Jeśli się uszkodzi regulator napięcia, to może nie świecić kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka ale bez odpalania, podobnie jest jak się zawieszą szczotki w alternatorze, też kontrolka ładowania się nie świeci. Wydaje mi się, że najlepej postukać w alternator, bo może to szczotki, ewentualnie podmienić regulator napięca na sprawny i zobaczyć, czy to padł regulator. Ja obstawiam regulator napięcia
PS jeśli kontrolka ładowania świeci a nie ma ładownia to należy tak samo sprawdzić jak napisałem powyżej:)
Podłącz miernik do akumulatora
zobacz jaki prąd ładowania idzie na akumulator .
Powinno być 14V jak będzie 15-16 to tez da się żyć.
Jak nie to:
-uszkodzony regulator napięcia "typowe"
-uszkodzony "zużyty" alternator
_________________ RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
Tomek ,jeżeli nie zapala się kontrolka ładowania i nie mierzyłeś napięcia ładowania na akumulatorze ,to skąd masz pewność ,że nie ładuje ??????????
Mierząc napięcie ładowania ,powłączaj światła i wtedy odczytaj wartość napięcia.
_________________
$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
Ostatnio zmieniony przez $SKORPION$ 2010-07-02, 19:38, w całości zmieniany 1 raz
Poniewaz akumulator rozladowuje sie. Jezdze samochodem codziennie i slysze jak kreci rozrusznik. Z dnia na dzien bylo coraz gorzej, a dzisiaj juz nie mial nawet sily na wlaczenie kierunkowskazow. Jak hamowalem i wlaczaly sie swiatla STOP - przygasaly mi kontrolki na desce. Gdyby bylo ladowanie to nie byloby tych objawow.
_________________ Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
Czyli na 100% nie masz ładowana, więc przede wszystkim sprawdź regulator napięcia i szczotki, no i obejrzyj kable przy alternatorze a nuż się jakiś urwał.
Jutro bede zamawial alternator. Stary dawal prad ladowania 40A a mam upatrzony taki co daje 105A. Czy sa jakies przeciwwskazania do zakladania tak wydajnego alternatora?
_________________ Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-07-06, 21:40
Nie walnąłeś się czasami ???? W maluchu było o ile dobrze pamiętam 36A a u Ciebie 40 ???
Wg. papierów najmniejsze były 60A .
Większy jak najbardziej możesz założyć .
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Ostatnio zmieniony przez MaciejR21 2010-07-06, 21:45, w całości zmieniany 1 raz
Tez wydawalo mi sie ze 40A to troche malo ale tak odczytalem z tabliczki na alternatorze. Napisy byly malo czytelne wiec twierdze ze tak odczytalem a nie ze tak bylo napisane
_________________ Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum