Wysłany: 2008-05-24, 16:10 Dwa przyciski do klimy
Po co są dwa, różnie opisane przyciski do klimy ? Bajer taki ?. Myślałem, że jeden jest do włączania klimy w obiegu otwartym, a drugi do klimy w obiegu zamkniętym. A tu się okazuje, że obydwa to samo robią ?
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2008-05-24, 18:54
A moze to dlatego poniewaz gdy wlaczamy klime i jest wlaczony obieg wewnetrzny wnetrze szybciej sie chlodzi i gdy osiagnie zadana temperature przelacza sie na obieg zewnetrzny zebysmy sie nie udusili z powodu braku swiezego powietrza w kabienie? Dokladnie nie przygladalem sie temu u siebie jak to jest...
Mnie denerwuje natomiast to, ze jak chce wlaczyc obieg wewnetrzny na chwile (np. jade za kopcaca ciezarowka itp albo jazda jakims dlugim, slabo wentylowanym tunelem) to sie wlacza od razu klima.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-05-26, 08:03
No niestety, nie bedę mógł zrobic dokladnego opisu ze zdjęciami, jak to poszukiwałem nieszczelnosci w klimie bo mój samochod pojechał własnie do Grudziądza. A mi pozostało auto scorpiona z walnieta skrzynią ( o czym napisze w osobnym temacie).
Co do obiegu zamknietego to słuzy on do szybszego wychlodzenia wnetrza w razie mocnego upału. ( Instrukcje obsługi samochodu trzeba SE poczytać ). Zreszta to zadna tajemnica. Nie mozna tez za długo utrzymywać zamknietego obiegu bo nie bedzie czym oddychac po kilkunastu minutach.
Obieg zamkniety stosuje sie tez do szybkiego odparowania szyb i tutaj klima MUSI dzialac , bo jak wiadomo osusza ona powietrze, wilgoc osadza sie na parowniku potem sie skrapla i wylatuje pod samochod wezykiem z obudowy dmuchawy.
Po wstepnym wychlodzeniu powietrza , nalezy obieg zamkniety wylaczyc i pozwolic na otwarta prace ukladu.
W nowszych klimach , właczenie funkcji "odparowanie szyb" włacza automatycznie obieg zamkniety.
Nie pamietam teraz dokladnie ale ustawinie pokretła temperatury ( bez właczonej klimy) w pozycji MIN lub/i MAX powoduje automatyczne właczenie obiegu zamknietego , oczywiscie bez wciskania przycisku RECYRKULACJI i bez podswietlenia kontrolki.
Mozna to poznac "na ucho", bo słychac kiedy klapa obiegu zamknietego sie zamyka i otwiera.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Obieg zamkniety stosuje sie tez do szybkiego odparowania szyb
albo jestes Maciek w bledzie albo moja klima dziala inaczej...
u mnie gdy wcisne obieg wewnetrzny w deszczu oczywiscie przy wlaczonej klimie paruja szyby jeszcze bardziej
klima byla rok temu wyjeta cala i odrestaurowana wiec sam nie wiem...
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-05-26, 20:56
Odparowanie szyb czyli osuszenie powietrza które masz w samochodzie. I gdyby to sie działo na obiegu otwartym to z zewnatrz by było zasysane powietrze wilgotne . Fakt ze klima by to osuszyla ale wieksza wydajnosc ma odparowanie na obiegu zamknietym . Dlatego tez jak wcisniesz obieg zamkniety to automatycznie włacza sie klimatyzacja.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-05-27, 00:16
No weryfikuje, szczegolnie jak cała klime rozbierasz na czesci pierwsze a tak mialem jeszcze kilkanascie dni temu .. Naprawialem tez klape obiegu zamknietego i dokladnie przygladałem sie jak to pracuje. Ciekawostką np. jest to ze silnik zamykajacy klape obiegu zamknietego, po zamknieciu tej klapy, cały czas jest pod napieciem i "ciagnie" zebatke tak dlugo az w moim wypadku sie połamała ( znaczy była juz przez kogoś poprzednio klejona ( paprana) ).
Nie mogę dac głowy i nawet teraz nie mam mozliwosci sprawdzenia, ale po właczeniu samego AC, klima chodzi w obiegu otwartym jesli pokretło temperatury nie jest na MIN albo MAX. Jesli do tego wcisniesz RECY to wtedy bezwarunkowo jest obieg zamkniety alr tylko razem z klimą.
A zeby sprawdzic czy i kiedy obieg sie zamyka czy otwiera , wystarczy przekrecic zaplon , uruchomic dmuchawe na 1 i kombinowac w roznymi konfiguracjami pokreteł i przelaczników. Wszystko bedzie dzialac oprocz rzecz jasna sprezarki ( choc sprzegło sie tez załaczy ). Wtedy wystarczy otworzyc maske przylozyc swe szanowne ucho w okolice dmuchawy i słuchac jak pracuje klapa obiegu zamknietego .
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
wystarczy otworzyc maske przylozyc swe szanowne ucho w okolice dmuchawy i słuchac jak pracuje klapa obiegu zamknietego
Hihihihihi, piwo dla tego co usłyszy u mnie . Chodzi bezszmerowo .... jedna .
killbill napisał/a:
U mnie te funkcje są kompletnie rozdzielne można np właczyć klimę bez obiegu i obieg bez klimy
No i to ma sens. Głowy nie dam, ale wydaje mi się, że u mnie też tak było. Jeśli nie, to na pewno tak zostanie przerobione .
Niestety człowiek nigdy nie sprawdzi czegoś, co jest sprawne i dopiero jak się zepsuje, to się zastanawia jak było wcześniej ;D.
Temat chyba na zlocie jednoznacznie zostanie wyjaśniony .
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum