:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Tombog
2009-05-08, 13:54
głowica- szlifować czy nie szlifować oto jest pytanie
Autor Wiadomość
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2009-05-07, 22:01   głowica- szlifować czy nie szlifować oto jest pytanie
 

Witam
Rozebrałem sobie silnik, za pomocą Haynesa zdjąłem sobie głowicę nie ruszając tuleji cylindrów. I teraz pytanie szlifować głowice czy nie (planować czy nie). Głowica źle nie wygląda, aczkolwiek resztki uszczelki są przylepione do głowicy.

Czym zedrzeć resztki uszczelki? Może to czymś rozpuścić?
_________________

 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-07, 22:42   
 

tu znów odwołam sie do instrukcji napraw Renault 21. Najpierw rozpuszczanie uszczelki. W jednym z rozdziałów każą ślady po uszczelkach zmyc trójchloroetylenem. Z tego co wiem odtłuszcza on po prostu elementy. Według tego samego podręcznika firma Renault zaleca usuwanie resztek uszczelki z głowicy środkiem o nazwie "Decaploc 88". Nakłada go się na powierzchnię głowicy i czeka około 10 minut. Zmiękczoną uszczelkę zdrapuje się drewnianą szpachelką.
Co do szlifowania to sprawdza się najpierw płaskośc głowicy. Odchyłka może wynosic 0,05 mm. Każda większa odchyłka kwalifikuje głowicę do wymiany. Obróbka powierzchni uszczelniającej głowicy jest niedopuszczalna (cytuję za podręcznikiem).
_________________

 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-05-08, 07:34   
 

Nie wiem czy czasami nie przeczytałeś instrukcji od silnika 1,7 . Tam faktycznie piszą że nie można szlifować głowicy. Wszyscy jednak je szlifują i jeśli jest tego szlifu dużo to dają potem grubszą uszczelke pod głowicę ....czego negatywnym skutkiem jest potem wiekszę narazenie tej uszczelki na "wydmuchanie" oczywiście.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-08, 07:56   
 

nie - to była wskazówka do silnika 2,2 - może ze względu na te tuleje?
_________________

 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2009-05-08, 10:50   
 

Ogólnie sytuacja wygląda tak:

1. Oczyszczanie - najlepiej jakimś plastikowym czyścikiem od garów, czy instalacji miedzianych. Tak żeby nie ruszyć aluminium.
2. Patrzysz czy nie ma dużych wgłębień.
3. Bierzesz liniał ( http://www.narzedziowy.pl...01¤cy=PLN ) np taki i badasz nierówność głowicy np szczelinomierzem.
4. Jest kilka szkół co do tego czy szlifować czy nie. Jeżeli nierówności są większe niż 0,1 mm szlifować.

Ogólnie jak to jest pierwsze zdjęcie to chyba nie będziesz potrzebował szlifowania.
 
 
killbill 
Starszy starszak


R25: 2200cm,R25TX,B29B0,J7T574,1986
Imię: Biedronka
Wiek: 52
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-10, 20:51   
 

Dodam swoje trzy grosze po rozbieraniu kilku motorów

a właściwie 1

1.O dobrego szlifierza ciężko
2.Szlifowana głowica to już nie to samo nadkompresja spalanie stukowe itd
3.Tureckie uszczelki grubsze były żeby niby wyrównać tą róznicę

Pytanie co cię podkusiło rozbierać motor :) no chyba że coś tam już było bardzo zle

Pozdrawiam
_________________
Nie mam gazu i nie będę miał

Amen

http://www.youtube.com/watch?v=KgKLs8z-EHI
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2009-05-10, 22:20   
 

Troszkę mi silnik złapał temperatury i zaczą się pocić a właściwie płakać olejem gdzie nie stanąłem na chwilkę to plama. Poza tym wiek robi swoje i uszczelki poparciały już sobie pewnie.
_________________

 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-05-11, 07:23   
 

Nie no pod głowicą nie ma co sparcieć ;). To nie guma :).
Ale fakt jest faktem że w silnikach Jxx zazwyczaj w okolicach kopułki, lubi sobie polecieć olej i nie jest to wyciek spod uszczelki pokrywy.
Często wystarczy tylko dokręcić głowice
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
killbill 
Starszy starszak


R25: 2200cm,R25TX,B29B0,J7T574,1986
Imię: Biedronka
Wiek: 52
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-11, 10:53   
 

To fakt że starszy motor zaczyna mieć przedmuchy i ogólnie zaczyna się pocić.
Też tak miałem tyle że nie zdecydowałem się na uszczelnianie.
Uszczelnianie starszego silnika z przedmuchami to trochę syzyfowa praca.Wszystko zalezy od stanu silnika.

Głowicę dociągnąć na starszej uszczelce mieszane mam uczucia po założeniu nowej kiedyś dociągano po 1000 kilometrow taka była szkoła.Ale starszej to bym się bał.

Skoro już otworzyłeś motor to

Zabierz głowicę do jakiegoś mądrego fachmena niech zerknie pomierzy ale jak pisałem powyżej nie jestem zwolennikiem szlifu chyba że nie ma wyboru.

Jesli są inne wycieki w wielu miejscach spod oringów itd to duża szansa że tu uszczelnisz a tam siknie w innym miejscu

Globalnie rozpatrzyłbym stan silnika i podejmował decyzję. Jesli tylko to jedno miejsce to warto powalczyć.

Maciej ma rację w tyż ze te silniki w najniższym punkcie obok kanału olejowego z czasem się pociły to był taki feller w tych motorach.
_________________
Nie mam gazu i nie będę miał

Amen

http://www.youtube.com/watch?v=KgKLs8z-EHI
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2009-05-11, 12:49   
 

Głowica już splanowa i założona więc po fakcie silnik jest raczej w BDB kondycji chodzi równiuteńko, nie ma problemów z odpalaniem zarówno na Pb jak i na gazie. silnik nie ma jeszcze 200 000 zrobione
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 25