R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 2031 Skąd: LSW
Wysłany: 2009-10-07, 18:20 No i rzuciła palenie...
Witam
Panowie mam spory problem, bo jadąc sobie dzisiaj do kolegi Olusia na małe podreperowanko moich zegarów, radia .. i coś tam jeszcze by się znalazło.... padła mi renia..
Dziwne to się stało ... odpaliłem normalnie ruszyłem ... dojeżdżając do ronda lekko mi szarpnęła ... no ale zatrzymałem się, aby puścić samochody jadące... ruszyłem i nagle szarpnięcie ... i silnik zgasł ... próbowałem go odpalić na benie , na gazie ale nic z tego ...
jeśli dłużej kręce to czuć paliwo. I teraz tak świeca wykręcona sprawdziłem iskre nie ma nic cisza... kopułke okręciłem .. było w niej troche oleju no ale wyczyściłem i nadal nic.. iskry jak nie bylo tak nie ma... gdzie szukać jeszcze co sprawdzić i jak ??
POMOCY
p.s
biorąc pod uwage ze ostatnio wszystko leci mi na glowe.. to zaczynam już wątpic w net samochod
_________________ "...a kto umarł ten nie żyje... "
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-10-07, 19:35
Jak masz miernik sprawdź czy dociera 12V do modułu zapłonowego. Do tego modułu masz zapewne podłaczony też gaz. Być może czujnik połozenia wału ale wowczas nie powinno też podawać paliwa. Sprawdź przekaźniki w obudowie komputera. Ostatecznie padł moduł zapłonowy. Sprawdź czy masz iskrę bezpośrednio z modułu.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
R25: 2,0 txe 1991 Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 1354 Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2009-10-07, 19:39
Świece kopółkę, kable bym sobie odpuścił, chodziła by parskając ale by coś tam odpalała, jak tak nagle ci przestała chodzić to musiało gdzieś wcześniej paść. A czy pojawiły się jakieś dodatkowe symptomy??? Radio nie gra, światła nie śwecą itd... czy pompka od paliwka chodzi. Choć z drugiej strony to trzeba tylko szukać gdzie zgineł a iskra skoro na gazie też nie chodzi
R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 2031 Skąd: LSW
Wysłany: 2009-10-07, 21:46
Wszystko inne działa .. radio nie ale to chyba juz wczesniej cos sie z nim stało
powiem tylko że od jakiegoś czasu renia mi tak troche szarpneła czasem jak z wolnych obrotów dodawałem wiecej gazu
_________________ "...a kto umarł ten nie żyje... "
Zacznij od czujnika położenia wału.Gdyby co to szrotownia-ja brałem z R-19,tylko że kabelki były za krótkie-to przelutowałem,śmiga do tej pory .Wypnij wtyczkę-zmierz Omomierzem.U mnie było ponad 3.5 kilooma.Czujnik jest pod kopułką na dole głowicy,na obudowie sprzęgła.Idź po kablu-rozepnij wtyczkę -zmierz.Powinno być nie więcej niż 450 ohm do 500.Powodzenia.Miałem GTS-na gażniku-same kable miały ponad pół metra -przy 2.2 w Espasce też miałem to samo-ale dostałem prosto z rozbiórki więc bez cięcia było.Zerknij na szukajkę-ktoś podał dokładnie oporność tego czujnika
R25: MB S124 200TE 1991r.
Imię: messi Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Sie 2005 Posty: 2031 Skąd: LSW
Wysłany: 2009-10-08, 14:48
no to tak ... z cewki wogóle nie idzie żaden prąd. Do niej są podłączone dwie kostki... jedna 2 pinowa druga 3 pinowa... na te 3 jest jakies napięcie ale na drugiej nie ma nic.
[ Dodano: 2009-10-08, 15:51 ]
no i ja bym stawiał na ten cały moduł tak mi się wydaje z dzisiejszych oględzin
_________________ "...a kto umarł ten nie żyje... "
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-10-08, 18:58
W meganach jest zupełnie inna historia i zupelnie inne cewki.
Jesli chodzi o czujnik połozenia wału to jego opornośc wynosi 200+/- 50ohm.
W pierwsze wtyczce modułu masz Zasilanie na zółtym kablu ( nie pamietam teraz dokładnie ale albo jest tam cały czas 12V albo tylko przez chwile w momencie przekrecenia kluczyka jak pracuje pompa , a potem w momencie rozruchu i pracy silnika ). , na brązowym jest sygnał do obrotomierza , czarny to masa , Na drugiej wtyczce jest sygnał sterujący z komputera wtrysku ktory generuje go na podstawie sygnału z czujnika połozenia wału. Czujnik połozenia wału od V6 też Ci bedzie pasował tak jak cewka. Odlacz kondensator z cewki i sprawdź . Moze on robi zwarcie.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum