R25: 2,2 gtx, benzyna/gaz ;) . ???, 1990
Wiek: 38 Dołączyła: 31 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-01-24, 02:28
witam dziś po całym dniu w pracy (przejeżdżonym na Gazie) jestem pewien paru rzeczy
1. spięcie kabli od gazu ( Czerwony Niebieski i żółty ) wedle schematu powyżej załatwia sprawę przełączenia się na gaz czyli w wolnej chwili siadam i robię swój przełącznik
co do tego co napisał MaciejR21,
MaciejR21 napisał/a:
Pompa chodzi non stop , a ciśnienie regulowane jest przepływowym regulatorem gdzie nadmiar ciśnienia ( paliwa ) kierowan jest spowrotem do zbiornika.
wyjaśnij mi czemu przy włączonym gazie raz na jakiś czas moja pompa mieli paliwo ???
jak będe miał chwilę toto sprawdzę ale wydaje mi się że może być u mnie poprowadzony kabel między przekaźnikiem pompy paliwa na schemacie nr 17 a tym regulatorem ciśnienia o ile on w jakiś sposób sygnalizuje swoje odczyty...
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-01-24, 11:05
Trzeba by było zacząc od tego , jaki Ty masz tam układ wtryskowy. Jeśli zwykły renix/bendix to nie mam pojęcia czemu pompa Ci sie zatrzymuje.
Regulator ciśnienia to czysto mechaniczne urządzenie z jednej strony wlatuje paliwo , z drugiej wylatuje jego nadmiar a z trzeciej wychodzi węzyk podłaczony do kolektora ssacego za przepustnicą i służy on do tego żeby zmieniać cisnienie paliwa na listwie wtryskowej w zależnosci od obciązenia silnika. ( Na wolnych obrotach ciśnienie jest inne ).
Pompa powinna chodzić non stop przy zasilaniu PB , jeśli natomiast u Ciebie ona przerywa przy pracy na LPG to podejrzewam że przerywała by też przy pracy na PB i samochód by poprostu zgasł.
Być może tez masz już przytartą pompę i raz na jakiś czas zaczyna ona poprostu hałasować , natomiast pompuje paliwo cały czas.
Tak własnie zaciera sie pompy paliwowe i potem użytkownicy LPG narzekają że gaz jest do niczego bo im sie pompa spaliła . Wystarczy dołożyć przekaźnik tak jak pisałem i problem rozwiązany.
Warto też pamiętać o tym że silnik musi pochodzić na PB żeby układ wtryskowy był sprawny. Przynajmniej rozgrzanie silnika powinno sie odbywać na PB. Później każdy rozruch też, a jak sie skończy LPG to warto przejechać kilkanaście( dziesiąt) km na PB.
Benzyna ulega procesowi starzenia i dobrze jest od czasu do czasu wyjeździć starą i nalać nowej . Nie bądźmy zanadto oszczędni bo to się potem mści.
Ja jadąc do Grudziądza , często po tym jak skończy mi sie gaz w trasie , przejeźdzam na benzynie pozostały dystans a jest tego koło 100km. Każdy rozruch silnika następuje tez na PB po czym jest od razu przełaczany na LPG jak jest ciepły .
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
R25: 2,2 gtx, benzyna/gaz ;) . ???, 1990
Wiek: 38 Dołączyła: 31 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-01-25, 13:24
po odpaleniu na bp chodzi całkiem ładnie i nie ma problemu z tym żeby pompa przestała podawać benzynę. na LPG pompa cichnie i potem raz na jakiś czas słychać jak się włącza
Ja mam u siebie tak samo z tego co sie dowiedziałem to pompa nie jest odłączana tylko odłączone są wtryski wiec pompa co jakiś czas dobija ciśnienie paliwa w przewodach i nie jest to nic strasznego
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-01-25, 20:34
W układzie wtryskowym renixa nie ma absolutnie zadnego czujnika ciśnienia paliwa , więc skąd pompa ma wiedzieć że ciśnienie spadło ??? Być może macie zamontowane przekaźniki czasowe , albo inne cuda . Z tego samego przekaźnika co pompa , są zasilane wtryski , regulator wolnych obrotów, sonda lambda itp. Gdyby więc pompa się wyłaczała to silnik by zgasł na benzynie.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
R25: Renault Twingo I PH I 1.2 8V
Imię: Sig Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lut 2007 Posty: 372 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-27, 08:13
Nie wiem o co lata ale u mnie w 2.2 Pompa też nie pracowała przez cały czas i nie miałem tam żadnego innego niż fabryczne przekaźnika. co do pracy na Bp najlepiej rozwiązać ten problem jak się ma II Gen. w większości tych układów można zaprogramować przy jakiej temp. parownika będzie się nam przerzucało na LPG
R25: 2,2 gtx, benzyna/gaz ;) . ???, 1990
Wiek: 38 Dołączyła: 31 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-01-29, 10:09
Adamie szybkie pytanko jaki przekaźnik miałeś zamontowany??
Nie chce za bardzo strzelać ale jedyna przyczyna spalenia która przychodzi mi do głowy to podłączenie kabla rezerwy w miejsce czujnika obrotów.
urządzenia zewnętrzne ( ze tak to nazwę ) sterowane są plusem jedyny kabel ( oprócz masy) który daje sygnał na kontrolki za pomocą minusa to kabel rezerwy. Jeżeli gaz Ci chodził normalnie a dopiero po jakimś czasie kontroler się spalił kieruje moje podejrzenia na takie podłączenie kabli
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 58 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-29, 11:21
kabelki łączył Maciek, ale do istniejącej instalacji. Próbowałem kiedyś dojśc jak to jest pomontowane, ale sie nie udało. Trzeba pewnie wszystko to wyrzucić i pomontować całą elektrykę od gazu od nowa na normalnie obowiązujących zasadach
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum