotnika), to znaczy, że masz nieprawidłowo dobrane felgi- złe (za małe) ET.
http://www.renault25.eu/v...ht=rozmiar+felg
Za daleko odstajÄ… od osi pojazdu.
Tak nie ma prawa być, opona powinna móc głęboko w nadkole wchodzić pod obciążeniem. Aż do oporu. Ale na pewno nie powinna dotykać blachy.
Sprawność amortyzatorów lub sprężyn nie ma z tym związku.
_________________ A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imiÄ™ Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
Ale na pewno nie powinna dotykać blachy.
Sprawność amortyzatorów lub sprężyn nie ma z tym związku.
to jak wytłumaczyć to , że obciera tylko prawy tył ?
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
Może tym, że auto było źle wyprostowane po jakimś dzwonie
z tego co widać to dzwona miała z drugiej strony i akurat nie trze sie koło
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
_________________ Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )
-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch..
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
to jak wytłumaczyć to , że obciera tylko prawy tył ?
A choćby tym, że może akurat prawa strona w tej trasie była bardziej obciążona, albo tym, że rzeczywiście masz z tej strony słabszą zawiechę, albo tym, że po prawej stronie drogi jest więcej dziur.
A najpewniej to był zestaw wszystkich trzech przyczyn.
Przejedź testowo i znajdź miejsce na drodze, gdzie Ci obciera pod obciążeniem przy określonej prędkości. Potem załóż zapas zamiast tego koła, zrób próbę powtórnie i zobaczysz, że będzie dobrze, nawet na wybojach.
Sprawdź też ET nowej felgi i porównaj z oryginałem- to jeszcze łatwiejsze.
To jest właśnie przyczyna, dla której zawsze staram się nie poprawiać fabryki. Przerażająca jest siła oryginału. Kupiłbyś felgi od safrane według VIN, to teraz nie musiałbyś rantu szlifierką kątową zmniejszać.
_________________ A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imiÄ™ Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
Z tym ciężarem to nie ma co sprawdzać, po prawej stronie z tyłu siedział syn kuzyna, który ma osiem lat. Tak więc po tym wiadomo, że amory wywalone. A jeżeli chodzi o ET to wczoraj latałem po stronie producenta i wychodzi na to, że felga ma ET43 a safrana toleruje ET35.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
To nie ma możliwosci, aby opona obcierała rant błotnika w takim razie.
Wynika z tego co piszesz, że koło jest głębiej we wnęce niż fabrycznie.
_________________ A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imiÄ™ Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
To już głupi jestem I teraz w ogóle to już nie wiem jak z tym ET jest. Czy to jest tak, że im większe ET to felga jest głębiej osadzona czy odwrotnie ?
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
Im mniejsze ET tym felga jest bardziej wysunięta na zewnątrz auta.
Więc jeżeli twoja nowa felga ma wieksze ET od oryginału- będzie osadzona głębiej niż oryginał.
Może więc być za głęboko i obcierać np o rurę wlewu paliwa (zmyślam, nie znam safrane)
_________________ A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imiÄ™ Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
Goli- sprawdz ,czy sprężyna nie jest pęknięta.
_________________ Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )
-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch..
Wczoraj rozmawiałem o tym problemie ze znajomym i doszedł do wniosku, że nie jest to wina felgi tylko opony, za szeroki profil. Jeżeli chodzi o sprężyny to raczej nie powinna być pęknięta bo zakładałem z lewej i prawej strony po dwie gumy na zwoje więc chyba by było widać czy coś z nią nie tak. Po założeniu tych gum już nie przycierało przy każdym uskoku na drodze i jechało się znacznie lepiej. Będę chyba musiał sobie poszerzyć nadkola na wzór rajdowego P206
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum