Wysłany: 2009-07-04, 23:55 bębny hamulcowe - Bendix lub Girling-Lucas
Witam,
Czy wewnętrznie bębny hamulcowe systemu Bendix różnią się od Girling-Lucas?
(tj. czy tylko szczęki mają znaczenie czy całość.)
A jeśli tak, to czy różnią się zewnętrznie?
Czy też niestety, żeby to stwierdzić, to muszę zdjąć jeden bęben i po szczękach ustalić jaki mam układ?
Przymierzam się do remontu tylnych hamulców i chcę się zorientować w cenach i dostępności części przed gmeraniem.
R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2007 Posty: 372 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-05, 09:20
to że nie widzisz różnic to nie znaczy że ich nie ma widzę że ta twoja kniga to wogóle pokazuje bzdury jeśli chodzi o szczęki a na tych obrazkach jest sam bendix
jak wykopę płyte z manualami do R25 to zamieszcze kilka zrzutów
Kolego jest to zasadnicza róznica ponieważ te układy się od siebie różnią. ja u siebie wymieniałem wszystkie el. układu chamulcowego bardzo niedawno więc jestem jeszcze na bierząco
podejżewam że masz bendix-a układ jak większość renat ten drugi system to naprawdę rzadkość ale ja tam dobrze ci radze zdejmij jeden komplet i podjedź do sklepu o ile nie ma różnicy w cylinderkach tak w samych szczękach są i to spore.
oczywiście zanim zdemontujesz to przyjżyj się dobrze gdzie są wpięte wszystkie sprężynki, i jak są zaczepione bo to też ma znaczenie
Nie wiem jak to jest w układach hamulcowych mieszanych: tarcze/bębny. Ja mam 4x tarcze i tu kolejny ukłon do francuskich inżynierów, Z przodu jest Lukas a z tyłu Bendix. Na rysunkach Adama są samoregulatory typowe dla Lukasa, identyczne jak w Polonezie Atu. Ale cóż się dziwić, w Megance zaprezentowanej kiedyś w TVN Turbo, okazało się, że przedni zderzak był przykręcony śrubami torx, a tylny, imbusami. Oczywiście auto było fabrycznie zmontowane. Świat jest pełen niespodzianek, szczególnie we francuskim wykonaniu. Uczmy się panowie, uczmy, przez całe życie!
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 59 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-07-05, 14:36
wiem, że pompy hamulcowe tych wymienionych firm się róznią. Tasman coś mówił, że u niego hamulce bębnowe z tyłu maja inne mocowanie. Według podręcznika, który posiadam różnice jeśli są - są niewielkie
Po zdjęciu hamulców ciężko podjechać do sklepu Dlatego pytam
Mam Haynesa, nie jest taki całkiem bzdurny (szczęki na rysunkach mają różne rozwiązania sprężynek i nie tylko), choć polecam przyjrzeć się zdjęciu otwierającemu rozdział 1B
W Dialogysie jest tylko jeden numer katalogowy dla bębna. Ale "w handlu" występują Lucasy i Bendixy.
Można przypuszczać, że Lucas był bardziej używany na Wyspach, a Bendix na kontynencie, ale wiadomo jak to bywa w Renatkach
Pozostaje mi zdjąć bęben, porobić fotki i grymasić w sklepie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum