Wysłany: 2009-01-12, 12:42 za niskie obroty jak zimny
mam do was pytanko gdy odpalam samochod jak jest zimny i jest juz odpalony to ma za niskie obroty silnika z 300 i musze zawsze mnoga pedal gazu przyciskas lekko zeby nie zgaz ale jak juz sie zagrzeje to jest ok.
Mi sie wydaje jak by ssanie sie nie wlaczalo i dawno swiec nie wymienialem i moze od sweiec co wy na to?
Kilka pytań
-odpalasz na gazie czy benzynie
-czy scanie jest ręczne czy automatyczne (W RENICH raczej automat)
-czy obroty falują lub są niskie na rozgrzanym silniku
-czy dziwnie zachowuje się na gazie czy na benzynie też
_________________ RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
odpalam na benzynie
ssanie jest automatyczne u mnie
jak zimny po odpaleniu to spada na niskie obroty na benz i gaz
gdy tylko troszke sie rozgrzeje normuja sie obroty 1200 i jest wszystko ok
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-01-12, 14:12
Jelśli zawór wolnych obrotów Boscha ( potocznie krokowy ) działa prawidłowo to do sprawdzenia masz dwa czujniki temoperatur.
Temoeratury silnika , wkręcony w obudowe termostatu i temperatury powietrza dolotowego , wcisniety w rure doporowadzającą powietrze do silnika.
Te dwa czujniki dają swoje odczyty do komputera wtrysku i ten na podstawie odczytów otwiera zawór wolnych obrotów dawkujący powietrze na wolnych oberotach i zwiększa dawkę paliwa na wtryskach ( odpowiednik ssania w silnikach gaźnikowych ).
Musisz sprawdzić same czujniki temperatur mierząc ich opornośc omomierzem. Powinna ona sie zmieniać w zależności od temperatury. Warto sprawdzić tez ich połaczenia, kostki , styki i na koncu przewody które łacza te czujniki z komputerem wtrysku. Warto tez sprawdzić połaczenia zaworu ( krokowego) z komputerem.
Jeśli wszystko jest sprawne to komputer musi dobrze regulować wolne obroty. Jeśłi tak sie nie dzieje to ostatecznie uszkodzony może byc komputer , jednak jest to bardzo rzadka usterka. Zazwyczaj jest to uszkodzony ktoryś czujnik lub jego połaczenie , albo zła praca zaworu wolnych obrotów bosch lub hitachi ( w zależności jaki typ wtrysku posiadasz ). Tutaj musisz podąc sybol silnika np. J7T xxx ( xxx to własnie wyznacznik typu silnika a co za tym idzie zastosowany wtrysk ).
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
tak maciej mam 2 nie sprawne czujniki jeden od temperatury wody a drugi od cisnienia w silniku to moze byc przyczyna nie wlaczania sie ssania jak zimny?
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-01-12, 20:58
Nie wiem który czujnik cisnienia masz na myśli, ale jak wiesz ze masz uszkodzny czujnik cisnienia temperatury , jeden z dwóch ktory wymieniłem to prawie na pewno jest on powodem Twoich problemów.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
powiem tak
byłem ostatnio na przeglądzie gazu i mechanik zaczął regulować śrubką na przepustnicy (zaślepioną jest plastikiem) zrobiliśmy rundę z mechanikiem gra zapłaciłem zapalam autko a renia od razu ma obroty 2000 przechodzi na gaz i obroty zostają na 2000 wołam tego mechanika i mu pokazuje co jest ponownie wjechałem na warsztat wyregulował przestał sie zawieszać
Na drugi dzień zimny silnik na PB 95 obroty 1500 cos mi nie gra pojechałem do nich ale dopiero mogę sie umówić na 6 tycznia wiec biorę ten termin
w trasie miałem to samo 1500 obrotów na luzie ( jak wyłączyłem zapłon i odpaliłem znowu silnik obroty przestały sie zawieszać były takie jak powinny być może potwierdzić Kolega Grzybek
Pojawiam sie ponownie u nich ustawił tą śrubkę na przepustnicy jak powinna być
ale cos mu nadal nie gra na gazie łapie jakieś doły wyjął silniczek krokowy poszedł wyczyścił go tak samo zrobił z przepustnica (zdjął pokrywkę ta z napisami R... J...) wyczyścił tam klapkę i dookoła ścianki (kolor był brązowy na ściankach i tej klapce przepustnicy) powiedział juz lepiej jeszcze wyregulował rurę wlot do filtra powietrza tak aby nie wpadało do niej bezpośrednio powietrze ( schował za reflektor) i od tej pory mam ładnie pracujący silnik i jakby był ciut zrywniejszy:)
wiec według mnie wyczyść silnik krokowy i przepustnice w środku i powinno być lepiej:)
Mariusz. Pierwsza podstawowa zasada w układach gazowych: " nie kręcić przepustnicą" Jeśli gazownik zaczyna grzebać prz przepustnicy, to znaczy że nie ma pojęcia co robi. Przepustnica w stanie spoczynku ma być szczelna, a dawkę powietrza ustala w tym czasie silnik krokowy. Jeśli nie ustawia odpowiednio, to znaczy, że trzeba szukać przyczyny w impulsach, a nie szczelności przepustnicy. Polecam zmianę gazownika.
Mariusz1500 napisał/a:
jeszcze wyregulował rurę wlot do filtra powietrza tak aby nie wpadało do niej bezpośrednio powietrze
I to miało decydujący wpływ zapewne . Dodatkowo poprawił jakiś styk, który nie kontaktował i masz sprawne auto.
areckicz napisał/a:
mam 2 nie sprawne czujniki jeden od temperatury wody a drugi od cisnienia w silniku
Te czujniki są kluczowe dla ustalania obrotów przez komputer. Koniecznie wymień !!!!
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
Tombog zgodzę się z tym ze przepustnicy nie powinien ruszać to samo powiedział mi kolega Grzybek . Mechanik naprawił swój błąd i przyznał racje ze tego się nie reguluje.
Ale co do tego wlotu powietrza to się nie zgodzę że tym poprawił jakiś styk
Rura była od montażu LPG wygięta wlotem w druga stronę, teraz postanowił schować ja za reflektor dlatego że musiała łapać w tamtym położeniu jeszcze dużo powietrza i po zmianie już było dobrze odczyty na komputerze się poprawiły
A wlot do filtra nie może być skierowany jak jest zamontowany oryginalnie obok chłodnicy
Jak montowałem gaz co zaciekawiło mnie co oni wyprawiają z tym wlotem i ten co montował zademonstrował mi co by się działo gdy by ten wlot tak zostawić . Wziął kompresor z powietrzem i dmuchnął w stronę tej rury do wlotu filtra pow. I silnik zaczął dławić się , co spowodowało jego zgaśnięcie.
A gazownika nie zmienię bo to dobra firma www.nagaz.pl
Maja oni ok. 10 stanowisk do montażu i przeglądu LPG łącznie, własny sklep z częściami na miejscu.
I jest to chyba jedyna dobra firma zakładająca gaz w Łodzi
A wyczyścił dlatego silniczek krokowy i przepustnice że podczas jazdy miałem tak ze przy dużej prędkości wciskając sprzęgło i dając na luz silnik gasł a wskazówka od obrotów spadała gwałtownie teraz już jest lepiej spada powoli płynnie a silnik nie gaśnie
dziekuje koledzy za fachowe rady z wami zawsze do przodu
czekam na czujnik tylko jak go bede mial odrazu zakladam i opisuje wam co sie dzieje po wymianie.
JESZCZCZE RAZ DZIEKI.
[ Dodano: 2009-01-13, 13:49 ]
CZEKAM Z NIECIERPLIWOSCIA .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum