:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Montaż klimy do J7R problemy
Autor Wiadomość
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
WysÅ‚any: 2009-05-08, 23:16   Montaż klimy do J7R problemy
 

Witam
Montuję właśnie klimę do swojej reni, tak przy okazji remontu silnika, chodzi głównie o zamontowanie kompresora bo reszta siedzi w aucie. Kupiłem cały zestaw od Lucjana ale już nie pamiętam dokładnie jak to szło. Zamontowałem uchwyt i wymieniłem pompę wspomagania bo ma troszkę inny odlew, tak aby uchwyt wszedł pomiedzy pompę a blok.


Problem z uchwytem polega na tym że koliduje z czujnikiem który siedzi w bloku. Ale to się da rozwiązać robiącdziurę w uchwycie.



Idąc dalej nie bardzo wiem jak zamontować koło do napędu klimki,


I na koniec jak to połączyć jeżeli kompresor od klimy jest w głębi w stosunku do kół pasowych na wale???

_________________

 
 
lucjan 
Kandydat na znawcÄ™



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
SkÄ…d: werbkowice
WysÅ‚any: 2009-05-09, 07:26   
 

gzara napisał/a:
Idąc dalej nie bardzo wiem jak zamontować koło do napędu klimki,


Musisz zdemontować obydwa koła pasowe
Pod pierwszym kołem pasowym od napędu alternatora jest podkładka
należy ją usunąć
W jej miejsce zamontować koło pasowe od sprężarki klimy
A dalej zmontować tak jak było przed rozmontowaniem.
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2009-05-09, 08:57   
 

Kiedyś pytałem jak zamontować sprezarke do 2,2 , jak montowałem klimę w R21 i chciałem załozyć tam inną spręzarke. Tutaj powinienneś znaleźć fotki ktore wówczas Zulus mi wskazał. http://www.renault25.eu/viewtopic.php?t=2239
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
WysÅ‚any: 2009-05-09, 13:19   
 

Lucjan u mnie nie ma żadnej podkładki tylko od razu idzie koło od altka i pompy wody, a poza tym jeżeli zamontuję koło od klimy pomiędzy rozrządem a kołami to się one przesuną do przodu i nie będą w równej lini z urządzeniami.

[ Dodano: 2009-05-09, 19:35 ]
Problem montażu kompresora rozwiazany. Koło na wieloklin które napędza klimę idzie jako pierwsze na wał przed rozrządem. Była podkładka i wszystko gra
_________________

 
 
lucjan 
Kandydat na znawcÄ™



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
SkÄ…d: werbkowice
WysÅ‚any: 2009-05-09, 21:39   
 

gzara napisał/a:
poza tym jeżeli zamontuję koło od klimy pomiędzy rozrządem a kołami to się one przesuną do przodu i nie będą w równej lini z urządzeniami.


W tym celu dodałem Ci uchwyt mocujący pompę wspomagania/razem z pompą/ bo z kli
mÄ… jest o 10 mm odsadzony.
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
WysÅ‚any: 2009-05-09, 21:46   
 

Lucjan nic nie jest odsadzone. Po to dałeś mi pompę bo jest ona troszkę węższa tak aby wszedł pod nią uchwyt na klimę. Jak już pisałem problem polegał na tym żę nie wiedziałem gdzie to koło założyć. Koło zembate rozrządu było w takim plastiku aby syf z tyłu nie leciał, obejrzałem zdjęcia które wrzucił zulus i tam dojrzałem że koło do klimy idzie pomiędzy silnikiem a paskiem rozrządu, zdjąłem ten plastik pod kołem rozrządu była ta podkładka. W jej miejsce założyłem koło od klimy i wszystko gra. Teraz pozostało założyć resztę wężyków które były kiedyś zdemontowane uszczelnić i napełnić. No może nie do końca będzie to takie proste ale warte wysiłku
_________________

 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
SkÄ…d: GrudziÄ…dz/Pszczyna
WysÅ‚any: 2009-05-09, 22:16   
 

Przyjmij sprawdzoną radę praktyka i zanim wszystko załozysz , raczej to zdejmij. Zmontuj cały układ, napełnij go jakims gazem , najlepiej azot , ale moze być tez argon , co2 , ostatecznie tlen (( co tam bedziesz miał ), i wszystko łaczeni ze spręzarką zanurz w wodzie (polecam basen dla dzieci ). Cisnienie przynajmniej 6-8 barów. Nieszczelności są tak minimalne że nie wykryjesz tego smarując połaczenia pianą. Próbowałem tej metody w zeszłym roku i potem i tak wszystko demontowałem bo gdzieś uciekało baaaaardzo powoli ale jednak.
Potem napelniłem klimę i po kilku dniach wyszła następna nieszczelność i znów wyssanie czynnika , naprawa i napelnienie.
Często nieszczelnośc pojawia sie w zaworze rozpręznym w miejcu regulatora. Powodem są wzery w gnieździe gdzie porusza się oring. Niestety taki zawór jest do wyrzucenia. Węze też sa nieszczelne w miejscu łaczenia sie z aluminiową rurką. Szczególnie wąż wysokiego cisnienia zaraz przy zaworze rozpręznym tam gdzie jest kawałek węzyka. Własnie dziś odebrałem taką rurke po naprawie :].
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 21