R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-03-21, 19:23
Tak jak powiedział Gzara , generalizując ...
Wywalenie go nic Ci nie da a jeśli nie założysz jakiegoś małego tłumika rozpręznego zamiast niego to oprócz zwiększonego hałasu , pogorszysz także osiągi silnika ze względu na to że zmieni się pojemność układu wydechowego itd itd długo by tłumaczyć . Niby kawał rury i puszki ale pracował nad tym sztab inżynierów .
Ta strata mocy podawanej w dokumentacji jest spowodowana innym oprogramowaniem komputera które musi zachować normy emisji spalin , no bo po to się zakłada katalizator. Sprawny katalizator nie wprowadza w układ żadnego oporu przepływu. Stabilizuje on jednak strugę spalin i dalej puszcza w układ już odpowiednio ustabilizowaną, podobnie jak tłumik rozpręzny zaraz za silnikiem w ukłaach gaźnikowych. Bez tego pierwszego elementu bardzo szybko szlak trafia tłumik środkowy bo spaliny uderzają we wkład w nieregularny sposób.
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Każdy katalizator wprowadza dodatkowy opór w przepływie. Opór w przepływie spalin oznacz gorsze przepłukanie komory spalania, gorsze przepłukanie oznacza pozostałości spalin w komorze, dodatkowo jak Maciek napisał komputer masz tak przesterowany żeby spełniał nowe lepsze normy Stąd bez katalizatora i odpowiednim przesterowaniu komputera sterującego można kosztem ekologi dostać parę koników więcej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum