Informacja dnia. Mnie interesuje, jakie przepisy regulują ten problem. Przydałoby się wiedzieć, co z wyjazdami zagranicznymi, zmianami konstrukcyjnymi, możliwościami ubezpieczenia. Sa z pewnością jakieś minusy.
Informacja dnia. Mnie interesuje, jakie przepisy regulują ten problem. Przydałoby się wiedzieć, co z wyjazdami zagranicznymi, zmianami konstrukcyjnymi, możliwościami ubezpieczenia. Sa z pewnością jakieś minusy.
Są ale ja się Reni nie pozbęde nawet jak będe miał 3000 płacić po moim TRUPIE oddam Renie
Jakoś w 2005 (jestem co roku) siedziałem w Bochum w Zagłębiu Rury. I gadałem z moim znajomym Niemcem. I pytam jakim autem teraz jezdzi a on mówi że nowym Bmw coupe z salonu.
Więc ja mówię no nie zle Ci się Rotter powodzi .A on mówi że jakby był bogaty to by jedził Mercem z 70 roku (I wtedy opisał mi jak to z tym podatkiem u Nich jest) u nich nie ma zwolnienia starych zabytkowych aut z podatku ekologicznego.
To samo w Usa tylko trochę inaczej mój brat mieszka 10 lat w N.Y. W stanie N.Y zabytkowy pojazd nie płaci opłat ekologicznych.
Co do Pytań Adawen
są minusy i plusy
Minusy
1.Auto jest "czesciowo nie twoje" jako zabytek zostaje skonfiskowane w czasie wojny
2.W razie stłuczki opinia konserwatora
3.Rejestracja i cała procedura ok 800 zł
4.Wyjazd za granice tak ale musisz z nim wrócić i się odmeldować ze wróciło
W praktyce oznacza to, że każdym pojazdem mającym ukończone 25 lat możemy czasowo wyjechać za granicę, ale mając stosowne zezwolenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Zezwolenie takie może być wielokrotne i na okres do 3 lat.
(Wszelkie koszty konserwatora pokrywasz ty)
-osoba posiadająca pojazd zabytkowy jest zobowiązana ustawowo do opieki nad tym zabytkiem dokładając wszelkich możliwych starań aby utrzyma obiekt w jak najlepszym stanie. Należy tu nadmienić ze właściciel jest zobowiązany pod rygorem kary grzywny lub nawet pozbawienia wolności (taka fikcja nie egzekwowana)
-75% auta musi być oryginalne (felgi ) i kilka bajerów ujdzie ale już Tunning nie uchodzi
-trzeba się nałazić 3 tygodnie przynajmniej w Warszawie (rejestrowałem 2 syrenki)
Plusy to OC rzecz jasna i oczywiście ucieczka jaśli wprowadzą Podatek Ekologiczny
-brak konieczności posiadania i przedłużania ubezpieczenia komunikacyjnego OC, polisa może być wykupiona w chwili gdy pojazd ma wyruszyć na drogę. Okres minimalny zależny jest od ubezpieczyciela jednak standardowo wynosi miesiąc
-zniżka 50% podstawy ubezpieczeniowej z tytułu "weterana szos" czyli pojazdu zabytkowego
-ochrona pojazdu przez organy państwowe (tu można liczyć na ewentualne pieniążki na -konserwację zabytku co jest fikcją)
przegląd wieczysty (jeden przegląd techniczny na całe życie auta)
Radość z użytkowania pojazdu zabytkowego
Ps. Ogólnie w kazdym kraju
a)Podatek Ekologiczny nie jest sprawą opcji politycznych każda opcja prędzej czy pózniej sięga przy pomocy tego podatku do kieszeni podatnika.
To są ogromne pieniądze.
b)LOBBY PRODUCENTÓW AUT - i nic więcej do powiedzenia
No i to jest odpowiedź. Dzięki. Gdybyś dysponował jeszcze podstawą prawną byłbym wdzięczny .
[ Dodano: 2009-04-24, 14:24 ]
Coś mi się wydaje, że z tematu podatek ekologiczny mocno skręciliśmy. Gdyby jakiś dobry duszek zrobił porzadek i stworzył temat "samochody zabytkowe". Ta wiedza może się przydać.
Ustawa z 2003 o ochronie zabytków,
Roku Warunki techniczne ministerstwa Transportu mam gdzieś w domu z Lipca 2003 roku ustawa o ochronie zabytkowych pojazdów
Ale zwróc uwagę że ustawa ustawą
Ja piszę z praktyki rejestracji tych 2 syrenek
Diabeł tkwi w szczegółach a szczególnie w rozmowie z Konserwatorem Zabytków (rozumiesz o co chodzi )
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum