:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Eksperymenty z wyswietlaczem
Autor Wiadomość
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2005-06-10, 16:30   Eksperymenty z wyswietlaczem
 

Wahalem sie czy tego posta dac do tej kategorii...
Otoz dzieki Tombog jestem w posiadaniu zegarow z wyswietlaczem od kompa pokladowego. To co potrzebowalem to juz przeszczepilem ale wygrzebalem w plikach rozpiske poszczegolnych pinow deski i natchnelo mnie na zamontowanie tego wyswietlacza w mojej Reni. O ile sygnal predkosci to nie problem i sygnal poziomu paliwa tez sie da obejsc (sygnal jest odwrotny niz w moim wskazniku) o tyle problem jest z pomiarem przeplywu paliwa. Ktos z Was moze wie jak to jest realizowane? Jakis przeplywomierz na przewodzie paliwa? Sygnal ten jest podawany jednym przewodem do deski. Troche sie napalilem na to :) W tej chwili podlaczylem wyswietlacz pod zasilacz i moge sie pobawic przelaczaniem funkcji oraz regulacja ilosci paliwa :)

Ktos juz wczesniej pisal ze to komp wylicza aktualne dawki paliwa... Moze ktos zna rozwiazanie ktore nie wymaga komputera wtrysku tylko jakos mechanicznie to zliczyc?
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2005-06-10, 19:15   
 

A czemu by nie z komputera ?
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2005-06-10, 19:24   
 

bo trzeba go miec w samochodzie :P
to jest stary dieselek z mechaniczna pompa wtryskowa :)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2005-06-10, 19:29   
 

No tak. To chyba nici z tego jednak. :( Chyba żeby wstawić komputer i emulator wtrysków.Nie będzie to chyba jednak miarodajne wskazanie.
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2005-06-10, 19:48   
 

Myslalem o jakims przeplywomierzu wstawionym miedzy pompe wtryskowa (ale juz za trojnikiem do przewodu powrotnego) a listwa wtryskiwaczy... Wlasnie przekopuje zasoby Elektrody moze sie cos znajdzie...
Szczegolnie poszukuje informacji jaki to rodzaj sygnalu podawany jest na wyswietlacz z kompa (impulsy czy jakies stale napiecie?)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2005-06-10, 19:51   
 

Raczej impulsy, ale po co ci sygnał z paliwa powrotnego ? Będziesz mierzył ile paliwa wraca do baku ?
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2005-06-10, 20:00   
 

Nie nie, chodzi o to ze jakbym sie wpial z takim przeplywomierzem bezposrednio za pompa to wskazania bylyby bledne bo nadmiar paliwa ktory nie zostanie podany do cylindrow wraca przewodem powrotnym do zbiornika. Z tego co doczytalem to chyba jednak beda potrzebne dwa przeplywomierze: jeden przy pompie a drugi na przewodzie powrotnym i odejmujac jedno od drugiego byloby wiadomo ile paliwa poszlo do cylindrow. Jesli nic nie wykombinuje sensownego to pozostane przy pokazywaniu predkosci i przejechanych km :(
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2005-06-10, 23:41   
 

No, odejmowanie ma sens. osobiście nie zgłębialem tematu, ale zaczyna się fajnie :) Pozozstaje poznanie sygnału jaki deska ma dostać. Sam bym sobie zapodał taką deskę do drugiej reni (TX). :) Może jest tu ktoś kto zna sygnał ?
 
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2005-06-11, 06:27   
 

Wczoraj troszke eksperymentowalem z sygnalem przeplywu paliwa, jesli sa to impulsy to sa szybkie bo jak probowalem je recznie wygenerowac to niestety nic sie nie zmienialo :) Jedyne co sie zmienilo to zaczal cos pokazywac wskaznik spalania sredniego (spalanie biezace ciagle pokazywalo --,- l/km). Jak mi wystarczy czasu to dzis przeloze plytke od predkosciomierza do moich zegarow bo rozni sie wtyczka ktora dodatkowo ma 3 piny do podlaczenia wyswietlacza i wyprowadze sobie sygnal na zewnatrz deski zeby bylo w przyszlosci wygodnie majstrowac :)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Gość

Wysłany: 2005-06-11, 07:25   
 

spalanie średnie to stosunek :wink: ilości pobranego paliwa do prędkości. Prędkość pewnie miałeś zero więc wskazania były jakie były.
Spalanie chwilowe natomiast, jest ściślezwiązane z prędkością. Jeśli więc nie miałeś podanej prędkości, to faktycznie mogło nic nie wskazywać. Jak stoję na światłach, to też spalanie chwilowe równe jest ---.
Swoją drogą niezłą robotę teraz odwalasz. Jak ci się uda to będziesz gwiazdą :)
 
 
reposter
[Usunięty]

Wysłany: 2005-06-11, 09:25   
 

Średnie spalanie to stosunek zużytego paliwa do przebytej drogi, a nie do prędkości. Chwilowe zużycie paliwa wskazywane jest po przekroczeniu prędkości 30 km/h (lub po przejechaniu 400 m po wyzerowaniu komputera), stąd bez podłączonego prędkościomierza wskazania komputera to same kreski.
 
 
Gość

Wysłany: 2005-06-11, 13:14   
 

Sorry, źle się wyraziłem. Oczywiście, że do drogi :)
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2005-06-11, 21:10   
 

No i oto wrocilem z prowincji :)
Sprawa ma sie tak:
Chcialem zamienic plytki predkosciomierza poniewaz moja nie ma wyprowadzenia sygnalu predkosci do wyswietlacza lecz okazalo ze ze ta plytka ktora mam jest padnieta i nie dziala nawet wskazowka predkosciomierza :( Trzeba bedzie podmienic scalaki ale juz mi czasu zabraklo na kombinowanie. Z tego co udalo mi sie zmierzyc miernikiem to na pinie z sygnalem predkosci jest okolo 4,5V wiec domyslam sie ze to bedzie jakis przebieg o amplitudzie ~5V.
W tym tygodniu pewnie zawiesze prace nad kompem z powodu egzaminow :( ale obiecuje ze na tym sie nie skonczy :)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
fizyk 
Spełniony forowicz
ful łopcja:D


R25: 2.8 V6i Z7W B29G 1990
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 368
Skąd: dębica podkarpackie
Wysłany: 2005-06-11, 21:57   
 

CZESC WIDZE ZE KOMBINUJESZ Z ZEGARKAMI CONIECO CHCIALEM CI PODPOWIEDZIEC ( JESTEM SERWISANTEM MIĘDZY INNYMI OD TACHOGRAFÓW) ZE TEN PRZEBIEG (JEŻELI MÓWIMY O PRZEBIEGU SYGNAŁU PRĘDKOŚCI) PRAWDOPODOBNIE BĘDZIE SYGNAŁEM O PRZEBIEGU PROSTOKĄTNYM ZE WZRASTAJĄCA CZĘSTOTLIWOSCIA PROPORCJONALNIE DO PRĘDKOŚCI POJAZDU (TAK JEST W SYGNALE PRĘDKOŚCI TACHOGRAFÓW- TO TEZ SWEGO RODZAJU LICZNIK PRĘDKOŚCI :D Z TYM TYLKO ZE TYTAJ TAKIE SYGNAŁY MUSZĄ ISĆ DWA NIEZALEŻNE I ODWRÓCONE-TAKIE ZABEZPIECZENIE ;) )
TAK ZE MOŻE SIĘ ZMIENIAĆ OD OKOŁO "0" DO OKOŁO "5" LUB OD OKOŁO "1" DO OKOŁO "5" VOLT OCZYWISCIE
ŻYCZE UDANYCH EKSPERYMĘTÓW:)
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia
Pomógł: 14 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2005-06-11, 22:15   
 

Z tym przebiegiem to tak wlasnie sie domyslalem... Jest jakis standard jesli chodzi o czestotliwosc? a moze jest to poprostu 1Hz/1km/h? :)

P.s. wylacz caps'a bo admin bedzie krzyczal ;)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 29