R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992 Pomógł: 13 razy Wiek: 78 Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 538 Skąd: werbkowice
Wysłany: 2008-08-15, 15:56
Zrobiłem sobie dzisiaj spacerek z Gryzoniem do garażu i ponad wszelką wątpliwość mogę stwierdzić że koła pasowe są takie same
narol_Płock napisał/a:
(trzy elementy) trzpień + guma + koło
U mnie są w komplecie nie jak u Ciebie w trzech elementach
Na zdjęciach widoczna jest guma która oddziela piastę od koła pasowego.
Guma spełnia rolę tłumnika drgań skrętnych.
Koło rozkłada się na trzy elementy po totalnym przegrzaniu [nie naciągnięte paski klinowe]
R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992 Pomógł: 13 razy Wiek: 78 Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 538 Skąd: werbkowice
Wysłany: 2008-08-22, 16:10
Dla takiego który ponad 40 lat zbijał palce młotkiem to nic trudnego
Przygotuj narzędzia
klucz oczkowy odgięty 22 i ewentualnie młotek do odkręcenia koła pasowego
klucz 11 i 17 do poluzowania paska napędu alternatora
klucz 16 do poluzowania paska napędu pompy wspomagania
tymi samymi kluczami zamontujesz
Rozrządu nie rozregulujesz
Przy montażu zwróć uwagę na kołki ustalające w kole pasowym i kole rozrządu
W tym które Ci wysłałem jest jeden nie wiem gdzie zostaną z Twojego koła
Może ich być tylko dwa.
po odpaleniu zostaje kontrolka STOP i kontrolka temperatury
gdy wracałem wczoraj do domu, w trasie było znośnie - temperatura oscylowało wokół nominalnej ale w korku gdy wjechałem juz do miasta woda zaczęła sie juz gotować
choć sam czujnik temperatury nie wychdził dużo ponad normę (btw. starałem sie aby tego nie robić i zatrzymywałem sie co chwila)
nie wiem moze to cos z pompa gdyż podczas awarii koła pasowego z przed 10 dni jechałem przez chwile z gotująca sie mocno wodą (niezauważając tego) albo ... no sam juz nie wiem termostat
R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992 Pomógł: 13 razy Wiek: 78 Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 538 Skąd: werbkowice
Wysłany: 2008-08-24, 16:06
narol_Płock napisał/a:
kontrolka STOP i kontrolka temperatury
Masz prawdopodobnie uszkodzony czujnik załączania kontrolki temperatury
Pierwszy z prawej strony silnika w głowicy przed kolektorem ssącym.
A najgorsze że prawdopodobnie uszczelka pod głowicą ledwie ,,dycha"
Możesz spróbować ją dokręcić o ile do przegrzanego silnika nie dolałeś zimnego płynu.
Najpierw sprawdź czy termostat dobrze działa. Ja w swojej też już gotowałem jajka . Sposobem jest żeby gdzieś dojechać włączenie na maksa ogrzewania i właczenie dmuchawy na full ,ale wtedy trochę ciepło sie zrobi w autku
_________________
$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2007 Posty: 372 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-25, 08:01
Po pierwsze wywal termostat , zobacz cy są zmiany , po drugie czy to była tylko awaria koła pasowego czy nie było przypadkiem tak że zablokowało ci pompę ( np urywające się łopatki ) i przy okazji szarpnięcia popsuło ci koło pasowe , a kontrolka temp. + Stop nie biorą temperatury z chłodnicy ani z okolic termostatu tylko z bloku wiec masz coś nie tak z układem chłodzenia i być może nie ma obiegu , albo jest tak zapowietrzony
okazuje sie ze to czujnik bo po odłączeniu kontrolki STOP i TEMP WODY gasną
co dalej jestem nie pewny bo dzis wróciłem z Warszawy rano i podczas trasy było ok wiec myślałem ze może to tylko ten czujnik, ale gdy wyjechałem w miasto zaczął gasnąć i tracić moc ledwo dojechałem pod blok spowrotem choć woda sie nie zagotowała
najgorsze ze bez sprawnego czujnika nie moge sprawdzić temp.
R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2007 Posty: 372 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-25, 15:05
haaa ... wiesz co ja często jestem w Płocku , to trzeba zobaczyć ale myślę że problem tkwi nie w czujnikach tylko w samym układzie , prawdapodobnie to własnie było przyczyną uszkodzenia koła pasowego , samo koło pasowe jest ciężko zniszczyć chyba że servisujesz renie w ASO to u nich jest wszystko mozliwe <lol>
jeszcze zobacze dzisiaj te czujniki jak coś to będę je miał na jutro w domu , porównam ze swoimi i zobacze czy są te same ( układ chłodzenia posiada 3 czujniki ) jeden do temp. na wskaźniku 2 przy termostacie do komputera silnika i 3 odczytuje temp. przy bloku silnika i on odpowiada za kontrolki o przegrzaniu i stop
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum