A opony Goli masz regulaminowe, czy sobie super szerokie wałki zafundowałeś ? Jak sobie 225 na tył zasadziłem, to też mi tarło. Jak wiadomo regulamin R25 mówi o 205. Na szczęście takie dostałem z felami, więc nie płakałem nad wywaloną kasą .
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
Wczoraj rozmawiałem o tym problemie ze znajomym i doszedł do wniosku, że nie jest to wina felgi tylko opony, za szeroki profil
Tombog napisał/a:
A opony Goli masz regulaminowe
Chyba wlasnie napisał, ze nie.
_________________ A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imiÄ™ Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
No chyba raczej, albo ścinać rant albo wymieniać amory i sprężyny
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
Ja bym wymienił opony i felgi w ramach rękojmi - źle wykonany dobór elementów.
A jesli to niemożliwe- wymieniłbym to w diabły na własny koszt.
Cięcie rantów to metoda rzeźnika, wymiana amotyzatorów- tylko leczenie objawów a nie przyczyn, a za darmo tego też nie zrobisz.
_________________ A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imiÄ™ Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
No i doszło do tego z felgami, że je daliśmy ze znajomym do gościa który prostuje felgi i w każdej z nich stoczył gniazdo o 2 mm przez co felgi głębiej wchodzą i już nie obcierają. Dla kolegi Pafnucego jak już będziesz miał kupować to poprzeglądaj katalogi z felgami dla mojej safii dedykowane z aplikacja były dwie felgi 16", które produkował DOTZ i ENZO do tego w katalogu producenci zalecają poszerzenie błotników lub zagięcie rantów na tylnej osi. Jeżeli chodzi o ET to nie sugeruj się nim bo każdy producent ma swoje ET. I co najlepsze jedni podają przy feldze 16" ET 42 , a przy feldze 17" (innej firmy) już ET 37.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
Widać z tego, że tak jak pisałem- miałeś felgi źle dobrane.
Goalkeper napisał/a:
Jeżeli chodzi o ET to nie sugeruj się nim bo każdy producent ma swoje ET
Goli- felgi to nie chińskie buty. Nie ma czegoś takiego jak ET producenta.
A cięcie rantów, albo poszerzanie błotników to raczej nie wchodzi w grę.
Goalkeper napisał/a:
I co najlepsze jedni podają przy feldze 16" ET 42 , a przy feldze 17" (innej firmy) już ET 37.
A dlaczego według Ciebie to jest nieprawidłowo? Ja tu sprzecznosci nie widzę.
_________________ A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imiÄ™ Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
Janusz, sprzeczność jest bo przy 15" felgach ET wynosi 50 czyli felga wchodzi najgłębiej, przy 16" felga raz że jest szersza to jeszcze płyciej wchodzi a o 17" to już wogóle nie wsponę, a jeżeli chodzi o ten współczynnik to patrzeliśmy w różnych katalogach, różnych producentów i wszędzie były różne przy tym samym samochodzie a z rantami to prawda bo w katalogach dodają jeszcze oznaczenie w postaci rysunku a którym widnieje młotek z literką H i jak to zostało opisane w katalogu "zaleca się poszerzenie lub zagięcie rantów błotnika na tylnej osi".
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
"zaleca się poszerzenie lub zagięcie rantów błotnika na tylnej osi".
Jakby mi ktoś coś takiego w twarz powiedział, to sam by tym młotkiem miał wyprostowany światopogląd. To się po prostu w głowie nie mieści. Tym sposobem to można koła od tira nawet założyć. W katalogu powinna być wtedy narysowana gumówka z dopiskiem:
"zaleca się usunięcie błotników na tylnej i przedniej osi"
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
poważnie mówię i też sam w głowę zachodzę, bo kto przy zdrowym rozsądku będzie przerabiał samochód żeby sobie większe felgi założyć, ale o to już trzeba by zapytać producentów felg.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
sprzeczność jest bo przy 15" felgach ET wynosi 50 czyli felga wchodzi najgłębiej, przy 16" felga raz że jest szersza to jeszcze płyciej wchodzi a o 17" to już wogóle nie wsponę,
A dlaczego tak nie może być? To tylko kwestia konstrukcji samochodu, do którego są przeznaczone. Felgi są jak najbardziej prawidłowe i mają deklarowane parametry. Twoja rola wiedzieć jakich potrzebujesz.
Goalkeper napisał/a:
jeżeli chodzi o ten współczynnik to patrzeliśmy w różnych katalogach, różnych producentów i wszędzie były różne przy tym samym samochodzie
widnieje młotek z literką H i jak to zostało opisane w katalogu "zaleca się poszerzenie lub zagięcie rantów błotnika na tylnej osi".
Zawsze mawiam- nie kombinować, tylko zakładać oryginał. Chyba, że ktoś ma dużo czasu i lubi poddawać nowe felgi obróbce skrawaniem, albo gumówką ciąć błotniki.
_________________ A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imiÄ™ Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
czyli wszystkie firmy produkujÄ…ce felgi robiÄ… z klienta idiotÄ™ ??
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
Może nie wszystkie, ale problem w tym, że nie wiemy które. Możliwe też, że sami nie potrafią wśród różnorodności sprzętu skonstruować precyzyjnego katalogu.
Nawet my "specjaliści" w r25 nie mamy pewności na 100% jak jest na prawdę. Spróbuj zapytać w serwisie- jestem pewien, że też się nie dowiesz jednoznacznie. Skąd więc ma wiedzieć producent felg?
_________________ A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imiÄ™ Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
W serwisie jak pytałem o wartość ET to powiedzieli mi żebym zadzwonił do jednej z firm zajmujących się sprzedażą felg w Kaliszu to mi powiedzą jak jest dokładnie. Więc zamiast dzwonić pojechałem i wyszło na to, że w każdym katalogu jest tak jak już pisałem wyżej.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum