Wysłany: 2009-12-30, 20:21 Silnik Renault- jaki wybrać?
Moje pytanie może brzmieć nieco dziwnie, ale już je uściślam: poszukuję mocnego zespołu napędowego Renault na swap. Najlepiej gdyby silnik był ustawiony podłużnie i napędzał przednie koła. Tylko benzyna, może być turbo. Duża moc i (lub) podatność na tuning potrzebna. Trwałość i względna lekkość mile widziane. I fajnie by było gdyby była to jednostka dostępna w Polsce i nie kosztująca tyle co nowe Clio Może coś z R21 lub R25? Albo coś innego, moja wiedza w tym temacie jest niezbyt duża... Ma ktoś jakiś pomysł?
Duża moc i (lub) podatność na tuning potrzebna. Trwałość i względna lekkość mile widziane
przychodzi mi tylko na myśl 12 zaworowe 2 litry z R25 - 136 KM. Ewentualnie R21 miały na 8 zaworowej dwulitrowej jednostce dołożone turbo - chyba jakieś 170 KM?? Oba silniki wzdłużne i czterocylindrowe (czyli lekkie). Trwałośc?? 12 zaworowe jednostki podatne na przegrzewanie. 8 zaworów - nie do zdarcia silnik
Jestem posiadaczem R25, w której mam silnik 12V. Moim zdaniem nie nadaje się on n tuning itp. Te silniki szybko się grzeją i trzeba o nie dbać. Więc uważam, że zostaje Ci tylko R21 8V, tak jak napisał Adam
V6 maja właśnie moc 150KM ,ale to koliduje z innymi parametrami jakich wymagasz :ciężar i gabaryty.
Natomiast co jest wielką zaletą to to ,że w rozrządzie są zastosowane łańcuchy ,co nie grozi rozwaleniem silnika jak w przypadku zerwania paska
_________________
$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
Taka sama trudność w dostępie V6 turbo jak i turbo od R21.
Widziałes jak wygląda silnik V6 z R25? Jeżeli nie to wpadnij na zimowy zlot .Wtedy ocenisz czy gabaryty Ci bedą odpowiadać. Bo z nabyciem silnika od V6 raczej nie byłoby kłopotu.
_________________
$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
inna tylko średnica cylindrów - silnik chyba ten sam.
Są większe czy mniejsze? Interesuje mnie, czy dałoby radę założyć do wolnossaka głowicę z resztą od turbo.
A tym V6 muszę się chyba zainteresować. Pasowałby do mojej koncepcji, autko ma być do dynamicznej jazdy i lansu, a nie do sportu
niee na pewno nie, silniki takie same inne głowice.Przynajmniej na pierwszą ocenę
zrozumiałem, że pytasz o V6 i tam V6 ma większą pojemnośc od V6 turbo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum