Wysłany: 2008-09-08, 11:31 Kontrolka temperatury - Zapalasię czerwona lampka
Witam Serdecznie Towarzystwo.
W R21 Nevada z silnikiem 2.0 12 V J7R zapaliła mi się od wczoraj czerwona lampka w kontrolce temperatury ( mam to autko od 2004 roku). Wskaźnik dochodzi do 4 kreski od dołu, wentylator się załącza i zbija temperaturę, termostat działa, lampka gaśnie przy ochłodzeniu silnika w czasie jazdy.
Czy ta kontrolka ma tak działać że w momencie podniesienia się temperatury silnika ostrzega mnie czerwoną lampką ?(porostu obudziło się do życia), a może coś nawaliło w reni ? .
Będę bardzo wdzięczny za odpowiedz, przyznam że największy problem mam zawsze z temperaturą w aucie na początku padł:
a) termostat (rozwaliło zbiorniczek wyrównawczy)-Wymiana
b) w skutek potem padły czujniki komputera i wskaźnika- Wymiana
c) dalej pompa zaczęła bryzgać - Wymiana
d) nieszczelność na przewodzie - Dokręcenie zacisków
e) padnięty jeden wentylator - Tak działał przez dwa lata - Wymiana
f) ostatnio padły przewody wstawione przez gazowników do reduktora sparciały i się rozpadły, dosłownie. To było jakiś miesiąc temu zobaczyłem że temperatura wzrosła zatrzymałem auto i zobaczyłem parę z pod maski. - Wymiana.
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 58 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-08, 12:16
czerwona oznacza przegrzanie silnika. W naszych Reniach zapala sie jeszcze kontrolka STOP nakazująca przerwanie jazdy. czy jest to akurat na 4 kresce to akurat tego nie powiem. Wiem, ze jak sie zapali to tak szybko nie gaśnie az do znacznego ochłodzenia silnika. Masz cos z chlodzeniem stąd te usterki. U mnie była to awaria czujnika włączającego wiatrak na chłodnicy. Właściwości chłodzące ma też olej smarujący silnik. Masz go pod dostatkiem i dobrej jakości?
Jeśli wszystko działa OK kontrolka nie powinna sie zapalać. może jak padły czujniki komputera i wskaźnika to padł i ten od kontrolki??
uszczelka pod głowicą siada... U mnie jak jeszcze na gazie śmigałem - dwa azy mi wydmuchało... Objaw taki - że właśnie nagle zadczyna się pzegrzewać silnik... Może być włąśnie to u Ciebie...
R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 2031 Skąd: LSW
Wysłany: 2008-09-11, 00:48
Ja co prawda nie mam tak w reni lecz w swoim transicie i stawiam takze na uszczelke pod glowica
bo czem predzej jade tym wieksza temperature silnik lapie
_________________ "...a kto umarł ten nie żyje... "
Uszczelki pod głowicą nie mogę wykluczyć (nowa uszczelka jest tam od 50 tysięcy)ale pogrzebałem pod maską wyczyściłem styki w czujnikach i wtyczkach i problem sam "zgasł".
Zobaczę jak tam się będzie działo w trasie.
Mam pytanko dotyczące układu chłodzenia olejem, czy umieszczenie filtra oleju poza korpusem silnika jest popularne w utach Renault ?
Oraz czy ktoś wymieniał te przewody?
Jeden z nich mi przerdzewiał w części kolanka i musiałem go dać do zaspawania ale od tamtej pory oglądam to miejsce często z obawą.
Niestety ja mam filtr silnikowego oleju tam gdzie mam (w aucie po stronie kolektora wylotowemu i tego się niezmienni) ale czy istnieje możliwość że jest tam dlatego że była zamontowana chłodnica oleju?
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2008-09-12, 22:17
Stojac przodem do silnika filtr oleju silnikowego mam tak jak gregibo1 po lewej stronie silnika a dokladniej przymocowany do kielicha. Filtr oleju napedowego jest po prawej stronie stojac przodem do samochodu. Dla niedowiarkow moge jutro zrobic kilka zdjec
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
Nie spotkałem się jeszcze z takim silnikem w renii aby filtr oleju był poza korpusem silnika.
-no właśnie- w TD jest takie rozwiązanie zastosowane , może i w dizlu też ?? Ja jestem z tego patentu zadowolony , bo jest wygodny dostęp do filtra przy wymianie.
_________________ Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )
-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch..
Kriss, muszę dołączyć swoje brednie potwierdzające, że w TD filtr oleju jest na prawym kielichu. Wczoraj oglądałem taką renię i jak najbardziej jest to patent oryginalny .
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-09-14, 10:01
Prawdopodobnie w powodu Turbiny własnie tam przenieśli filtr bo pod kolektorem poprostu nie było miejsca albo był bardfzo ciezki dostęp.
W R21 , silnik 2,0 12V jest silnikiem Turbo z tego co wiem i być może dlatego filtr oleju jest poza silnikiem. Być może kolega ma silnik wolnossący ale kiedyś był to Turbo tylko ktoś przerobił.
Tak czy inaczej zerknę dziś do Hynesa i byc moze sie wszystko wyjaśni .
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum