:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Przekładnia kierownicza
Autor Wiadomość
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-01-23, 20:46   Przekładnia kierownicza
 

Jak mocowana jest przekladnia kierownicza do karoserii ??? U mnie przy skrecaniu, dosc nieprzyjemnie stuka i trzeszczy. po wymianie zuzytych swozni i koncowek drazkow kierowniczych jest tak samo ale dzis własnie zauwazyłem ze przekladnia jest luźna, przesuwa sie w lewo/prawo wzgledem karoserii. Z tego co zdazylem obejrzec od góry to nie ma ona zadnych śrub czy mocowań. Wyglada to tak jakby była " scisnieta" miedzy dwoma wspornikami przykreconymi do belki poprzecznej.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2008-01-23, 22:35   
 

nie wglebialem sie w temat ale z tego co wiem to sruby sa od strony przegrody silnika, mocuja przekladnie do tej poprzeczki miedzy podluznicami. Dokladne info udzieli na pewno zaraz Tombog bo na jednym ze spotow przerabial ten temat osobiscie :)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2008-01-24, 13:49   
 

Przekładnia przy pomocy dwóch obejm mocowana jest do takich aluminiowych podstawek. Dodatkowo są tam gumowe przekładki. I tu występowały dwie szerokości obejm i podstawek i obudowy przekładni.
Te podstawki są mocowane do tej belki o której wspominał Zulus.

Miałem podobną sytuację. Ktoś przede mną założył przekładnie od szerokich obejm do wąskich. Z czasem guma się wyrobiła i przekładnia zaczęła latać tam i z powrotem.
Najlepiej to zobaczyć od spodu.

Powodzenia przy naprawie.
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-01-24, 16:24   
 

No faktycznie obejrzałem dzis za dnia tą przekladnie i widze obejmy. Prawdopodobnie gumy juz zakonczyły swój zywot. Zamówilem SASICa po 10zł / sztuka i chyba jutro sie za to będe brał, ale juz widze ze bdzie to froga przez meke, bo jak ja sie mam dostac do tych srub ???? Automat i rurki chlodzenia, ABS. Ciezko tam reke wcisnac a gdzie dopiero klucz :/.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2008-01-24, 19:53   
 

Współczuję. Ja prubowałem wymienić te gumy i po godzinie skręciłem wszystko do kupy. Niestety ze starymi gumami. Oddałem do warsztatu, gdzie mi to wymienili, a mnie głowa przestała boleć :D
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2008-01-24, 20:56   
 

Tomek napisz ile to kosztowało?

A jakie są objawy obluzowania tego bądź wysłużenia się gum??
Bo moje auto czasem samo sobie skręca zwłaszcza przy większych prędkościach. Mam wymienione sworznie x4 luteje wachacza po obu stronach przdenie i tylne końcóeki i drążki, do tego amorki już właściwe. Mają koło 60 % choć może więcej tylko tyle na badaniu.
_________________

 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2008-01-24, 22:13   
 

Qrcze, nie powiem dokładnie ile wzięli, bo to dawno było, ale okolice 150-200 pln to były. A efekt był taki, że auto samo sobie wybierało, któą koleiną jechać.
Wszystko wymieniłem i nic. Niestety, wymiana gum wiele nie dała.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-01-25, 10:18   
 

gzara napisał/a:
Tomek napisz ile to kosztowało?

A jakie są objawy obluzowania tego bądź wysłużenia się gum??
Bo moje auto czasem samo sobie skręca zwłaszcza przy większych prędkościach. Mam wymienione sworznie x4 luteje wachacza po obu stronach przdenie i tylne końcóeki i drążki, do tego amorki już właściwe. Mają koło 60 % choć może więcej tylko tyle na badaniu.


Musisz ruszac kierownicą lewo/prawo a ktoś musi zerknąc na przekladnie czy stoi ona w miejscu czy moze tez porusza sie lewo/prawo. Jezel sie przesuwa to gumy do wymiany.
Jezeli wszystko wymieniles łacznie z drazkami kierowniczymi to pozostaje jeszcze luz na samej przekladni. Sruba regulacyjna w moim przypadku znajduje sie od spodu auta. Trzeba nia skasowac luz jezeli wystepuje. Musi to wygladac tak ze dotkniecie kierownicy musi powodowac ruch koła a przy zmianie kierunku obrotu kierownicy kolo musi natychmiast wedrowac w druga strone ( bez zadnego luzu).
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2008-01-26, 23:18   
 

Przykręciłem tę śrubę i kierownica zachowuje się zupełnie inaczej. Układ jest jakby bardziej bezpośredni, kierownica ciężej chodzi i jakby nie wracała sama po puszczeniu ze skrętu. Nie miałem okazji jeszcz za bardzo testować bo nie bardzo jest jak. Chce mnie zdmuchnąć z jezdni i chciał nie chciał nosi od prawa do lewa. Ale mam pytanie? czy można za bardzo przykręcić i co się wtedy stanie
_________________

 
 
Janusz 
Fachowiec
Janusz



R25: 2,0/Monaco/J7R/B29H/87; 2,2/GTX/J7T/B29E/88
Imię: BrownSugar/Twin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 1085
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2008-01-27, 01:45   
 

chyba za bardzo dokręciłeś. kierownica zawsze się sama odkręca, przynajmniej u mnie, w obu samochodach. ale to własciwie trzeba sprawdzic osobiscie. ciężko opisać.
_________________
A part le sexe Francais, superbe, il y a aussi la motorisation Francaise!
>>>>>>>>> Mam na imię Janusz i jestem renoholikiem <<<<<<<<<<
 
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2008-01-27, 11:01   
 

gzara napisał/a:
Ale mam pytanie? czy można za bardzo przykręcić i co się wtedy stanie

To co Ci się stało :(
gzara napisał/a:
Układ jest jakby bardziej bezpośredni, kierownica ciężej chodzi i jakby nie wracała sama po puszczeniu ze skrętu.

Regulację przekładni należy wykonać przy podniesionym przednim zawieszeniu,podczas obrotu kołem kierownicy w skrajnych położeniach nie może być większego oporu.
Jeśli nie wraca podczas jazdy do kierunku na wprost,prawdopodobnie zła zbieżność lub kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy
Układ wspomagania zużyty :(
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2008-01-28, 19:32   
 

No najwyraźniej za bardzo dokreciłes srube , skoro przed regulacja chodzilo lepiej. Tam tylko kasujesz zbedny luz miedzy kolumna kierownicy a listwą przekladni. Jezeli lekki ruch kierownica w lewo/prawo powoduje ruch koła to jest ok. Gdyby było zle to miedzy kreceniem kierownica w lewo a potem w prawo , culbyś wyraźny martwy punkt w ktorym kola staly by nieruchomo.

Wogole uklad kierowniczy jest jakiś wolny z tego co zauwazylem. Trzeba wykonac dosc duzy ruch kierownica zeby skręcić. W R21 jest duzo szybszy, z tym ze to bede mogł ocenic dopiero jak skoncze skladac wszystko , bo juz ktoryś dzien walcze z wymiana gum na przekladni :/ i moze to zuzyte gumy powodowaly takie wrazenie.

[ Dodano: 2008-02-02, 20:33 ]
No i dzis skonczylem wymieniac ogumienie na przekladni. Dziala wszystko cichutko tak jak nalezy. Obym nie musiał dlugo tego robic po raz drugi bo robota to istna tragedia i horror. Tym bardziej przy terazniejszej pogodzie. Ponad tydzien grzebania w tym kilka dni choroby z 39 stopniami na karku :/.

Gdyby ktos potrzebował instrukcji ktor po kroku to słuze pomoca, ale niech najpierw zdobedzie na te robote odwagę ;) i maaaaase cierpliwosci :)....chociaz drugi raz poszlo by juz to pewnie znacznei szybciej.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Grześ4 
Dzidziuś


Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 1
Skąd: Lubomierz
  Wysłany: 2009-03-03, 08:47   
 

Mi też się przesuwa na gumie i prosiłbym o instrukcję :lol:
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-03-03, 09:13   
 

Grześ4 napisał/a:
Mi też się przesuwa na gumie i prosiłbym o instrukcję :lol:


Bo tą gumę trzeba po robocie zdjąć :D:D:D

Uzupełnij sobie profil o typ samochodu. Tak dawno to wymieniałem że muszę sam sobie przypomnieć. Robota była karkołomna z tym ze u mnie jest V6.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 28