Dzięki już się zaczynam szykować, ale chyba lepiej będzie po Sylwestrze, bo będę miał najdroższe lampy na świecie (to najlepszy czas dla taxi). Przy okazji odkryłem do czego służy przekaźnik prawy w górnym rzędzie za głośniczkiem "gadaczki". Ten obok pustego miejsca ze zworką. Po jego wyjęciu u mnie przestały świecić światła drogowe prawego reflektora. Oba, czyli i H-1 i H-4. Czyli jest to przekaźnik stosowany do odciążenia wyłącznika świateł w wersji z doświetleniem. I tu kolejny ukłon dla francuskich inżynierów. Są mistrzami asymetrii i fantazji w technice.
Możesz spróbować zbić kolorowe nakładki. Ten sposób zniszczy niestety bezpowrotnie lampy. Druga opcja to wymiana całych lamp i zostawienie sobie starych . Znając nasz "wspaniały" kraj za jakiś czas znów sie przepisy zmienią , jak jakiś znajomy kogoś z rządu , rozpocznie produkcje zółtych nakładek albo zarówek .
CO do mandató to 1000zł jest od dawna. Tyle że jest to DO 1000zł a nie obligatoryjnie 1000zł.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Jak już Adam pisał wyżej Fabrycznie montowane elementy nie śa brane pod uwagę w takich przypadkach. Przykładem fabrycznie montowne przyciemniane szyby . Gdyby Cię co chwilę kontrolowali , to też jest wyjście .Idziesz do sekcji drogowej zgłaszasz ,że auto jest tak fabrycznie wyposażone i na odprawie wszyscy zostaną poinformowani i bedzie spokój .Tym bardziej że poruszając się we Wrocławiu ,raczej świateł drogowych nie uzywasz .Tak że częste kontrole raczej Ci nie grożą .
_________________
$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
jak zwykle nasze urzedasy ''WYLEWAJĄ DZIECKO Z KĄPIELĄ '" nie ma takiej możliwosci zeby w cywilizowanym świecie obywatel był karany za posiadanie produktu z homologacją czyli prawem chronionym. -W usa można kupić polski kubek . Ma ucho w srodku,i jest i jest idealny dla naszych decydentów.Pozdrawiam miłośników orginalnych żółtych swiateł.
Dzięki za zainteresowanie tematem, ale niestety dostałem internetem interpretację tego aktu prawnego od WRD KW Policji we Wrocławiu, gdzie nie pozostawiono wątpliwości. Takie oświetlenie jest dopuszczone do końca 2009 roku. Ustawodawca nie przewidział żadnych wyjątków. To jest taki niuans prawny polegający nie na zmianie przepisu lecz wygaśnięciu stosowania przepisu tymczasowego. To tak jak z dokumentami praw jazdy. Te stare miękkie też były bezterminowe, ale kiedyś postanowiono, że będą nowe. Po jakimś czasie wydano przepis w którym określono termin ważności starych dokumentów, tym samym zmuszając wszystkich do ich wymiany. A wszystko to w ramach unifikacji przepisów. Tak więc nie ma co dywagować, tylko trzeba się dostosować.
Ja za radą dwóch diagnostów i policjanta wyjąłem żarówki H-1 i tym samym "trwale" unieruchomiłem dodatkowe światła drogowe. Teraz spokojnie poczekam jak to zafunkcjonuje w praktyce.
Udanego Nowego Roku!
A mi się wydaje, że żadna unifikacja, ani tym bardziej względy logiki ogólnospołecznej nie mają tu nic do rzeczy. Pod płaszczykiem dostosowywania naszych przepisów do unijnych wyciąga się z naszych kieszeni kolejne złotówki. Nie pierwszy raz zresztą. A jakie prawo nakazuje nam takie zmiany ???? Unijne ???? Jaki klucz w takim razie decyduje o kolejności dostosowywania poszczególnych przepisów i kiedy w końcu dostosowana zostanie moja pensja do pensji unijnej ?????????
taxi.wroclaw napisał/a:
Tak więc nie ma co dywagować, tylko trzeba się dostosować.
Trzeba, bo z obowiązującym prawem nie podyskutujesz, ale czy nie należy głośno mówić o tym, że coś nam się nie podoba ?
taxi.wroclaw napisał/a:
dostałem internetem interpretację tego aktu prawnego od WRD KW Policji we Wrocławiu
Jak to zwykle bywa w przypadku interpretacji, należy się spodziewać niebawem kolejnych, niekoniecznie zgodnych z powyższą .
Qr.a maść !!!! Czemu nie zrobią porządku z czerwonymi, czy białymi kierunkowskazami, które swym działaniem wprowadzają zamieszanie, a nie czytelność informacji. Ja bym poszedł dalej:
1. drzwi z lewej strony mogą być wyłacznie kierowcy. Tylne należy zaspawać, gdyż stwarzają realne zagrożenie dla wysiadających pasażerów.
2. wewnętrzne lusterko wsteczne musi mieć szerokość minimum 1/3 szerokości tylnej szyby, a cięciwa wygięcia stanowiąca o szerokim polu widzenia powinina stanowić 3/75 odległości od tylnej szyby.
3. odstępy pedałów powinny być wprost proporcjonalne do szerokości stóp kierowcy i powinny stanowić 1/2 szerokości stopy, przy szerokości pedałów równej 3/4 szerokości stopy.
4. wszystkie auta powinny posiadać tylną wycieraczkę, gdyż jej brak ma niebagatelny wpływ na działanie wewnętrznego lusterka wstecznego.
5. ......
A właściwie, to czemu o konstrukcji auta decydują jacyś inżynierowie, a nie politycy ????? Co taki inżynier może wiedzieć o dziurach budżetowych, kosztach recyklingu, kondycji finansowej warsztatów serwisujących ich dzieło, itd. Pójdźmy dalej. Proponuję wprowadzić całkowity zakaz rejestracji aut produkowanych poza danym krajem, aby uniknąć niezgodności konstrukcyjnych narzuconych prawodastwem tego kraju. Wyłącznie rodzima motoryzacja. To jest to !!!.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
§ 2. Dopuszcza się wyposażenie pojazdu w światła drogowe, mijania lub pozycyjne przednie o barwie żółtej selektywnej do dnia 31 grudnia 2009 r.
Jak interpretować ten przepis? Czy pojazdy które fabrycznie zostały wyposażone w tego typu świetnie przed w/w datą będą mogły się nadal poruszać na starych zasadach?
Jeśli rozporządzenie o którym mowa nakazuje zaprzestanie korzystania z świateł żółtych selektywnych i zastąpienie ich światłami barwy białej wtedy stoi w kolizji z następującymi aktami prawnymi:
DYREKTYWA RADY
z dnia 27 lipca 1976 r.
w sprawie zbliżania ustawodawstw Państw Członkowskich dotyczących reflektorów pojazdów silnikowych spełniających funkcję reflektorów świateł drogowych i/lub świateł mijania w pojazdach silnikowych oraz żarówek do tych reflektorów
(76/761/EWG)
Dz. U. z 2003r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.)
§ 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków:
1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e
Artykuł 3
1. Żadne Państwo Członkowskie nie może zabronić wprowadzenia do obrotu reflektorów świateł drogowych i/lub świateł mijania oraz żarówek elektrycznych do tych reflektorów z powodu ich konstrukcji lub sposobu działania, jeżeli posiadają one znak homologacji EWG części.
2. Jednakże Państwo Członkowskie może zabronić wprowadzenia do obrotu reflektorów świateł drogowych i/lub świateł mijania oraz żarówek elektrycznych do tych reflektorów posiadających znak homologacji EWG części, które nie w pełni odpowiadają homologowanemu typowi.
Państwo to bezzwłocznie powiadamia pozostałe Państwa Członkowskie oraz Komisję o podjętych środkach, przedstawiając powody swojej decyzji.
Według opinii Biura Analiz Sejmowych[8] w sytuacji kolizji norm ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz Konwencji wiedeńskiej o ruchu drogowym z 1968 r. pierwszeństwo stosowania przysługuje przepisom Konwencji.
Konwencja Wiedeńska
Artykuł 22. Każdy pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykli, który na płaskiej drodze może osiągną szybkość przekraczającą 10 km (6 mil) na godzinę, powinien być wyposażony z przodu w dwa białe lub żółte selektywne światła mijania, zdolne do należytego oświetlenia drogi w nocy podczas dobrej pogody na odległość co najmniej 40 m (130 stóp) przed pojazdem.
Z każdej strony punkt powierzchni oświetlającej najbardziej oddalony od środkowego podłużnego przekroju pojazdu nie powinien znajdować się dalej niż 0,40 m (16 cali) od bocznej krawędzi obrysu pojazdu.
Pojazd samochodowy nie może mieć więcej niż dwa światła mijania. Światła mijania powinny być ustawione w taki sposób, aby odpowiadały określeniu ustalonemu w ustępie 19 niniejszego załącznika.
Artykuł 23. Każdy pojazd samochodowy, inny niż dwukołowy motocykl bez bocznego wózka, powinien być wyposażony z przodu w dwa białe światła pozycyjne; dopuszcza się jednak z przodu żółte selektywne światła pozycyjne, połączone ze światłami drogowymi lub światłami mijania, które wysyłają żółte selektywne światła. Jeżeli te światła pozycyjne są jedynymi światłami zapalonymi z przodu pojazdu, powinny być widoczne w nocy podczas dobrej pogody na odległość co najmniej 300 m (1000 stóp), bez oślepiania lub przeszkadzania innym użytkownikom drogi. Z każdej strony punkt powierzchni oświetlającej najbardziej oddalony od środkowego podłużnego przekroju pojazdu nie powinien znajdować się dalej niż 0,40 m (16 cali) od bocznej krawędzi obrysu pojazdu.
_________________
$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
Ja od 2 miesiecy mam jeden reflektor z zoltym "kieliszkiem" i jeden bez tego kieliszka i sie zastanawialem jak zrobic zeby brakujacy "kieliszek" tam wlozyc ale teraz to juz sam nie wiem co i jak...
Z drugiej strony to wg. takiego obrotu sytuacji moja renia nie majac srodkowego tylnego pasa bezpieczenstwa tez powinna byc potepiona bez wzgledu na to, ze tego pasa nie ma tam zamontowanego fabrycznie.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
O pasach już było. Auta z rynku francuskiego nie miały środkowego pasa. Ja też nie mam , a co do lamp to nie pozostaje Ci nic innego jak pomyśleć w drugą strone , czyli jak wydobyć kieliszek .
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum