:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Wstawiłem NOWY silnik do Reni
Autor Wiadomość
killbill 
Starszy starszak


R25: 2200cm,R25TX,B29B0,J7T574,1986
Imię: Biedronka
Wiek: 52
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-16, 12:51   Wstawiłem NOWY silnik do Reni
 

Ano zaszalałem kupiłem 3 silniki w Szwajcarii 2200 z 93 roku.
Piekne cacuszka i na tym piękno się kończy. Sprawdziłem oznaczenia silników wsio było ok

Wywaliłem swój stary silnik z 86 roku
Powody :
-pluł olejem pod uszczelką pod głowicą
-miska się pociła

Wstawiłem nowy silnik

-osprzęt ze starego umyłem sprawdziłem itd


Zrobiłem przekładkę wstawiłem nowe sprzegło rozrzad oleje świece itd
Pomyłek instalacynych brak wszystko podłączone ok

I cacuś silnik odpalił jak zegareczek. Pomierzyłem ciśnienia wszystko ok

No naprawdę Nowy silnik

Prawie bajka ....... prawie robi różnicę............ :)
.....................................................................................................................
Wsiadam ja ci za kólko

A tu muł normalnie polonez :)

Stary silnik pluł wył klekotał zaworami ale kopa miał do samej smierci czyli do wyjęcia przeze mnie.

1.Sprawdziłem przyspieszenie na cewce (module) ja mam taką wersję przyśpieszenie jest

2.Sprawdziłem przepływomierz działa jak zagarek ( tu może być zagadka)

3.Sprawdziłem czujniki omomierzem good

4.Sprawdziłem sąde lambda good

5.Na wszelki wypadek wrzuciłem nowe wtryski

6.Inne
-silnik ten sam model,obudowy rozrządu wałek tłoki napewno

7.Silnik ładnie płynnie wkręca się na obroty (poprzedni miał "progi")
Naprawdę cicho super równo pracuje zero dymku z rury nawet jak walnę 6 tys obrotów.

Mam inny wtysk niż wiekszość z Was


Konkluzję:

1.Albo on ma ciasne zawory bo naprawdę cichy jak cholera ponadto na zimnym większy muł a na ciepłym "szybszy muł" jakby się wydłużały dzwigienki zaworowe pod ciepłem

2.Przepływomierz Boscha kiedyś był regulowany kąt wychylenia klapki przez kolegę wtryskowca na starym silniku tak regulował żeby był wolniejszy


Ale stawiam na ścisłe zawory

Stawiam bo na starym silniku tez kiedyś zrobiłem sobie "szkolne zawory" i autko natychmiast straciło "płuca"

Narazie zaworów nie tykałem bo chciałem pojedzić żeby się "ułożył"

Czekam na opinie Szanownych kolegów

http://www.youtube.com/watch?v=XshZdlqNePk
_________________
Nie mam gazu i nie będę miał

Amen

http://www.youtube.com/watch?v=KgKLs8z-EHI
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2009-02-16, 17:29   
 

Te zawory to ślepy zaułek. W życiu o czymś taki nie słyszałem.
Ja bym się dopatrywał przyczyn w dawce paliwa. Powinieneś podłączyć się gdzieś do kompa i zobaczyć jak to wszystko wygląda.
 
 
grzegorz2504
Raczek


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 19
Skąd: Kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2009-02-16, 20:09   nowy silnik
 

Ja bym Twoim miejscu sprawdził ciśnienie sprężania, jeśli jest ok.
To znaczy, że na tym silniku jeździł jakiś dziadek i jeździł bardzo wolno, można powiedzieć, że Twój silnik jest "zamulony". Troche potrwa zanim sie rozkręci. Każdy silnik musi mieć
"wyprostowaną rurę" od czasu do czasu. Miałem kiedyś CZ taki motor docierałem go idealnie według instrukcji, a jak można było wg instrukcji przyspieszyć don prędkości ponad 80km/h okazało się że rozwija zawrotne 85/km/h. Dopiero po przejechaniu 1000km silnik się rozkręcił i CZ rozpędzała się do ponad 140km/h.
 
 
killbill 
Starszy starszak


R25: 2200cm,R25TX,B29B0,J7T574,1986
Imię: Biedronka
Wiek: 52
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-16, 20:40   
 

Ciśnienie książkowe

Co do zaworów to na dwóch poprzednich silnikach (wtrysk bosch)
Ścisłe książkowe zawory robiły "muła"
Fakt ciśnienia paliwa nie sprawdzałem.Jutro sprawdzę.

Ale chyba grzegorz 2504 ma rację.

Bo dziś nabiłem 130 kilometrów i poprawia mu się ...........:)

Tak mu się poprawia że postawiłem szklankę z kawą na spojlerze z tyłu na klapie
I pojechałem z przykopem dobrą trasę.
Po zakończeniu trasy szklanka leżała na klapie łyżka wypadła a kawa wylała się wokół trzpienia tylnej wycieraczki.Nie spadła na jezdnie tam jest "dziura powietrza" pewnie :shock:
A nie zle go łoiłem :!:

Szklanka dojechała bezpiecznie :wink:

Możesz mieć rację musi się rozchodzić mam nadzieję

[ Dodano: 2009-02-17, 09:58 ]
Jeszcze to mnie neipokoii o ile Niemcy mogą mieć rację

PH1 Miała motor

J7T z takimi parametrami

89 KW

(121 PS)

5250 U/min


A dalej Niemcy podają

Że już w PH2

Silnik J7T

Miał

79 KW (107PS) 5000 U/min

I tu by się zgadzały te moje letnie obserwacje

Silniki starsze z wypukłymi tłokami a nowsze z płaskimi


Jesli tak test to się zapłakać bo czułem tą róznice
_________________
Nie mam gazu i nie będę miał

Amen

http://www.youtube.com/watch?v=KgKLs8z-EHI
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-17, 14:33   
 

w tym drugim przypadku niższa moc wynika chyba z zastosowania katalizatora?
_________________

 
 
odiz 
Starszy starszak


R25: 1995,GTS,B297,1984
Imię: żaba
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 136
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2009-02-17, 15:05   
 

killbill napisał/a:
PH1 Miała motor

J7T z takimi parametrami

89 KW

(121 PS)

5250 U/min


A dalej Niemcy podają

Że już w PH2

Silnik J7T

Miał

79 KW (107PS) 5000 U/min
zerknij na ciśnienie sprężania(tłok płaski i wypukły)strona główna-Modele- stąd różnica.Pozdrowiam. :D A i moc przy 5 tyś/min nie 5250
_________________
odiz
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2009-02-17, 17:34   
 

Ot i cała różnica! muszą być różne stopnie sprężania.
 
 
Goalkeper 
Spełniony forowicz
Kamikaze Boski Wiatr



R25: R25 brak, Safrane B54G 2.2 dT '97
Imię: Srebrna Strzał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 613
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-02-19, 22:37   
 

Adam napisał/a:
w tym drugim przypadku niższa moc wynika chyba z zastosowania katalizatora?

I tutaj jest pies pogrzebany. Musicie polać Adamowi bo dobrze prawi.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia :)
Opis objęty jest prawami autorskimi, pobranie go, zmiana i wykorzystywanie możliwe jest tylko po mianowaniu autora na Administrtora lub Moderatora forum R25 :P
 
 
 
killbill 
Starszy starszak


R25: 2200cm,R25TX,B29B0,J7T574,1986
Imię: Biedronka
Wiek: 52
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-21, 09:19   
 

Katalizator to ja wywaliłem i stawiłem strumiennicę.

Chciałem katalizator miał w oryginale z 86 roku

Niestety katalizator nowy chałupniczy kosztował chyba 500 pln ale że nie miałem wbitego do dowodu i że na ten "chałupniczy" dawali mi dwa lata gwarancji to uznałem że nie warto.
Więc juz 2 lataka temu wstawiłem strumiennnicę.

Niemniej w tygodniu przestudiowałem papiery u tego Pana w Warszawie co pracował w fabryce we Francji przy Renault 25 ( w tamtych czasach ) on ma dużo tej szczegółowej dokumentacji z tamtych lat i wynika że niby mam teraz mocniejszy silnik (czego nie czuję)
Tak wynika tylko z papierków.

Z pozytywnych rzeczy silnik się powoli rozbujał "nadal mi coś brakuje jestem upierdliwy " :)

Dziękuje za informację :)
_________________
Nie mam gazu i nie będę miał

Amen

http://www.youtube.com/watch?v=KgKLs8z-EHI
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-02-21, 20:20   
 

Poprostu podaj typy( wyznaczniki) silników J7Txxx i wszystko
będzie jasne. Nie trzeba do tego super specjalistycznych dokumentacji.

Katalizator jako taki nie może powodować spadku mocy. Natomiast zastosowanie w jego miejsce jakiejś taniej puszki o ile nie pogorszy osiągów ( a tak jest zazwyczaj ) to na pewno nie polepszy że nie wspomnę o zwiększeniu hałasu w środku samochodu. Najlepszym rozwiązaniem zamiast katalizatora jest zastosowanie pierwszego wydechu rozpreznego z wersji gaźnikowej. To pozwala na zachowanie ciszy wewnątrz prawie tak jak z katalizatorem, zachowanie osiągów ( maks. moment nie przesunie sie względem obrotów ), nie rozwali tak szybko środkowego wydechu bo brak katalizatora do tego prowadzi. No i zachowa sie mniej wiecej pojemnośc układu bo wydech to nie zwykła rura tylko układ w ktorym zachodzą zjawiska falowe itp...i czasami może sie okazac ze źle dobrana rura powoduje zator mimo ze jest pusta ;).
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
killbill 
Starszy starszak


R25: 2200cm,R25TX,B29B0,J7T574,1986
Imię: Biedronka
Wiek: 52
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-10, 21:04   
 

Zapomniałem dodać koncówkę do tego postu o cholerka

Renia Pali gumę w miejscu

Przestawiłem kąt przepustnicy w moim 2.2 spalanie wzrosło o jakieś 2-3 litry na 100 ale nie robi mi to różnicy.Cały ból polegał na tym że przy poprzednim silniku też go mechanicznie przestawiałem i zapomniałem sobie doregulować :wink: w sumie już 7 rok popylam tym autkiem wiec zapominam co kiedy robię
Obroty jałowe uregulowałem i jest super.

Dzieki za posty na moją miażdzycę nic już nie pomoże :D
_________________
Nie mam gazu i nie będę miał

Amen

http://www.youtube.com/watch?v=KgKLs8z-EHI
 
 
lucjan 
Kandydat na znawcę



R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992
Pomógł: 13 razy
Wiek: 78
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 538
Skąd: werbkowice
Wysłany: 2009-05-11, 15:48   
 

killbill napisał/a:
Przestawiłem kąt przepustnicy w moim 2.2


Kat otwarcia przepustnicy zawsze jest zmienny !!!
Cytat:
Obroty jałowe uregulowałem i jest super.


Obroty jałowe uregulowałem i jest super.

W jaki sposób to zrobiłes ??

Obrotów jałowych się nie reguluje .
 
 
killbill 
Starszy starszak


R25: 2200cm,R25TX,B29B0,J7T574,1986
Imię: Biedronka
Wiek: 52
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 110
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-12, 00:18   
 

lucjan napisał/a:
killbill napisał/a:
Przestawiłem kąt przepustnicy w moim 2.2


Kat otwarcia przepustnicy zawsze jest zmienny !!!
Cytat:
Obroty jałowe uregulowałem i jest super.


Obroty jałowe uregulowałem i jest super.

W jaki sposób to zrobiłes ??

Obrotów jałowych się nie reguluje .


Kochany Lucjanie

W waszych 2.2 nie w moim starszym Boschu Tak :D wy macie Renixy Sagemy z silniczkiem krokowym

Do obrotów jałowych regulacji mam Taki zawór mechniczny i elektrozaworek pierburga jak włączam klimę przestawia kulkę daje wiecej powietrza i są wyższe obroty

Jest to dość ważne bo jak zmienisz kąt przepustnicy jakoś trzeba zbić obroty

Ale ......... u was też da się to przestawić w 2.2
Problem w tym że nie wiem jak potem by zbic obroty rzędu 1500 nie próbowałem.

U mnie wygląda to tak biorę młoteczek delikatnie stukam w srubkę pod kolektorem sscym od gardzieli i zmieniam jej kąt.(organoleptycznie)
Następnie na ciepłym silniku reguluje srubą zbijając obroty (oczywiście całe manipulacje tylko na benzynie)

20-30 minut i uzyskuje efekt zadowalający.

Ale próbowałem na dwóch Bmw tam jest taka sama przepustnica 95-98 tak jak w mojej Reni i dostają niezłego kopa.

Minusy to spalanie :D i smrodzik z rury za bogatej mieszanki

Jak będziesz w Wawie mogę ci poprzestawiać bo sam jestem Ciekaw :) tylko nie biorę odpowiedzialności za spalanie ale daje głowę że musi się udać na innym wtrysku coś można wykombinować. Da się wrócić na szczeście w poprzednie położenie no nie co do milimetra :wink

Poprzedni silnik też tak regulowałem i stąd wynikała róznica w pracy Reni z fabrycznym nastawem od niefabrycznego nastawu. A dla mnie to ogromna różnica.
Fakt paliwo pije jak smok ale dla mnie liczy się kop w Warszawskich warunkach walki na skrzyżowaniach.

Pozdrawiam

ps Oleks dostał Punkt bo trafił
_________________
Nie mam gazu i nie będę miał

Amen

http://www.youtube.com/watch?v=KgKLs8z-EHI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 27