:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Tombog
2008-09-14, 22:28
Kontrolka temperatury - Zapalasię czerwona lampka
Autor Wiadomość
gregibo1 
Dzidziuś


R25: 2.0 Benz/LPG -Nevada 21- 12V- J7RL740 -93 rok
Imię: Jamnik
Wiek: 50
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-08, 11:31   Kontrolka temperatury - Zapalasię czerwona lampka
 

Witam Serdecznie Towarzystwo.

W R21 Nevada z silnikiem 2.0 12 V J7R zapaliła mi się od wczoraj czerwona lampka w kontrolce temperatury ( mam to autko od 2004 roku). Wskaźnik dochodzi do 4 kreski od dołu, wentylator się załącza i zbija temperaturę, termostat działa, lampka gaśnie przy ochłodzeniu silnika w czasie jazdy.
Czy ta kontrolka ma tak działać że w momencie podniesienia się temperatury silnika ostrzega mnie czerwoną lampką ?(porostu obudziło się do życia), a może coś nawaliło w reni ? .

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedz, przyznam że największy problem mam zawsze z temperaturą w aucie na początku padł:
a) termostat (rozwaliło zbiorniczek wyrównawczy)-Wymiana
b) w skutek potem padły czujniki komputera i wskaźnika- Wymiana
c) dalej pompa zaczęła bryzgać - Wymiana
d) nieszczelność na przewodzie - Dokręcenie zacisków
e) padnięty jeden wentylator - Tak działał przez dwa lata - Wymiana
f) ostatnio padły przewody wstawione przez gazowników do reduktora sparciały i się rozpadły, dosłownie. To było jakiś miesiąc temu zobaczyłem że temperatura wzrosła zatrzymałem auto i zobaczyłem parę z pod maski. - Wymiana.

Z góry dzięki za pomoc.
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-08, 12:16   
 

czerwona oznacza przegrzanie silnika. W naszych Reniach zapala sie jeszcze kontrolka STOP nakazująca przerwanie jazdy. czy jest to akurat na 4 kresce to akurat tego nie powiem. Wiem, ze jak sie zapali to tak szybko nie gaśnie az do znacznego ochłodzenia silnika. Masz cos z chlodzeniem stąd te usterki. U mnie była to awaria czujnika włączającego wiatrak na chłodnicy. Właściwości chłodzące ma też olej smarujący silnik. Masz go pod dostatkiem i dobrej jakości?
Jeśli wszystko działa OK kontrolka nie powinna sie zapalać. może jak padły czujniki komputera i wskaźnika to padł i ten od kontrolki??
_________________

 
 
Oluś 
Spełniony forowicz
oluś


R25: 2.2GTX,1989;Saf2.2,RN,1993;2,5V6Turbo;Espace2
Imię: Czarna, Szafa,
Pomógł: 6 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 366
Skąd: Lublin/Hvar/Split
Wysłany: 2008-09-10, 21:21   
 

uszczelka pod głowicą siada... U mnie jak jeszcze na gazie śmigałem - dwa azy mi wydmuchało... :( Objaw taki - że właśnie nagle zadczyna się pzegrzewać silnik... :| Może być włąśnie to u Ciebie...
_________________
SEA... SEX... SUN...
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2008-09-11, 00:48   
 

Ja co prawda nie mam tak w reni lecz w swoim transicie i stawiam takze na uszczelke pod glowica :)
bo czem predzej jade tym wieksza temperature silnik lapie :(
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
gregibo1 
Dzidziuś


R25: 2.0 Benz/LPG -Nevada 21- 12V- J7RL740 -93 rok
Imię: Jamnik
Wiek: 50
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-11, 07:55   
 

Witam

Uszczelki pod głowicą nie mogę wykluczyć (nowa uszczelka jest tam od 50 tysięcy)ale pogrzebałem pod maską wyczyściłem styki w czujnikach i wtyczkach i problem sam "zgasł".
Zobaczę jak tam się będzie działo w trasie.
Mam pytanko dotyczące układu chłodzenia olejem, czy umieszczenie filtra oleju poza korpusem silnika jest popularne w utach Renault ?
Oraz czy ktoś wymieniał te przewody?
Jeden z nich mi przerdzewiał w części kolanka i musiałem go dać do zaspawania ale od tamtej pory oglądam to miejsce często z obawą.
_________________

 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Pomógł: 2 razy
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2008-09-11, 09:04   Zapala się
 

Nie spotkałem się jeszcze z takim silnikem w renii aby filtr oleju był poza korpusem silnika.
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2008-09-11, 12:06   
 

moja np. ma tak ;) filtr oleju jest umocowany obok zbiorniczka wyrownawczego plynu chlodniczego. O ile wiem to kazdy turbodiesel w R25 tak ma.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Kriss_Lodz 
Spełniony forowicz



R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig
Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 372
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-11, 14:53   
 

Ale wy bredzicie diesel ma filtr oleju tam gdzie silniki JXX kolo zbiorniczka to możesz mieć filtr oleju ................NAPĘDOWEGO !!!!!
 
 
 
gregibo1 
Dzidziuś


R25: 2.0 Benz/LPG -Nevada 21- 12V- J7RL740 -93 rok
Imię: Jamnik
Wiek: 50
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-11, 16:18   
 

Niestety ja mam filtr silnikowego oleju tam gdzie mam (w aucie po stronie kolektora wylotowemu i tego się niezmienni) ale czy istnieje możliwość że jest tam dlatego że była zamontowana chłodnica oleju?

Dla zainteresowanych widokiem.

http://www.fotosik.pl/pok...40b5291ea3.html
_________________

Ostatnio zmieniony przez gregibo1 2008-09-11, 22:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Pomógł: 2 razy
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2008-09-11, 18:20   Lampka
 

uzupełnij profil co to modelu i rodzaju silnika w reni bo tak to czarna magia
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2008-09-12, 22:17   
 

Stojac przodem do silnika filtr oleju silnikowego mam tak jak gregibo1 po lewej stronie silnika a dokladniej przymocowany do kielicha. Filtr oleju napedowego jest po prawej stronie stojac przodem do samochodu. Dla niedowiarkow moge jutro zrobic kilka zdjec :P
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
tomala 
Kandydat na znawcę



R25: 2,1 TD J8S B290 '90rFairway, laguna RT 1,6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 63
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 698
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-09-13, 13:07   
 

$SKORPION$ napisał/a:
Nie spotkałem się jeszcze z takim silnikem w renii aby filtr oleju był poza korpusem silnika.


-no właśnie- w TD jest takie rozwiązanie zastosowane , może i w dizlu też ?? Ja jestem z tego patentu zadowolony , bo jest wygodny dostęp do filtra przy wymianie. :D
_________________
Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )

-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch.. :)
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2008-09-13, 16:02   
 

ja w starej reni gdzie byl silnik J8S bez turbiny mialem filtr oleju w bloku.
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2008-09-14, 08:07   
 

Kriss, muszę dołączyć swoje brednie potwierdzające, że w TD filtr oleju jest na prawym kielichu. Wczoraj oglądałem taką renię i jak najbardziej jest to patent oryginalny :D.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-09-14, 10:01   
 

Prawdopodobnie w powodu Turbiny własnie tam przenieśli filtr bo pod kolektorem poprostu nie było miejsca albo był bardfzo ciezki dostęp.
W R21 , silnik 2,0 12V jest silnikiem Turbo z tego co wiem i być może dlatego filtr oleju jest poza silnikiem. Być może kolega ma silnik wolnossący ale kiedyś był to Turbo tylko ktoś przerobił.
Tak czy inaczej zerknę dziś do Hynesa i byc moze sie wszystko wyjaśni :).
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 32