Czy sprzęgła do V6 turbo i 2.8 V6 są zamienne, będzie to pasować? Dotarłem do informacji, że średnica docisku ma 235 mm. Problem jest taki, że do mojego silnika sprzęgło jest (z grubsza*) nieosiągalne. A może macie jakieś pomysły, dojścia gdzie kupić?
*z grubsza - jest w salonie Renault we Francji. SprawdziÅ‚em. Cena 379 € z jakimiÅ› groszami. Jest to dla mnie ostateczność i z tego powodu szukam czegoÅ› taÅ„szego.
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-02-25, 11:39
Patrząc po katalogach sklepowych ilośći zębów , średnicach itd. Sprzęgła są takie same. Dokładnie będe mógł to sprawdzić w domu .
Sprzęgło do V6 też nie jest jednak tanie i kosztuje koło 1000zł.
Zapytaj w ASO o sprzęgło regenerowane. To w zasadzie NOWE sprzęgło które w fabryce było ręcznie poprawiane , np. wymieniali nity na tarczy . Często te niby regenerowane są lepiej wykonane niż nowe a to z tego powodu że są poprawiane i sprawdzane ręcznie.
Kosztują nawet 50% taniej i spisują sie wyśmienicie.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Patrząc po katalogach sklepowych ilośći zębów
Ja już kilka rzeczy kupiłem "po katalogach" i teraz dmucham na zimne. Jak dialogis mówi że są inne, to lepiej to sprawdzić organoleptycznie . Zwłaszcza, że nie chodzi o cenę, bo ta jest identyczna.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
W nocy udało mi się wyszukać jeszcze takie wymiary:
Turbo:
Åšrednica docisku [mm] 235
wersja CP
Część nowa
Åšrednica tarczy [mm] 228
Ilość zębów 21
Profil piasty 21x21,4x24,2
2.8:
Åšrednica docisku [mm] 235
wersja CP
Część nowa
Åšrednica tarczy [mm] 235
Ilość zębów 21
Profil piasty 21x21,4x24,2
I jeszcze mimo takich samych wymiarów w B295 i B29G (czyli faza 1 i 2 wersji turbo) są inne numery sprzęgieł. Co o tym myśleć w związku z powyższym?
Mam nadzieję, że to w czyś pomoże.
Najbardziej mi zależy na docisku, więc rozumuję (czy słusznie?) że to ten sam element? Macie gdzieś w Dialogysie numery części?
Maciek - czekam na relację z oględzin
Tarcza sprzęgła w turbo ma inną (mocniejszą?) okładzinę niż w 2.8?
Jeśli w twojej tarczy zęby są dobre to radzę poszukać firmy które regenerują sprzęgła.
Ja za wymianę okładzin i sprężyn dwa lata temu zapłaciłem 140zł. a w tym roku obicie nowymi okładzinami kosztowało mnie 105zł. Jeśli byś dobrze poszukał to za same okładziny trzeba by dać max 50zł. A i jeszcze jedna wskazówka, ostatnio tarczę miałem obijaną w firmie zajmującą sie naprawą ciężarówek.
Eureka! Haynes podaje (średnica tarczy):
1995 cc i 2165 cc - 215 mm
2458 cc - 235 mm
2664 cc i 2849 cc - 228,6 mm
Klekoty:
z pompkÄ… - 215 mm
bez pompki - 200 mm
Udało mi się nabyć, Valeo, za 700 zł. A numer jego 801299 We wtorek zabieram się za rozbiórkę, to się okaże czy pasuje...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum