W temacie ("» TI na szrocie w Konstantynowie") jest samochód z wersją wyposażenia "TI". Ja rówznież mam TI ale mój silnik inaczej wygląda. Co to może oznaczać?
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-07-03, 09:01
To oznacza że masz 8 zaworowy silnik. Zeby dokładnie określić jego typ musisz na nim znaleźć tabliczke z numerem i typem. O ile dobrze kojarze to tabliczka jest w okolicach pompy wody gdzies koło kolektora wydechowego. Początek nazwy to J7T i wazne są trzy albo cztery następne cyfry.
Z tego co widzę masz ŹLE !!! załozony reduktor LPG. Musi on być założony wzdłuż osi pojazdu . W takim połozeniu jak masz teraz , przy przyspieszaniu czy hamowaniu zakłocony jest wypływ gazu, bo na membrane działają siły bezwaładności.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
ooo kurcze to ladnie ten samochod jest zaniedbany ;/ co raz bardziej biore pod uwage ten zlot. Tam byście mi może poradzili coś. Oczywiscie za beczką piwa ;p
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 59 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-03, 10:14
tak - silnik masz 2.0 lub 2.2 litra 8 zaworowy. Prawdopodobnie ktoś zmienił silnik - bo widzę, że to nie jest taki zwykły TX (widać urządzonko od ABS-u). Czy masz na tylnych kołach hamulce tarczowe?
ten silnik powinien być w TI:
ktoś go pewnie zajeździł i wstawił taki łatwiej dostępny. Ciekawe czy wymienił też komputer? Na szrocie silnik 12 valve jeszcze jest dostępny
aha ten VIN to nr nadwozia - zaaczyna się od VF1...........
tak mam tarczowe abs tazke jest. a czy to normalne ze na zgaszonym silniku nie da sie wcisnac hamulca? ( nawet jesli nie dotyczy to tematu to prosze nie zamykaj tematu) uznajmy ze ma to powinowactwo z silnikiem i pasuje do tematu:) pozdrawiam
R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2007 Posty: 372 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-03, 13:28
Nie sądzę żebyś zepsuł a ABS Adamie również występował w TX-ach po 90 roku
Mnie się jednak wydaje że ktoś po prostu wymienił motor i nawet lepiej bo te 8 zaworowe jednostki są zdecydowanie lepsze
Może i są słabsze ( mają mniej Km ) ale za to są długowieczne czego nie można powiedzieć o silniku 12 zaworowym w którym dość często padała głowica taka choroba wieku dziecięcego
z tego co widzę na zdjęciu to chyba jednak jest silnik 2.0 ale możesz to łatwo sprawdzić bo pod kolektorem wydechowym od przodu masz tabliczkę silnika jeśli jest to J6R to masz 2.0 jeśli J7T to masz 2.2 ale wtedy wychodziło by na to ze brakuje magicznej puszki pod akumulatorem i paru wężyków
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 59 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-03, 14:10
hahahahaha - podejrzewam, że nadal jest zarejestrowany na silnik 12 zaworowy - nie sugeruj sie tym - prawdę znajdziesz tylko na silniku na tabliczce znamionowej - nie widzę sondy lambda - więc może to jednak 2.0 litra
R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2009-07-03, 21:58
Kriss J6R to gaźnik i to na pewno nie ten. Zapewne jest to J7R. ABS miały TX już przed 90 rokiem, np. wersja ABS A u ciebie w siliniku pozostał dolot od 12v taki w krateczkę, przez co może nie byc tam czujnika temp przychodzącej. Ciekawie jest rozwiązany wężyk od zbiorniczka wyrównawczego, u mnie wchodzi do chłodnicy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum