:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: HasÅ‚o:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
ceny paliw nie spadna
Autor Wiadomość
blondas 
Expert


Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
SkÄ…d: koszalin
WysÅ‚any: 2005-11-17, 21:42   ceny paliw nie spadna
 

jesli to prawda oczywiscie http://wiadomosci.onet.pl/1196917,11,item.html
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
ImiÄ™: Renia
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
SkÄ…d: Siedlce
WysÅ‚any: 2005-11-17, 22:05   
 

Jasne ze nie spadna... :(
W moim miejscie ostatnio widac ze ceny ropy spadaja (na Shellu ON bylo po 3,95 a w tej chwili jest 3,87) ale za to gaz idzie w gore - z 2,20 do 2,25 (shell)... Az boje sie pomyslec co bedzie po nowym roku...
Ostatnio powaznie mysle nad rozpoczeciem importu paliwa ze wschodu :) Do granicy mam niedaleko a ropka w przeliczeniu na nasze wychodzi po 1,70pln/litr :!: Jesli to nie wypali to jak bedzie cieplo zaczne jezdzic na OR :D
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
SkÄ…d: Lublin/Warszawa
WysÅ‚any: 2005-11-18, 07:58   
 

Spadną, nie spadną a jeździć i tak trzeba
leje gaz po 2.20 w wawie :cry:
masz rację Zulus z tym paliwem ze wschodu, też o tym myślałem ale musiałbym kupić diesla wtedy by to miało sens
mam kumpli którzy mieszkają blisko granicy , jeden wozi paliwo zarobkowo, od jednego kursu ma na czysto ok 100zł, robi 1-3 kursów dziennie (zależy od kolejek na granicy) ale już sie cieszy bo podobno mają budować większy terminal i będzie się krócej stało, paliwko sprzedaje na wiosce, rozchodzi się jak świeże bułeczki a koleś zarabia niezłą kasę
drugie rozwiązanie to produkcja biodiesla z rzepaku wychodzi ok 2,5 zł/litr jednak trzeba zainwestować sporo pieniędzy w sprzęt (dla potrzeb własnych jest to nawet legalne)
można też i na czystym rzepaku jeździć ale moim zdaniem szkoda silnika
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
ImiÄ™: Renia
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
SkÄ…d: Siedlce
WysÅ‚any: 2005-11-18, 09:32   
 

Podobno czysty OR jest mniej szkodliwy niz biodiesel poniewaz nie zawiera zwiazkow siarkowych (?) i innych chemikalii wykozystywanych przy produkcji BIO. Czytalem opinie urzytkownikow na wielu forach i zaden z nich ktory tankowal OR nie mial problemow z awariami silnika. No ale to juz temat na inna dyskusje :wink:
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
blondas 
Expert


Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
SkÄ…d: koszalin
WysÅ‚any: 2005-11-18, 18:56   
 

wiecie co?? wiekszego SZAJSU niz bio diesel to juz nie mogli wymyslic....
czasem zdaza mi sie podrozowac przez ITALIE...tam 80% aut to diesle...a benzyny np. 99 lub wiecej oktanowej oni nie znaja! i jesli wjezdza tam auto tak "ustawione"(zaplon)auto jak moj sej to sie dopiero zaczynaja schody :cry:
auto zaczyna znaczaco tracic i moc i przy jezdzie pod gore stukaja zawory..ale to tylko we wloszech....
co do bio diesla to po przejechaniu 100km wloska autostrada szczegolnie noca trzeba sie zatrzymywac i czyscic szybe gdzyz odklada sie taka mgielka tlusta na przedniej szybie! lusterka, maska, zderzak wszystko ufajdane w tlustej mazi i biada temu kto zacznie szybe smarowac wycieraczkami...
to wlasnie jest bio szajs :mrgreen:
 
 
kicek 
Spełniony forowicz



R25: 2165 TX, B29E 1990r
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2005
Posty: 448
SkÄ…d: Lublin/Warszawa
WysÅ‚any: 2005-11-18, 22:09   
 

proponuje poczytać nieco o paliwie z rzepaku, według mnie jest to duża konkurencja dla ON

oto przykład:

"Emisje związków powstających przy spalaniu Biodiesla nie wpływają negatywnie na zdrowie ludzi i zwierząt.
Biodiesel jest paliwem czystszym pod względem produktów spalania o prawie 75% w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym.
Stosowanie Biodiesla znacząco zmniejsza w emitowanych spalinach ilość niespalonych węglowodorów, tlenku węgla i cząstek stałych.
Stosując biodiesel eliminuje się emisję związków siarki do atmosfery (biodiesel nie zawiera siarki).
Biodiesel jest paliwem pochodzenia roślinnego i dlatego stosując go nie wprowadzamy dwutlenku węgla (CO2) do atmosfery.
Wpływ produktów spalania Biodiesla na tworzenie się dziury ozonowej jest o blisko 50% mniejszy niż dla tradycyjnego oleju napędowego.
Emisja tlenków azotu (NOx) jako produktów spalania Biodiesla może wzrastać lub obniżać się ale można je zredukować do poziomu dużo niższego niż dla tradycyjnego oleju napędowego m.in. poprzez zmianę momentu wtrysku paliwa.
Spaliny Biodiesla nie powodują podrażnienia spojówek oczu, nie mają odpychającego zapachu.
Biodiesel jest paliwem odnawialnym tzn. pochodzącym z surowców odnawialnych (roślinnych).
Biodiesel jest "bardziej biodegradowalny niż cukier i mniej toksyczny niż sól stołowa" (US National Biodiesel Board)
Biodiesel można stosować w każdym silniku Diesla.
W stosowaniu, Biodiesel jest tak samo ekonomiczny pod względem wskaźnika zużycia paliwa.
Biodiesel ma o wiele lepsze oddziaływanie smarne niż tradycyjny olej napędowy oraz przedłuża istotnie żywotność -- Ciężarówka z Niemiec ustanowiła rekord Guinnessa w żywotności silnika, po przejechaniu ponad 1.25 milionów km (780,000 mil) na biodieslu, przy niezmienionym, oryginalnym silniku.
Biodiesel ma wysoką liczbę cetanową, co poprawia osiągi silnika: 20% dodatek Biodiesla do oleju napędowego (tzw. B20) podwyższa liczbę cetanową o 3 punkty.
Biodiesel można mieszać z tradycyjnym olejem napędowym w dowolnej proporcji - nawet niewielki dodatek Biodiesla sprawi, że spalanie będzie czystsze a silnik lepiej smarowany:
1% dodatek biodiesla do oleju napędowego podnosi jego własności smarne o 65%
Biodiesel można produkować w oparciu o jakikolwiek tłuszcz czy olej roślinny, także olej posmażalniczy.
W strefach o cieplejszym klimacie do produkcji biodiesla używa się oleju palmowego"
 
 
Zulus 
Fachowiec
| PIKUR |



R25: Turbo-DX B290 '91
ImiÄ™: Renia
Wiek: 43
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 1076
SkÄ…d: Siedlce
WysÅ‚any: 2005-11-18, 23:28   
 

Niestety w "domowych" warunkach produkcja BIO jest trudna i wymaga troche chemii ktora niestety nie jest obojetna dla podzespolow silnika (a konkretnie elementow gumowych) :( Ja osobiscie wole czysty Kujawski czy inny Uniwersalny :wink: niz chemicznie przerabiany olej roslinny. Nie dosyc ze nie jest agresywny to mniejszym kosztem go uzyskamy :)
_________________
Jesli cos nie dziala to popraw styki :)
 
 
 
blondas 
Expert


Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
SkÄ…d: koszalin
WysÅ‚any: 2005-11-19, 12:24   
 

skoro bio jest takie och, to czemu koncern volkswagena ostrzegl ze jesli wprowadzimy w polsce 5% domieszke w paliwie nie da gwarancji na jakikolwiek silnik w sprzedanym nowym aucie w naszym kraju??? :wink:
ktos mi moze to wytlumaczyc? :wink:
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
ImiÄ™: messi
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
SkÄ…d: LSW
WysÅ‚any: 2005-11-20, 18:13   
 

Dlaczego? hmm oj bo to niemiecka technologia czy jakos tak było ... innym nie przeszkadza .... :mrgreen:
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
blondas 
Expert


Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
SkÄ…d: koszalin
WysÅ‚any: 2005-11-21, 17:56   
 

a bardziej merytorycznie??
to mnie nie przekonalo :wink:
 
 
Konrado 
Expert
--<=|------|=>--



R25: MB S124 200TE 1991r.
ImiÄ™: messi
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 2031
SkÄ…d: LSW
WysÅ‚any: 2005-11-21, 21:20   
 

Oj blondas zrobioą nam po 2 dystrybutory na stacji z bioD i bez bioD. Takie praktyki sa bodajrze w niemczech ale chyba nie chodzi tu o bio tylko wogole o jakosc paliwa. Przy tym z ta gorsza waha ustawiaja sie oczywicie.... kto samochody na wyjazdówkach :) To czemu nie u Nas takie praktyki:) lol
_________________
"...a kto umarł ten nie żyje... "
 
 
 
blondas 
Expert


Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 2132
SkÄ…d: koszalin
WysÅ‚any: 2005-11-22, 19:00   
 

:lol: :lol: :lol: :lol: zadalem pytanie czemu niemiecki koncern nie da gwarancji na silniki jesli badzie w naszym kraju takie paliwo.... ktos umie mi MERYTORYCZNIE odpowieziec? :wink:
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
ImiÄ™: Francuzeczka
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
SkÄ…d: Lublin/Warszawa
WysÅ‚any: 2005-11-22, 19:08   
 

Merytorycznie to raczej trudno będzie ale myślę, że można by tu zadać inne pytanie, rónie interesujące.
Czy BIO to polski wynalazek i nie występuje w innych krajach, a niemiecki koncern nie da gwarancji tylko na silniki tankujące polskie BIO ?? Odpowiedź na to pytanie powinna co nieco wnieść do dyskusji o gwarancjach :mrgreen: niestety ja jej nie znam :(
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
 
 
 
maveras 
Fachowy forowicz


R25: R25 2.1 TDi 1992
Wiek: 58
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 331
SkÄ…d: SÅ‚upsk
WysÅ‚any: 2005-11-23, 20:29   
 

a czy ktos cos wie ojezdzeniu na etanolu bo w szwecji spotkałem stacje gdzie mozna go zatankowac ale niemam pojecia co musi miec silnik zeby natym jezdzic a w przeliczeniu na nasze wyszło by taniej nawet niz unas na gazie
 
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 28