Wysłany: 2008-09-25, 20:57 Czujnik wskazania temperatury wody
Ano ostatnio szwankuje mi na desce wskazanie temperatury wody pobierane z czujnika pod termostatem
Objaw występuje tylko na "zziębnietym autku "
Czujnik wacha wskaznikiem i nie pokazuje prawdziwej temperatury wody.
Tzn samochód może nawet rozgrzać się i włączyć wentylatory a wskaznik pokazuje rozgrzanie na 1/4 podczas jazdy "nie wacha się" np na swiatłach kiedy autko stoji znów zaczyna dostawać drgawek spada i wraca na swoje miejsce (poprzednią pozycję)
Sprawdziłem przewód wsuwkę i styk na końcu się wkurzyłem i zmieniłem 15 cm (sztywnawego wygrzanego przewodu oraz wsuwkę na nową)
Usterka ustępuje po 20-30 kilometrach przejechanych "jak czujnik się dobrze wygrzeje"
Mam wrażenie że czujnik traci oporność jak jest zimny nie dogrzany i stad ten problem?
Oba takie same (srednice takie same) układ w katalogu jadeximu opisany tak samo
Róznicą tylko katalogową sa temperatury dokładnie tylko nie wiadomo które temperatury
Jak wiece czujnik ten ma dwa styki
jeden styk podaje informację do wskaznika ruchomego na deskę (czyli pokazuje temperaturę)
Drugi styk daje informację do kontrolki na deskę (że auto już wybucha ) akurat w mojej wersji reni jest to nie używane bo nawet oryginalna wiązka tego nie przewiduję.
czujnik o numerze katalogowym 1711 (włoskim) podaje temp 115 stopni
Czujnik o numera 1712(włoskim) podaje temp 125 stopni
Pytanie co ta temperatura oznacza i czego dotyczy podejrzewam że właczenia kontrolki na desce czerwonej o przegrzaniu silnika
Wkrece oba i stestuje czy pokazują ta samą temperaturę (na wskazniku deski) ciekaw jestem czy będą się rózniły wskazania np przez inną oporność czujników czego jadexim nie wiedział
R25: R25 TX 2,2 J7TA732 KAT B/G 1992 Pomógł: 13 razy Wiek: 78 Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 538 Skąd: werbkowice
Wysłany: 2008-09-26, 18:45
killbill napisał/a:
Jak wiece czujnik ten ma dwa styki
Czujnik z dwoma stykami nie jest od wskażnika temperatury na desce rozdzielczej.
Czujniki z dwoma stykami podają sygnał do sterownika silnika i jest ich dwa.
Czujnik z dwoma stykami nie jest od wskażnika temperatury na desce rozdzielczej.
Czujniki z dwoma stykami podają sygnał do sterownika silnika i jest ich dwa.
Lucjanie pomerdało ci się z czujnikiem od układu wtryskowego który jest obok w moim modelu są nawet obok siebie
A wracając do czujników założyłem ten 125 temp katalogowa i wskazanie jest............hm trochę inne od starego
Może nieco wyższe teraz wskaznik niby pracuje ok ale niby muszę się temu przyjrzeć
Bo ten włoski czujnik działa conajmniej lichawo (szybko podnosi zakres do połowy skali )(nie stopniowo) potem wisi w połowie skali (mam na mysli że tak działają czujniki np w samochodzie Rover)
Nie mniej po weekendzie wkrece ten 115 temp i zobaczę czy bedzie róznica
Pewnie co oryginał to oryginał a to jakaś włoszczyzna
[ Dodano: 2008-09-29, 16:07 ]
I koniec bojów
Dziś wkreciłem czujnik 115 stopni i "deska" pokazuje własciwe parametry
Czyli oznaczenie na czujnikach 115 lub 125 stopni nie odnosi się tylko do kontrolki przegrzania pojazdu ale także ma inną rezystancję na tych czujnikach
U mnie jest cały czas na maksa, a jak włącze kierunek w lewo to fruwa z góry na dół. Jak włącze prawy to cały czas pokazuje maksimum.Renia jest 2.1 TD. Rozbiore te styki jakos w przyszłym tygodniu i dam znac czy sie poprawilo. Co jeszcze oprocz "kabelkow" moze byc przyczyną? Jeszcze musze znaleźć ten czujniczek.POMOCY!!
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 59 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-12, 21:32
zrobiłem fotki tych czujników - podejrzewam, że ten od wskazówki temperatury to ten schowany za termostatem - na drugim zdjęciu to chyba czujnik od kontrolki przegrzania silnika
tak podejrzewam - bo na dieslach się nie znam. Jak coś to Oleks mnie poprawi
_________________
Ostatnio zmieniony przez Adam 2010-06-13, 07:12, w całości zmieniany 1 raz
u mnie w silniku J7T (2,2 benzyna) jest tak, że pod termostatem jest czujnik temperatury z dwoma konektorami - ten daje sygnał do jednostki sterującej.
Obok jest czujnik z jednym konektorem - taki jak na zdjęciu Adama - i ten daje sygnał do wskaźnika.
To, że kierunkowskaz ma wpływ na zachowanie wskaźnika sugerowałoby kłopoty z elektryką - poza stykami czujnika sprawdziłbym "grzejącą" się zworkę w skrzynce przekaźników i główne podłączenia masowe (akumulator, silnik)
Piękne dzięki panowie. Jutro po 12 rano odbieram renatke i pierwsze co robie to podjeżdżam do garażu i ją doprowadzam do stanu używalności.Autko stało prawie dwa latka.Pali na dotyk i jest prawie darmo, a że się tym przejechałem i nie puka nie stuka skóra i dużo miejsca to chyba zostanie u mnie na dłużej. Tylko musze wygrzebać mech z szyb no i wiadomo zadbać o nią. Także myśle, że będe częstym gościem u was. Jeszcze raz bardzo dziękuje i jutro albo pojutrze się odezwe jak mi poszło. Pozdrawiam.
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-06-14, 21:57
Możesz mieć kolego problem w samym liczniku. Obwód wskaźnika może sie zamykać przez kontrolki kierunkowskazów i stąd te dziwne zachowanie.
A do nas jak najbardziej zapraszamy . Jak zaliczysz jeden ze zlotów to zobaczysz że warto .
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Renatka stoi już w garażu. Przewód masowy od akumulatora wyczyszczony i wysmarowany. Ale od alternatora idzie (chyba) tylko przewód z dodatnim napięciem i wchodzi w jakieś urządzenie (nie mam pojęcia co to) i leci do akmulatora. Przewodu masowego od silnika nie zdążyłem zrobić bo mi się pogoda popsuła a w garażu stoją dwa motury i nie mam gdzie wjechać pod daszek.Licze, że jutro się poprawi, duża pucha wd40 zakupiona i będe działał dalej. Pozdro.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum