Od pewnego czasu mam coś nie tak z ukł jezdnym
Auto ściąga na lewa stronę, zauważyłem ze sa lekkie luzy w kole (tzn.lekko puka gdy sie rusza kołem na postoju) czy to może być przyczyna ? a może to cos ze wspomaganiem
zaobserwowałem ze jest najbardziej wyczuwalne przy wolniejszej jeździe
aha i jeszcze jedna uwaga: wczoraj gdy auto zgasło mi nagle podczas jazdy (nie wiem z jakiego powodu) w momencie kiedy wspomaganie przestało działać zjawisko nasiliło sie i ciężej było wyrównać kola.
dodam ze ciśnienie jest takie samo w obydwu kołach.
R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2008-09-12, 13:52
Po twoim opisie może to być , sworzeń wachacza dolnego, sworzeń wachacza górnego, tuleje wachacza dolnego (przednia i tylna) tuleja wachacza górnego, drążek reakcyjny, końcówka drążka kierowniczego i sam drążek kierowniczy, a także łożysko i ewentualnie drążek stabilizatora. Jak widzisz duże tego może być, podjedź gdzieś na szarpaki to ci powiedzą co masz do wymiany i już
[ Dodano: 2008-09-12, 13:53 ]
Ceny nie są wysokie gdzieś w okolicy 30-40 zł za element (jedne taniej inne drożej)
Hehehehehe, doooobre . Czyli wszystko . Możesz Mateo zostać diagnostą w pobliskim warsztacie .
To ja dla odmiany obstawię końcówkę drążka kierowniczego . Drążek reakcyjny wymaga jednak sporej siły żeby stuknął. Pod naciskiem ręki to raczej trudno by było .
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2008-09-12, 22:47
Jeżeli stuka na postoju to może to wskazywać na końcówkę drążka, ale tak gadając to do niczego nie dojdziemy bo to są bardzo subiektywne odczucia i zazwyczaj dla każdego oznaczają co innego. Panie coś mi stuka, nic panu nie stuka tylko jakoś tak buczy itd....
Jak nie masz do kogo pojechać to wpakuj auto na kanał, na lewarek, weź lampkę i patrz na tuleje sworznie itd. a druga osoba niech szarpie kołem, ewentulnie łom do ręki i naciskaj, podwarzaj kombinuj z gumami
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-09-13, 09:29
Najlepiej obserwuj zawieszenie razem z mechanikiem i niech ci palcem pokaże gdzie sa luzy.
Na połaczeniach metalowo gumowych czyli silentblokach zawieszenie bedzie pracować , nie bedzie sztywno stac w miejscu ale to nie powoduje stuków.
U mnie z prawej strony walił drazek reakcyjny i halasował łacznik stabilizatora ktory słabo trzymał sie na miejscu ( zabezpieczenia spadły). Teraz mam podobne objawy z lewej.
Nowa tuleja drazka reakcyjnego to koszt 28zł.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum