no żecz jest jasna i prosta
Na początku dziejów motory\zacij kaos trzeba było określić prostym ludziom jakie silne sa maszyny mechaniczne wiec trzebabyło ich wydajnosć porównać do czegoś co już jest. wiec jako odnośćik zastosowano jednostke siły napędowej "użądzeń" zasilających wczesniejsze pojazdy (wozy dorożki karety) ni jak ni siak najmniejszą już niepodzielną jednostką była siła jednego konia (dziwie sie czemu sile pół konia nie przypisywano sile chorego konia ) tak wiec jednostke mocy jaką jest koń stosowano do maszyn mechanicznych i nazwano koń mechaniczny. co od razu uwidaczniało ile razy maszyna jest mocniejsza od zwierzęcia.Określanie mocy pojazdów jako Kw było troche puźniej jak człowiek opanował już potrzebą tego przeliczenia oraz umiejętnością no a ze zwierze nie da sie przeliczyć na metry i sekundy kwadratowe dlatego wyszły ułamki No nie dziwi fakt ze w tamtych latach rolnik jak usłyszał 1koń mechaniczny to od razu kojażył o co chodzi a jak usłyszał jeden kilowat to nie wiedział o jaką wate chodzi..
Pozdrawiam
no dobra! moze troche zagmatwalem...
chodzilo mi o to...
dawno dawno temu za siedmioma gorami,lasami....zreszta co ja jestem heya zebym bajki opowiadal???
poprostu kiedys sie farmerzy amerycanscy nudzili to se urzadzili zawody! czyj kun wiecej na specjalnej desce czy platformie uciagnie...potem jak sie pojawily kunie parowe i mechaniczne to na czesc tych nazwijmy pionierow wyscigow i rywalizacji nazwali to kuniem mechanicznym
nie pisze sie smok tylko smog.... smog to pozostalosc po dawnych czasach jakie kiedys byly w krakowie! teraz za ten smog sie placi w holetach krakowskich! a nazywa sie to KLIMATYCZNE! buuahahahahahaha
serio! bylem w takim hotelu i kazali mi zaplacic klimatyczne wlasnie! poczulem sie jak nad morzem przez chwile....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum