Wysłany: 2010-07-28, 10:12 Uszkodzenie układu kierowniczego
Dziękuje panowie za wsparcie z demontażem Deski. Ale w tej chwili ten czujnik który był najważniejszą rzeczą do zrobienia zszedł na drugi plan. 3 dni temu uciekł mi cały płyn od wspomagania. Więc przez te trzy dni jeździłem bez. Wyjeżdżam wczoraj spod bloku, coś mi stukło i kierownica zaczęła się kręcić a auto pojechało prosto...Troszke przytarłem auto sąsiada ale nie mocno. I na tą chwilke mam pytanie. Kto ma cały układ kierowniczy bo nie mam zielonego pojęcia, skąd cieknie i co się urwało. auto stoi przed blokiem i czeka na lawete. Mam nadzieje, że ktoś u was ma gdzieś jakąś renatke na części i znajdzie najlepiej cały układ. Jak patrzyłem to wydaje mi się, że leciało tam z połączenia kolumny kierowniczej z tą maglownicą (?). Ten pręt na końcu którego jest przyczepiona kierownica łączy się z takim poprzecznym urządzeniem i wydaje mi się (no na 70%, że z tamtąd leciało), no i ta kolumna się chyba urwała bo kierownicą jak się mocno zakręci to robi 4-5obrotów.
No i od czego taki układ może pasować. Domyślam się, że od Safrane i chyba od trafica b to jest chyba zależne tylko od płyty podłogowej a z tego co mi wiadomo to Safrana i trafic są na tym samym spodzie i były też produkowane z silnikiem 2.1 td.
Nie trafic tylko especa!!
Nie pisz jednego posta pod drugim !!!. Używaj opcji EDYTUJ w prawym górnym rogu posta.
Ostatnio zmieniony przez MaciejR21 2010-07-28, 20:37, w całości zmieniany 3 razy
kierownicą jak się mocno zakręci to robi 4-5obrotów
Tylko tyle i przestaje, czy nie sprawdzałeś 6,7,8, ... ??
Z twojego opisu wygląda na to, że maglownica skończyła żywota dość drastycznie i nietypowo, ale:
Adrianos napisał/a:
wydaje mi się (no na 70%, że z tamtąd leciało),
Tylko mi się tak wydaje na 70%
Takowe maglownice występowały jeszcze w espace 1 i 2.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 58 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-28, 14:48
a inne objawy - jak wycieka płyn ze wspomagania to najpierw kierownica ciężko się kręci. Buczy też pompa od wspomagania - szczególnie w krańcowych położeniach steru. To są pierwsze objawy - były takie?
Tu się coś raczej urwało (rozłączyło) kolumna kierownicy jest podłączona na takie wielowypusty na wałku i ściągnięte taka obejmą i śrubami. Albo się mechanizm raptownie zatarł i urwałeś kolumnę ciągnąc na siłę - albo (i ja stawiam na to drugie) zaczęła maglownica ciężko pracować i kolumna kierownicy Ci się rozłączyła (poluzowała) w miejscu łączenia. Musisz zdemontować plastiki pod spodem kolumny kierowniczej i tam zajrzeć.
Ja dopiero co taką przekładnię wywiozłem na złom razem z resztkami takiego turbodiesla. Drugą w zeszłym tygodniu wysłałem Pocztą Polską do innego forumowicza. Powodzenia w szukaniu
Kręci się jak karuzela. Ile obrotów tylko chce. Z tym, że kręci się bardzo łóźno i jak nią mocno zakręce (jak kołem fortuny) to robi 4-5 obrotów. Tak były objawy buczenia, ale buczenie ustępuje w momencie kiedy nie masz już wogóle płynu od wspomagania.Kurde Adam ale zgrzeszyłeś. Byś zarobił troszke. Oprócz tej maglownicy pewnie przydałoby mi się kilka części. Auto stało dwa lata.Dobrze, że ze speca pasują do tego ąłtwiej jest części dostać.
Przy okazji tematu maglownicy: da się w V6 wyciągnąć ją bez demontażu ABS'u? Jest tam ostatnia z 4 śrub i nie uśmiecha mi się demontować jeszcze więcej i więcej. Komuś się to udało (od spodu auta) wykręcić tą śrubę?
R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka Pomógł: 19 razy Wiek: 58 Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3687 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-05, 07:44
odczepiasz ją prawie przy samej przekładni - inaczej przekładnia nie wyjdzie. Musisz jednak zacząć od środka pojazdu - kierownica, obudowy kolumny, etc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum