Wysłany: 2009-06-17, 10:26 Czym najlepiej wyczyscic deske rozdzielczą?
Pierwsze koty za płoty, czyli wymienione klocki ham., uszczelka pod klawiaturą, naprawiona dmuchawa i umyty silnik...
Teraz trzeba zająć sie środkiem i tu mam rozkmine - deska rozdzielcza pokryta jest czymś "skóropodobnym" na pewno nie jest to plastik i nie wiem czy mogę na to dać jakikolwiek środek czyszczący czy jest jakis specjalny? Większość dostępnych środków czyszczących ma w opisie adnotacje że można go stosować do każdego wnętrza ale jak wiemy większość autek w środku ma plastik lub inne tworzywo podobne...
Zapewne doradzicie mi jaki środek kupic żeby Renii nabrała błysku od środka
_________________ W każdym momencie naszego życia jedną nogą tkwimy w świecie baśni, a drugą w otchłani piekeł...
R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 2031 Skąd: LSW
Wysłany: 2009-06-17, 10:32
Jeśli deska jest strasznie zapuszczona to ja używam poprotu zwyklej szczory wody z mydlem i jazda:) poxniej mozna na to nalozyc jakis srodeczek nablyszczajacy ale jak kto lubi:) mi tam swciecidlo w srodku nie potrzebne
_________________ "...a kto umarł ten nie żyje... "
Zamiast szczotki proponowabym gąbkę. Nie wiem jak jest u Ciebie, ale często elementu plastikowe pokryte sa cienką warstwą lakieru podobnego do gumy /nadaje powierzchni elestyczność/ , szczotka mogłaby zaszkodzić. Sprawdź paznokciem w mało widocznym miejscu, czy powierzchynia da się zarysować.
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 59 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-17, 11:16
niektóre R25 miały plastikowe deski - większość miała takie skóropodobne (widać wtedy szwy np. przy nawiewie powietrza do wnętrza, po bokach deski, itp.) Ja używam ogólnie dostępnych środków w spray'u np. firmy Plack. Polecam jednak te matujące a nie nabłyszczające. Ale z pierwszego brudu najlepiej umyć - woda i szare mydełko
R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2007 Posty: 372 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-17, 14:49
Adamie to że były deski z tworzywa ok zgadza się ale co do tych szwów to się nie zgodzę bo mam czarną deskę obłożoną takim skóropodobnym materiałem i nie ma szwów ?? i o co tu lata ?
Co do czyszczenia to jednak woda z mydełkiem bezapelacyjenie i dobra gąbeczka nie taka jak od garów ale też nie za miękka
potem to jużwedle uznania ja tam żadnych plaków nie stosuje, bo jak wyjdzie słoneczko to jest dopiero wetedy upierdliwe
R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2009-06-17, 15:16
Nie bardzo wiem o jakiej desce z plastiku mówicie, dla mnie bo tyle spotkałem są dwa główne rodzaje ( nie licząc koloru) Ph1 wyflokowana i Ph2 Taka gumowa, niech wam będzie że skóro podobny materiał. Z czego PH2 może być ze szwami i bez. Czyszczenie to tak jak ci wcześniej napisali szare mydło i gąbka i poszedł nic ci się nie odbarwi ani nie zadrapie bo nic nie jest lakierowane (przynajmniej na desce)
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-06-17, 18:41
W Limousine jest w tej chwili decha plastikowa ktora w żadnym miejscu nie jest miekka , poprostu twardy plastik bez zadnego pokrycia.
W złotej Ph1 natomiast jest decha w połowie plastik a góra jest miekka , jakby pokryta twardą gumą.
W V6 góra dechy pokryta , obszyta matową skórą i są wyraźne szwy tak samo w Baccarach.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
W 8 sprawdzonych deskach 25 są różne wykończenia i pokrycia. Jednego jestem pewien. mydło /tylko szare/ i gąbka nie zaszkodzi żadnej. Najlepsze efekty przy wymontowaniu elementu co pozwala spłukać silnym strumieniem wody. Takie zabiegi nie szkodzą nawet podsufitce, ani boczkom w drzwiach. Ważne szybkie działanie: szorowanie i spłukanie, korzystne suszenie w przewiewie i na słońcu
I sprawa deski rozwiązana U mnie są szwy i jest miękka dlatego bałem sie potraktować ją chemią, wymontować jej nie dam rady wiec będę sie musiał pogimnastykować trochę żeby nie zalac mojej 17stki
po desce biore się za tapicerke i boczki, niestety z tego co już doczytałem nie można wyjąć foteli bo są przykręcone od spodu... szkoda. Dzieki za pomoc!
_________________ W każdym momencie naszego życia jedną nogą tkwimy w świecie baśni, a drugą w otchłani piekeł...
Fotele są przykręcone od spodu, ale tylko przednie śruby do których jest w miarę prosty dostęp jeżeli położysz się pod autem. Śruby z tyłu fotela są na torksach od góry !! Wyjęcie przednich foteli zajmuje ok 15 min Jeżeli będziesz miał problem z fotelami to napisz na pw to opisze ci dokładnie jak je wyjąć
R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2007 Posty: 372 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-18, 07:57
JAGIEŁ napisał/a:
Śruby z tyłu fotela są na torksach od góry !! Wyjęcie przednich foteli zajmuje ok 15 min
U mnie i w kilku innych ja tam widziałem IMBUSY !!!!!!!! a nie TORXY
Czas wyjęcia zależy czy były już kiedyś ruszane jak nie to wcale nie jest to takie proste
Ja z Adamem mamy doświadczenie w rozbebeszaniu reni co Weekend
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 59 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-18, 08:35
fakt z tyłu imbusy i nie zawsze się chcą odkręcić. Ładnie by było dzień wcześniej potraktować je od spodu WD40 albo innym odrdzewiaczem. Te zakrętki z przodu foteli odkręcaja się na ogół dośc łatwo. Śruby są bowiem na stałe domontowane do prowadnic foteli.
Najprawdopodobniej dopiero w poniedziałek sie tym zajmę o ile będzie ładna pogoda, w niedziele zerkne pod autko i zobacze czy da sie odkręcić fotele. Prawdziwa walka będzie z radiem bo wystaje 3cm i wygląda to paskudnie...
Dzieki za porady, zrobie fotki i wkleje jak wyglądało przed i po
_________________ W każdym momencie naszego życia jedną nogą tkwimy w świecie baśni, a drugą w otchłani piekeł...
Śruby są bowiem na stałe domontowane do prowadnic foteli.
Nie na stałe, tylko są przykręcone do foteli od spodu wielką, plastikową kontrą . Można je wyjąć i wymienić, jakby się przy odkręcaniu chciały jednak ukręcić z powodu nadmiaru tlenków pod autem na gwincie .
Kwestia ceny nowej w ASO, ale to już OT.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum