:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
za niskie obroty jak zimny
Autor Wiadomość
areckicz 
Częsty forowicz
R25


R25: 2.2i TX LPG 1991r.
Imię: Miła
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 239
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2009-01-12, 12:42   za niskie obroty jak zimny
 

mam do was pytanko gdy odpalam samochod jak jest zimny i jest juz odpalony to ma za niskie obroty silnika z 300 i musze zawsze mnoga pedal gazu przyciskas lekko zeby nie zgaz ale jak juz sie zagrzeje to jest ok.
Mi sie wydaje jak by ssanie sie nie wlaczalo i dawno swiec nie wymienialem i moze od sweiec co wy na to?
_________________
www.czaplinek.pl
 
 
 
Witek S 
Starszy starszak



R25: 2.8 Renault 25 V6 1992
Imię: Furia Grubaska
Wiek: 52
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 203
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2009-01-12, 13:02   
 

Kilka pytań
-odpalasz na gazie czy benzynie
-czy scanie jest ręczne czy automatyczne (W RENICH raczej automat)
-czy obroty falują lub są niskie na rozgrzanym silniku
-czy dziwnie zachowuje się na gazie czy na benzynie też
_________________
RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
 
 
areckicz 
Częsty forowicz
R25


R25: 2.2i TX LPG 1991r.
Imię: Miła
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 239
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2009-01-12, 13:08   
 

odpalam na benzynie
ssanie jest automatyczne u mnie
jak zimny po odpaleniu to spada na niskie obroty na benz i gaz
gdy tylko troszke sie rozgrzeje normuja sie obroty 1200 i jest wszystko ok
_________________
www.czaplinek.pl
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2009-01-12, 13:19   
 

:idea: sprawdź krokowy silniczek
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
areckicz 
Częsty forowicz
R25


R25: 2.2i TX LPG 1991r.
Imię: Miła
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 239
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2009-01-12, 13:25   
 

co mam w nim sprawdzic juzkiedys zdejmowalem rurke z gory i tam tylko taki wirniczek jest

[ Dodano: 2009-01-12, 13:33 ]
mi sie wydaje ze ssanie sie nie zalacza i wymienie nowe swiece :)
_________________
www.czaplinek.pl
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-01-12, 14:12   
 

Jelśli zawór wolnych obrotów Boscha ( potocznie krokowy ) działa prawidłowo to do sprawdzenia masz dwa czujniki temoperatur.
Temoeratury silnika , wkręcony w obudowe termostatu i temperatury powietrza dolotowego , wcisniety w rure doporowadzającą powietrze do silnika.
Te dwa czujniki dają swoje odczyty do komputera wtrysku i ten na podstawie odczytów otwiera zawór wolnych obrotów dawkujący powietrze na wolnych oberotach i zwiększa dawkę paliwa na wtryskach ( odpowiednik ssania w silnikach gaźnikowych ).
Musisz sprawdzić same czujniki temperatur mierząc ich opornośc omomierzem. Powinna ona sie zmieniać w zależności od temperatury. Warto sprawdzić tez ich połaczenia, kostki , styki i na koncu przewody które łacza te czujniki z komputerem wtrysku. Warto tez sprawdzić połaczenia zaworu ( krokowego) z komputerem.
Jeśli wszystko jest sprawne to komputer musi dobrze regulować wolne obroty. Jeśłi tak sie nie dzieje to ostatecznie uszkodzony może byc komputer , jednak jest to bardzo rzadka usterka. Zazwyczaj jest to uszkodzony ktoryś czujnik lub jego połaczenie , albo zła praca zaworu wolnych obrotów bosch lub hitachi ( w zależności jaki typ wtrysku posiadasz ). Tutaj musisz podąc sybol silnika np. J7T xxx ( xxx to własnie wyznacznik typu silnika a co za tym idzie zastosowany wtrysk ).
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
areckicz 
Częsty forowicz
R25


R25: 2.2i TX LPG 1991r.
Imię: Miła
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 239
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2009-01-12, 19:30   
 

tak maciej mam 2 nie sprawne czujniki jeden od temperatury wody a drugi od cisnienia w silniku to moze byc przyczyna nie wlaczania sie ssania jak zimny?
_________________
www.czaplinek.pl
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-01-12, 20:58   
 

Nie wiem który czujnik cisnienia masz na myśli, ale jak wiesz ze masz uszkodzny czujnik cisnienia temperatury , jeden z dwóch ktory wymieniłem to prawie na pewno jest on powodem Twoich problemów.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Mariusz1500 
Fachowy forowicz


Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 349
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2009-01-12, 23:07   
 

powiem tak
byłem ostatnio na przeglądzie gazu i mechanik zaczął regulować śrubką na przepustnicy (zaślepioną jest plastikiem) zrobiliśmy rundę z mechanikiem gra :) zapłaciłem zapalam autko a renia od razu ma obroty 2000 przechodzi na gaz i obroty zostają na 2000 :( wołam tego mechanika i mu pokazuje co jest ponownie wjechałem na warsztat wyregulował przestał sie zawieszać :)
Na drugi dzień zimny silnik na PB 95 obroty 1500 cos mi nie gra pojechałem do nich ale dopiero mogę sie umówić na 6 tycznia wiec biorę ten termin
w trasie miałem to samo 1500 obrotów na luzie ( jak wyłączyłem zapłon i odpaliłem znowu silnik obroty przestały sie zawieszać były takie jak powinny być może potwierdzić Kolega Grzybek
Pojawiam sie ponownie u nich ustawił tą śrubkę na przepustnicy jak powinna być :)
ale cos mu nadal nie gra na gazie łapie jakieś doły wyjął silniczek krokowy poszedł wyczyścił go tak samo zrobił z przepustnica (zdjął pokrywkę ta z napisami R... J...) wyczyścił tam klapkę i dookoła ścianki (kolor był brązowy na ściankach i tej klapce przepustnicy) powiedział juz lepiej :) jeszcze wyregulował rurę wlot do filtra powietrza tak aby nie wpadało do niej bezpośrednio powietrze ( schował za reflektor) i od tej pory mam ładnie pracujący silnik i jakby był ciut zrywniejszy:)

wiec według mnie wyczyść silnik krokowy i przepustnice w środku i powinno być lepiej:)
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2009-01-13, 00:29   
 

Maciek. Używaj przycisku pisownia !!!

Mariusz. Pierwsza podstawowa zasada w układach gazowych: " nie kręcić przepustnicą" Jeśli gazownik zaczyna grzebać prz przepustnicy, to znaczy że nie ma pojęcia co robi. Przepustnica w stanie spoczynku ma być szczelna, a dawkę powietrza ustala w tym czasie silnik krokowy. Jeśli nie ustawia odpowiednio, to znaczy, że trzeba szukać przyczyny w impulsach, a nie szczelności przepustnicy. Polecam zmianę gazownika.
Mariusz1500 napisał/a:
jeszcze wyregulował rurę wlot do filtra powietrza tak aby nie wpadało do niej bezpośrednio powietrze

I to miało decydujący wpływ zapewne :D. Dodatkowo poprawił jakiś styk, który nie kontaktował i masz sprawne auto.
areckicz napisał/a:
mam 2 nie sprawne czujniki jeden od temperatury wody a drugi od cisnienia w silniku

Te czujniki są kluczowe dla ustalania obrotów przez komputer. Koniecznie wymień !!!!
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Mariusz1500 
Fachowy forowicz


Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 349
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2009-01-13, 10:01   
 

Tombog zgodzę się z tym ze przepustnicy nie powinien ruszać to samo powiedział mi kolega Grzybek :). Mechanik naprawił swój błąd i przyznał racje ze tego się nie reguluje.

Ale co do tego wlotu powietrza to się nie zgodzę że tym poprawił jakiś styk
Rura była od montażu LPG wygięta wlotem w druga stronę, teraz postanowił schować ja za reflektor dlatego że musiała łapać w tamtym położeniu jeszcze dużo powietrza i po zmianie już było dobrze odczyty na komputerze się poprawiły :)
A wlot do filtra nie może być skierowany jak jest zamontowany oryginalnie obok chłodnicy :)

Jak montowałem gaz co zaciekawiło mnie co oni wyprawiają z tym wlotem i ten co montował zademonstrował mi co by się działo gdy by ten wlot tak zostawić . Wziął kompresor z powietrzem i dmuchnął w stronę tej rury do wlotu filtra pow. I silnik zaczął dławić się , co spowodowało jego zgaśnięcie.

A gazownika nie zmienię bo to dobra firma :) www.nagaz.pl
Maja oni ok. 10 stanowisk do montażu i przeglądu LPG łącznie, własny sklep z częściami na miejscu.
I jest to chyba jedyna dobra firma zakładająca gaz w Łodzi :)

A wyczyścił dlatego silniczek krokowy i przepustnice że podczas jazdy miałem tak ze przy dużej prędkości wciskając sprzęgło i dając na luz silnik gasł a wskazówka od obrotów spadała gwałtownie teraz już jest lepiej spada powoli płynnie a silnik nie gaśnie :)
 
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
Skąd: LSW
Wysłany: 2009-01-13, 10:28   
 

Mariusz1500 napisał/a:
A wyczyścił dlatego silniczek krokowy i przepustnice że podczas jazdy miałem tak ze przy dużej prędkości wciskając sprzęgło i dając na luz silnik gasł

silnik dlatego gasł bo źle była zamontowana właśnie rura od wlotu powietrza :) a nie silnik krokowy :)
bo jesli dobrze rozumiem jak stałeś to auto nie gasło :)
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
Mariusz1500 
Fachowy forowicz


Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 349
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2009-01-13, 11:05   
 

Może i tak :) Konrad to gaśniecie zdarzalo sie raz na jakiś czas .
Jak autko stoi to nie gaśnie
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-13, 12:19   
 

no panowie bo to raczej do tematu gazowego ;)

areckicz - wyśle Ci ten czujnik jak ustalaliśmy. Ten temperatury silnika. Czujnik ciśnienia oleju nic do tej bajki nie ma. Pozdrawiam
_________________

 
 
areckicz 
Częsty forowicz
R25


R25: 2.2i TX LPG 1991r.
Imię: Miła
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 239
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2009-01-13, 13:48   
 

dziekuje koledzy za fachowe rady z wami zawsze do przodu :lol: :lol:
czekam na czujnik tylko jak go bede mial odrazu zakladam i opisuje wam co sie dzieje po wymianie.
JESZCZCZE RAZ DZIEKI.

[ Dodano: 2009-01-13, 13:49 ]
CZEKAM Z NIECIERPLIWOSCIA .
_________________
www.czaplinek.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.02 sekundy. Zapytań do SQL: 31