co do zmiany czynnika z na R134 to koszt jest okolo 500zł. ceny spadly/ Nie trzeba wymienias sprezarki i przewodow, zamiast tego uklad jest plukany specjalnym srodkiem ktory wytwarza warstwe w calym ukladzie pozwalajaca na doszczelnienie pod R134 a co najwazniejsze laczy sie ze starym olejem (stary olej wazy sie z nowym czynnikiem, wazy sie i niszczy klime) i powoduje iz resztki jakie jego zostaja po plukaniu moga sie laczyc z olejem jaki jest stosowany w R134 i czynnikiem.
W Nadarzynie kolo w-wy daja na taka instalacje gwarancje.
Ciekawy jestem waszego zdania. Mnie to troszkÄ™ zalatuje tandetÄ….
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
Mam podobne przeczucie. Jakieś skojarzenie z różnymi motodoktorami i uszczelniaczami cieknących chłodnic. Według mnie taka wymiana wymaga płukania układu i zmiany uszczelek. Ale mogę się mylić. Ostatnio mój mechanik wziął się za klimy, spróbuję coś u niego wywąchać.
_________________ A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imiÄ™ Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
Ostatnio zmieniony przez Janusz 2008-05-27, 20:44, w całości zmieniany 1 raz
Tak zalatuje zalatuje.
Zeby zmienić czynnik trzeba dokladnie wypłukać instalacje ze starego oleju to jest fakt.
To samo trzeba zrobic ze sprezarkÄ… i tutaj wyjecie jej jest nieuniknione.
Nalezalo by też przeregulować zawór rozprezny co akurat w wypadku R25 jest mozliwe bo posiada on regulacje ( pokretło od spodu).
Nastepnie trzeba wymienić filtr osuszacz ( ok. 200zł).
Załozyć inne uszczelki na wszystkie połaczenia ( oringi zielone).
Teraz w zasadzie mozna napełnic uklad R134a. Oczywiscie nalezy sie spodziewac tego ze czynnik bedzie znikał po jakimś czasie a w przyszłosci może sie okazac ze weze elastyczne bedą nadawały sie do wymiany. Niestety nie mam pojecia w jakiego materiału sa budowane weze w naszych ukladach.
Dorabiałem ostatnio wąz jak znalazłem nieszczelnośc ( o czym napisze w osobnym wątku) i płaciłem za niego 90zł. Jest on juz przystosowany ( na pewno) do R134a bo ma powloke teflonową wewnatrz.
A Notach Technicznych Renault przy przerobce ukladu z R12 na R134a tez nie wspominaja o wymianie wezy. Mozna te noty znaleźc w Dialogysie.
Zamiennikiem R12 jest R409a. Jest on co prawda troche agresywny ale o wiele mniej niz R134a ktory ucieka po czasie z calkowicie szczelnego nowego ukladu.
Jednak oba te czynniki mają gorsze wlasciwosci niż R12. W starych 30 letnich lodówkach własnie chodzi R12 i co .....i chodzi . I gdyby nie mechaniczne awarie klimatyzacji lub poprostu zestarzenie sie uszczelek i połaczen to taka klima nie ma prawa sie zepsuc czy stracic czynnika. Poza tym R12 najlepiej chłodzi , ma najlepsza wydajnosc. No ale wielkie koncerny zakrywajac sie ochrona srodowiska musialy wyprzec R12 i zastosowac cos co bedzie po czasie niszczylo uklady po to zeby kupowac nowe i po to zeby je serwisowac .....rynek musi dzialac.
nie mam pojecia po cholere kombinowac skoro na rynku jak sie poszuka jest wiele warsztatow oferujacych stary gaz z przemytu od naszych kochanych sasiadow gdzie prawo jest mniej ECO
i zamiast placic 500pln za robote plus nie wiadomo ile pozniej za gaz to lepiej (ja tak zrobilem) nabic klime starym gazem
koszt jedyne 300pln
200 jeszcze zostaje na piwko w kieszeni
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum