Witam ! mam taki problem gdy silnik jest zimny wszystko jest okej, gdy się rozgrzeje zaczyna kopcić na czarno i traci moc i nie mam pojęcia o co chodzi
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 58 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-11-17, 21:36
chyba czujnik temperatury silnika - u mnie też tak było. Przy zimnym załącza sięssanie ale po rozgrzaniu sie nie wyłącza bo komputer nie ma informacji, że silnik jest już ciepły. Mieszanka nadal jest bogata - silnik kopci i traci moc. Chyba że to coś z olejem i turbiną - nie wiem jak to jest w przypadku Turbo
Ja sprawdziłbym poziom i jakość płynu chłodzacegoi oleju. Nie jest wykluczone wydmuchanie uszczelki pod głowicą. W silnikach turbo jest większe prawdopodobieństwo takiej usterki.
Nudels, przedewszystkim jasnowidzów tu nie ma. Chcesz to sobie postrzelamy tydzień, albo dwa o co chodzi twojemu silnikowi.
Fachową pomoc natomiast znajdziesz, jeśli napiszesz trochę więcej o swoim przypadku. "Traci moc" to dość szerokie pojęcie. Szarpie, łagodnie traci, jak wskazania na desce, co sprawdziłeś do tej pory, itp ? Może to jakiś czujnik i warto podpiąć kompa ? No i nie wstydź się swojego pochodzenia. Może ktoś z nas blisko mieszka i mógłby to obejrzeć.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
nie olewam ja pracuje nie mam czasu też się tym wszystkim zająć, to jest tak jak się silnik rozgrzeje i chce dać więcej gazu to tak jak by się dławił dochodzi do 3 tyś i i nie daje rady więcej i nie mam pojęcia jak zabrać za to tylko się boje że jak oddam na warsztat renie to bardzo dużo chyba skasują za taką usterkę. Płyn do chłodnicy jest nowy a uszczelka cała nie widze tam jakis nieszczelności
Nudels, tylko spokojnie . Powiadasz że na zimnym silniku jest OK. Uszczelkę zostawiłbym w spokoju. Napisz jakie są obroty jałowe na zimno i czy po nagrzaniu spadają. Powinno być na zimno około 1000, a na ciepło 800-900. Czy dochodząc do 3 tyś. dławi się, czy dopiero od 3 tyś ?? Możesz wstawić w miarę czytelne zdjęcie komory silnika ? Chodzi o osprzęt. Jeśli masz osadnik par paliwa to możliwe, że czujnik wariuje. Może rurka podciśnienia spadła. Mi tak to wygląda.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2009-11-19, 00:01
Jeśli jest to zbyt bogata mieszanka to możliwości są trzy.
Albo leci za dużo paliwa i wówczas sprawdziłbym wtryski, regulator ciśnienia paliwa, i na koncu czujniki temperatury silnika i powietrza dolotowego.
Albo leci za mało powietrza i wówczas sprawdziłbym turbine ( wskaźnik w liczniku może już duzó powiedzieć ). Zdarza się ze wirnik się rozleci i w zasadzie nie ma co dmuchać. Kręci sie sama oś z resztkami łopatek.
OCzywiście wszystkie połaczenia powietrzne też do sprawdzenia czyli turbina-IC-dolot.
No i pozostaje jeszcze kwestiia zapłonu. Jak nie będzie palił na wszystkie cylindry , albo będzie przerywał to też bedzie za bogata mieszanka. Kopułka , kable , swiece.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Tak trochę z innej beczki.
Miałem taki samochodzik Nissan Terrano II silnik 2.4 benzyna + LPG i były trochę
podobne objawy i dotyczyły spalania na benzynie:
-gorący się dławił powyżej 3-4 tys
-spaliny waliły chmurą jak z starego diesla
-palił benzyny ile chciał
a na gazie było w miarę OK
Uszkodzony był czujnik tem powietrza dolotowego albo i pozostałe elementy układu
zasilania w benzynę bo na gazie wszytko działało w miarę normalnie.
Sprzedałem potworka między innymi z tego powodu.
_________________ RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
Sprawa może być bardzo prosta. Do mapsensora idzie taki wężyk ciśnieniowy,, jeżeli ci z niego spadł albo jest pęknięty samochód kopci na czarno, strzyla z rury, traci moc i pali 100/100. sprawdź sobie.
czrny dym to zby bogata miesznka. na zimnym działa ssanie czyli dostaje więcej powitrza i może być w miarę ok
No sory, moze ja niedokladnie przeczytalem temat, ale gdzie jest napisane, ze chodzi o silnik z turbo ??? Ze Nudels w baccarze nie ma dizla to w miare oczywiste, choc wiem kto ma taki zestaw
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum