:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
silnik V-6 bymi na czarno
Autor Wiadomość
bilu 
Raczek


R25: 1995,25 TX,J7R,1987
Wiek: 44
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 19
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 2008-11-28, 19:05   silnik V-6 bymi na czarno
 

Renault Espace wersja V-6 rocznik 1994 zaczął dymic na czarno jak chodzi na benzynie, na śniegu zostaje czarny bym. Na gazie silnik pracuje normalnie i spala jak zawsze 13-15 litrów gazu i wydobywa się tylko para przy obecnych temperaturach. Benzyny spala zdecydowanie więcej i  w czasie jazdy gdy się zwalnia do silnik szarpie i nierówno schodzi z obrotów ( jak by się zalewał dużą dawka paliwa). Na początku myślałem że to wtryskiwacze , ale wymiana na drugie nie pomogła. Sonda lambda była sprawdzana i jest dobra. W aucie jest instalacja gazowa II generacji. Według mechanika , który podpinał instalacje gazowa pod laptopa - sonda pracuje prawidłowo. Czy ktoś wie co w silniku v-6 jest odpowiedzialne za dawkowanie paliwa. Posiadam drugi silnik tak ,że z przełożeniem odpowiedzniego  elementu nie bedzie problemu? czy może to być czujnik położenia przepustnicy lub czujnik temperatury ? W którym miejscu w silniku V-6 jest czujnik temperatury który daje sygnał do komputera ? za odpowiedzi z góry dziękuje!!
_________________
Wojciech Bil
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2008-11-28, 19:46   
 

Sprawdź czujnik ciśnienia bezwględnego. Zobacz czy ci się nie rozszczelnił wężyk biegnący do kolektora. To częsty objaw nierównej pracy i kopcenia na czarno.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Adawen 
Częsty forowicz



R25: R25: 2,9 BACCARA 92 r.
Imię: Żabka
Wiek: 75
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 220
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-11-28, 19:48   
 

Może to naiwne, ale sprawdź instalację. Ostatnio przeżyłem takie manewry na skutek kropli w kopułce. Dała popalić.
 
 
 
bilu 
Raczek


R25: 1995,25 TX,J7R,1987
Wiek: 44
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 19
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 2008-11-28, 20:03   
 

w którym miejscu znajduje się ten czujnik ciśnienia bezwzględnego. Silnik jest taki sam jak w renault 25
_________________
Wojciech Bil
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2008-11-28, 20:50   
 

Nie wiem gdzie on jest w Espasie, ale to taka czarna kość, płaska na ok. 1,5 cm , szeroka na ok. 3 cm i długa na ok. 5-6 cm. Montowana w R25 najczęściej na kielichu. Dochodzi do niej gumowy wężyk od dołu z kolektora dolotowego i trzykabelkowa złączka, zwykle zielona. Jak znajdę zdjęcie to zapodam.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
bilu 
Raczek


R25: 1995,25 TX,J7R,1987
Wiek: 44
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 19
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 2008-11-28, 21:11   
 

to co opisaleś - w epsace jest obok kielicha od strony pasażera. Do kostki dochodzi wężyk w oplocie który biegnie od kolektora dolotowego ( w silniku 2,2 benzyna podobny element byl przy cewce zapłonowej ) .Obok tego wężyka dochodzi jeszcze wąż od serwa, z kolektora w tym miejscu wychodzą trzy króce. Mi wydawało sie ,że jest to przyspieszacz zaplonu. Umnie jest to raczej sprawne bo gdy zdejme wężyk to silnik jest dużo słabszy zarówno na benzynie jak i na gazie. Obecnie silnik nie ma równej pracy raz na kilka sekund minimalnie zwalniaja obroty i wracaja do poprzedniego zakresu o jakieś 100-150 na obrotomierzu.
_________________
Wojciech Bil
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-11-28, 22:04   
 

Tak jak napisał Tombog. Głownym elementem odpowiedzialnym za dawkowanie paliwa jest czujnik podcisnienia. Sprawdz szczelnośc kolektora dolotowego za przepustnicą. Wezyk do czujnika podcisnienia musi być w stanie idealnym. Sprawdz szczelnośc serwa. Poza tym regulator cisnienia paliwa.
Masz za duzą dawke paliwa. Być może przy pracy na gazie odłączany jest ten czujnik tak jak w niektorych wersjach V6 trzeba zrobić zeby silnik pracował na LPG dobrze. Moze w Twoim wypadku ten odłacznik jest uszkodzony i na stałe odłaczył czujnik podcisnienia. Może tez być poprostu uszkodzony.
Sprawdz też czujniki temperatur: powietrza dolotowego ( wkrecony w przepustnice) i silnika ( wkręcony w termostat ). Jak bedą uszkodzony silnik moze chodzić cały czas na bogatej mieszance ( tak jakby był zimny).
Pali na wszystkie cylindry ?????
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
bilu 
Raczek


R25: 1995,25 TX,J7R,1987
Wiek: 44
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 19
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 2008-11-29, 11:29   
 

auto pali na wszystkie cylindry, czujnik koło termostatu zmieniałem i nic nie pomogło. Po odłączeniu czujnika przy przepustnicy zapala się lampka awari silnika. W renault espace jest kiepski dostep do tego czujnika ,ale zobaczę czy coś poprawi wymiana. Czujnik podcisnieniowy jest chyba sprawny bo po jego odłączeniu silnik jest dużo słabszy zarówno na benzynie i jak i na gazie. Wymienie na drugi i zobaczę czy cos sie poprawi.Wiem ,że jest jeszcze jeden czujnik pod kolektorem dolotowym na aluminiowym przewodzie od pompy wodnej , ale niewiem od czego jest ten czujnik i czy wogóle ma wpływ na pracę silnika. czy możliwe jest aby komputer silnika nałapał jakieś błędy i trzeba go zresetować w serwisie. Mam jeszcze drugi komputer silnika może cos da wymiana. Od poniedziałku będe wymieniał po koleji elementy wpływajace na pracę silnika i dawkowanie paliwa. Dodam,że auto obecnie nie zapala odrazu jak kiedyś tylko po dwóch trzech sekundach. W jaki sposób w silniku V-6 jest rozwiazane ssanie i co nim reguluje. Może u mnie jest one włączone cały czas.
_________________
Wojciech Bil
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-11-29, 13:57   
 

Tak jak napisałem za dawkowanie paliwa odpowiedzialny jest czujnik podcisnienia , i czujniki temperatury silnika i powietrza dolotowego. W kolektorze wodnym jest czujnik ktory zasila wskaznik temperatury i kontrolke przegrzania. JEsli nie trzeba nie kombinuj z czujnikiem polozenia przepustnicy. Nie zgłębiałem tego tematu ale prawdopodobnie trzeba przy wymianie czujnika , przyuczyc komputer wtrysku. Tak jest przy komputerze i czujniku przepustnicy skrzyni automatycznej. Czujnik od silnika to potencjometr i mozna go spraedzic omomierzem czy płynnie zmienia swoja wartość.
Ilośc paliwa jest regulowana porzez CZAS otwarcia wtryskiwacza i w zaden inny sposób. Dlatego tez cisnienie w listwie wtryskowej musi być STAŁE bo jak bedzie uszkodzony regulator cisnienia ( ktory tez jest regulowany za pomocą podcisnienia z koleotra )to paliwo bedzie zle dawkowane.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 23