Ja bym też proponował 2.0 12v mimo tego ze sie grzeją ... można cos pokombinować z lepszym chłodzeniem .... mam taki silnik i moge śmialo powiedzieć ze radzi sobie bardzo dobrze po wyzej 2000 obr/min i osjągami nie ustępuje V6-tką .... ale to moja opinia Pozdrawiam...
Aaaa, teraz załapałem! Czyli w przypadku 2,0 przynajmniej teoretycznie można byłoby zrobić krzyżówkę zdrowego wolnossaka i umęczonego turbo. Przy czym remont głowicy pewnie i tak konieczny... I turbiny prawdopodobnie niedługo też.
Poszukam w necie zdjęć V6, te które widziałem nie nastrajają optymistycznie. Ale skoro do Kadetta C zamiast silnika 1,2 dało radę włożyć 3,0 V6 to znaczy że wszystko można.
A na zlocie zamierzam się pojawić, w końcu mieszkam blisko
$SKORPION$, dzięki za link! A co powiecie o silniku 2,2 który tam występuje?
Hubert, mam złe doświadczenia z przegrzewającymi się silnikami Renault. Jak miałem Fuego 1,7 to uszczelkę pod głowicą zmieniałem parę razy. Za każdym razem planowałem głowicę i za każdym razem była wygięta... Ogólnie był to bardzo nieudany silnik, przynajmniej moim zdaniem. Dlatego też mimo że znalazłem silnik 1,7 turbo od Fuego to nie palę się do niego. Przynajmniej dopóki nie mam swojej lawety
$SKORPION$, o silnik 2,2 też pytałem, musiało Ci to umknąć.
Ale na temat 2,2 już Adam pisał wcześniej a teraz tylko powtórzył to samo , gdy dyskuja dotyczyła rozważań na temat 2.0 i adaptacji do niego głowicy z turbo
_________________
$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
Hubert może i silnik 2,0 sobie radzi, ale uważam, że jeśli Pereira chce tuningować auto to ten silnik raczej się do tego nie nadaje. To jest moje zdanie nie wiem jak jest w praktyce i jak Wy uważacie.
Jeśli chcesz mieć dobre osiągi itp. to kup sobie R5 z silnikiem ponad 100 KM i to Ci wystarczy
Busiek, ja małe auto z mocnym silnikiem już jedno mam! Mój Fiat 127 1,3 ma obecnie 75 koni, a po modach ma ponoć przekroczyć 100 koni. Zobaczymy jak to będzie.
Jeśli chodzi o Renault, to wolałbym mieć mocny silnik bez nadmiernego grzebania... Za dużo kosztował (i nadal kosztuje! I jeszcze będzie kosztował...) tuning Fiata.
Widzę że niewiedza tu wyłazi aż boli .
NIE było silników 8 zaworowych turbo.
Silnik z R21 to 12 zaworowy silnik o mocy 175KM.
Daje się go grzebać . NA you tubie na pewno znajdziesz filmiki z francuską R21T która objeżdza całkiem niby usportowione fury.
O ile dobrze pamiętam to gośc ma tam ustawione ciśnienie na 1,3 bara.
Co do przegrzewania .... to są to bajki.
Wiele słyszałem na temat przegrzewających się silników V6. Jakoś do dzisiejszego dnia nie udało mi się go przegrzać a upały były niemałe , do tego pracowała klima. Nie liczę tutaj awarii wentylatorów ale to awaria jak każda inna.
Prawidłowo użytkowany silnik ze sprawnym 0sprzętem i wszystkimi układami , nie ma prawa sie przegrzać.
Oczywiście dodając mu mocy trzeba też zadbać o preróbkę układów chłodzenia , płynu , oleju , itd.
Co do silników V6 to wersja turbo 2,5l ma taki sam blok jak wersja 2,7.
Podejrzewam jednak że wnętrzności silników są jednak inne. W wersji turbo zapewne były kute tłoki , inny mocniejszy wał , itd , czyi wszystko to co w silnikach turbo jest wzmacniane. Poza tym silnik turbo mimo mniejszej o 200cm pojemności ma ok. 60KM więcej więc budowa wewnętrzna musi raczej być inna.
Moim zdaniem najlepszym silnikiem dla Ciebie byłby 2,0 Turbo z R21. Osprzętu tego silnika jest dużo , jednak wiele mniej niż w V6 2,5 T. Wagi i rozmiary tych silników też są bardzo rózne.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
faktycznie mój błąd. Na fotce z Mielnika widać, że głowica w turbo jest inna niż 8 zaworowa:
w innym temacie ktoś napisał o 8 zaworowych silnikach z turbo i się zasugerowałem. Przyznaję, że nie siedzę dobrze w temacie R21. Ale obiecuję się dokształcić.
Kolega Marcinn wygrzebał coś takiego: http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11056041
Tylko moc się coś nie zgadza... Na Alledrogo jest jeszcze R25 z takim motorem i ma podaną taką samą moc. A z tabelki wynika inaczej
Podsumujmy: do wyboru jest kilka silników.
-2,0 12v -dość lekki, w miarę mocny ale nie "pancerny". Łatwo będzie znaleźć taki silnik (lub całego dawcę) w dobrym stanie, będzie też stosunkowo młody.
-2,0 turbo -dość lekki, mocny ale ciężko taki znaleźć, a pewnie jeszcze ciężej w przyzwoitym stanie.
-2,2 - dość lekki, moc chyba nieco mniejsza niż 2,0 12v ale za to "pancerny", w miarę lekki. Łatwiej zdobyć niż turbo, ale to silniki raczej starsze, o większych przebiegach.
-V6 turbo - duży, ciężki, ale mocny. Tak jak w przypadku 2,0 turbo- ciężko będzie go zdobyć i wybór niewielki.
-V6 wolnossący -ciężki, w miarę mocny. Dostępniejszy niż turbo.
Motory V6 wymagałyby pewnie większych przeróbek auta, pogorszyłyby kierowalność (możliwy efekt ''siekiery", w szybkim i ciasnym zakręcie ciężki przód zachęcałby do zwiedzania rowu ). Prawdopodobna konieczność wzmocnienia przedniej części auta, ale efekt wizualny i dźwiękowy lepszy. Poza tym moment obrotowy... no i ogólnie projekt ciekawszy choć trudniejszy.
Czterocylindrowce wymagałyby znacznie mniej przeróbek i byłyby łatwiejsze w założeniu, lepsze w prowadzeniu... Muszę się poważnie zastanowić co wybrać.
Gdyby ktoś miał na zbyciu jakiś silnik turbo, niezależnie czy V6 czy R4 to jestem zainteresowany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum