Moc w R21 się jak najbardziej zgadza> przy silnikach 2,2 , podawali dwie moce . Albo 110KM albo 107KM w zależności od rocznika. Silniki te niczym sie nie rożniły , absolutnie , chodziło chyba o katalizator albo o ominięcie przepisów w niemczech odnośnie podatku zależnego od mocy.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
ten z ogłoszenia nie zagląda na nasze forum - lub uśrednił pomiędzy 107 a 110 KM. Drobne rozbieżności mogą byc. Co do tabelki to silnik 2,2 bez katalizatora miał właśnie o te kilka koni większą moc. Ten z tabelki (w GTX) ma jeszcze troszkę wyższy stopieńsprężania 9,9:1 a ten późniejszy (z TX) 9,2:1.
Czyli wystarczyłoby w nowszym silniku 2,2 splanować głowicę i mielibyśmy ok. 120 KM?
Teraz trochę pofantazjuję: co sądzicie o tym? http://moto.allegro.pl/it..._gwarancja.html
Czy dałoby radę założyć "to" na jakąś skrzynię od R25? Albo jeszcze lepiej biturbo To dopiero byłby wyczyn!
Nie będe sie wypowiadał na temat błędów wikipedii , zreszta to żadne pewne źródło informacji. Ktoś taki jak np. ja mógł te informacje tam umieścić.
A w tym wypadku ktoś pomylił kolejność silników 2 litrowych na drugim miejscu powinien być 12V z dopiskiem doładowany .
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Kolego ja bym sobie darował tak stare silniki. Poszukałbym czegoś nowszego, chodzi mi głównie o dostępność samych silników, starych i do tego rzadkich oraz części do nich. Lepiej wybierz soie coś z BMW bardzo duży wybór dużych silników, rynek praktycznie zasypany szmelcem do nich itd.
Gzara, osobiście bardzo lubię BMW. Solidne, dopracowane konstrukcje, mocne i trwałe silniki... tylko jak wsadzić np. motor serii M20 do przednionapędowego Renault? Dorobić flanszę do jakiejś skrzyni? Do jakiej? Jak upchnąć sześciocylindrowy rzędowy silnik tam gdzie siedział czterocylindrowy 1300? Ze swojego skromnego doświadczenia wiem, że swap nawet w obrębie jednej marki nie jest prosty, a co dopiero mieszanie marek. Już zakładając silnik 1300 z Fiata 127 mk III do 127 mk I (gdzie był tylko motor 903) napotkałem na tyle problemów, przeróbek i komplikacji że sam się zdziwiłem. Na przykład należało przerobić lewą podłużnicę, wspawać nowe mocowania zespołu napędowego, zrobić nowy mechanizm zmiany biegów, przerobić wydech, założyć całkiem inną chłodnicę, przełożyć inny (grubszy) stabilizator, inne półosie, zwrotnice i hamulce, pociągnąć od nowa elektrykę... To tak z grubsza. I jeszcze obudowa filtra powietrza nie zmieściła się w komorze silnika, trzeba było założyć filtr stożkowy (co nie jest dobrym rozwiązaniem).
Ale sam pomysł młodszego silnika wart jest rozważenia. Tylko wolałbym aby był tej samej marki co auto.
Nie wiem do czego chcesz to wsadzić, ale najlepiej kupić jakiegoś rozbitka, albo angola, aby było wszystko co potrzebne do przekładki. Jeżeli masz mało miejsca to może jakaś honda małe gabaryty i bardzo duże moce, jeżeli trzymać się marki to jakiś większy silnik z clio? Ja chyba bym polecił 1.8 16v mocny, dość powszechny. W renult 5 ktoś wsadził 2.0 turbo z laguny......Opcji jest wiele wszystko zależy od portfela i wsumie okazji kupienia czegoś rozsądnego, najlepiej to w całości bo nawet mogą się przydać kawałki podłużnic dawcy aby lepiej zamontować silnik.
F7P o którym piszesz ( z R19 lub Clio ) to silnik cholernie trudno dostępny .Powszechny to on na pewno nie jest . Poza tym znaleźć taki silnik w choćby przyzwoitym stanie to sukces. Jeden popychacz hydrauliczny do tego silnika to koszt koło 100zł a one tam najczęsciej się sypią.
Jednym słowem silnik dobry do póki chodzi , jak sie zacznie pieprzyć to masakra, poza tym silniki F są poprzeczne .
Poza tym F7P ma tylko 136KM dostępnych w wysokim zakresie obrotów ( 16V ) .
Gabarytami takim samym silnikiem jest F3R 8 zaworowy z laguny 2,0 litry 140KM, lub F4R z tym że to już 16V.
Jest jeszcze inna dośc ważna rzecz . Im nowszy silnik tym trudniej jest w nim coś pogrzebać żeby podnieść moc/moment.
Nie mówię już o tym że w wolnossącej benzynie jest to bardzo trudne nie ładując w projekt ładnych tysięcy zł.
W turbo jest łatwiej.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Maćku dlatego napisałem dość powszechny a nie bardzo powszechny, zwłaszcza jeżeli porównamy go do Naszych V6 lub 12v, co do awaryjności i obsługi to nie wiem bo nie miałem na dłuższą metę do czynienia.
12V były stosowane w safranie i tam miały pojemność 2,2 litra J7T760. Były one dośc popularne jeśli chodzi o safrana a i rocznik silnika byłby młodszy.
Jeśłi chodzi o nasz V6 to na pewno były bardziej popularne niż 1,8 16V. Te same V6 chodziły w citroenach , peugeotach i volvo .
Pozostaje jeszcze silnik 1,7 Turbo z Volvo . JEst to w zasadzie renówkowski F3N na wielopunktowym wtrysku , tylko nieco przerobiony przez volvo . Miał on oznaczenie o ile pamiętam B18F czy jakoś tak .
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Widzę że muszę podać więcej szczegółów. Otóż wkrótce stanę się właścicielem R15 z silnikiem 1,3. Kolega Evocar z forum R-R chce sprzedać ją za grosze i nikt nie chce wziąść, więc żeby nie poszła na złom biorę ją ja... Czekam na poprawę pogody żeby przytargać autko. Nie będę robił jej w oryginale, mam w końcu podobne R17.
Ponieważ projekt pojawił się dość niespodziewanie, więc nie mam na niego zbyt wiele kasy.
Nie chciałbym też za dużo przerabiać, dlatego też poszukuję zespołu napędowego z podłużnie umieszczonym silnikiem. Nie będzie to dragster, wystarczy że będzie w miarę dynamiczny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum