:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
Uszkodzenie układu kierowniczego
Autor Wiadomość
Adrianos 
Gaworek


R25: 2.1 turbo-DX, turbodisel, B290, '92
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 21
Skąd: Konin
Wysłany: 2010-07-28, 10:12   Uszkodzenie układu kierowniczego
 

Dziękuje panowie za wsparcie z demontażem Deski. Ale w tej chwili ten czujnik który był najważniejszą rzeczą do zrobienia zszedł na drugi plan. 3 dni temu uciekł mi cały płyn od wspomagania. Więc przez te trzy dni jeździłem bez. Wyjeżdżam wczoraj spod bloku, coś mi stukło i kierownica zaczęła się kręcić a auto pojechało prosto...Troszke przytarłem auto sąsiada ale nie mocno. I na tą chwilke mam pytanie. Kto ma cały układ kierowniczy bo nie mam zielonego pojęcia, skąd cieknie i co się urwało. auto stoi przed blokiem i czeka na lawete. Mam nadzieje, że ktoś u was ma gdzieś jakąś renatke na części i znajdzie najlepiej cały układ. Jak patrzyłem to wydaje mi się, że leciało tam z połączenia kolumny kierowniczej z tą maglownicą (?). Ten pręt na końcu którego jest przyczepiona kierownica łączy się z takim poprzecznym urządzeniem i wydaje mi się (no na 70%, że z tamtąd leciało), no i ta kolumna się chyba urwała bo kierownicą jak się mocno zakręci to robi 4-5obrotów.

No i od czego taki układ może pasować. Domyślam się, że od Safrane i chyba od trafica b to jest chyba zależne tylko od płyty podłogowej a z tego co mi wiadomo to Safrana i trafic są na tym samym spodzie i były też produkowane z silnikiem 2.1 td.

Nie trafic tylko especa!!

Nie pisz jednego posta pod drugim !!!. Używaj opcji EDYTUJ w prawym górnym rogu posta.
Ostatnio zmieniony przez MaciejR21 2010-07-28, 20:37, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Tombog 
Administrator
Wszechstronny laik



R25: V6i B29F AR4 R12
Imię: Francuzeczka
Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 2468
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2010-07-28, 11:33   
 

To poprzeczne urządzenie to maglownica właśnie.

Adrianos napisał/a:
kierownicą jak się mocno zakręci to robi 4-5obrotów


Tylko tyle i przestaje, czy nie sprawdzałeś 6,7,8, ... ??
Z twojego opisu wygląda na to, że maglownica skończyła żywota dość drastycznie i nietypowo, ale:
Adrianos napisał/a:
wydaje mi się (no na 70%, że z tamtąd leciało),

Tylko mi się tak wydaje na 70% ;)
Takowe maglownice występowały jeszcze w espace 1 i 2.
_________________

-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-28, 14:48   
 

a inne objawy - jak wycieka płyn ze wspomagania to najpierw kierownica ciężko się kręci. Buczy też pompa od wspomagania - szczególnie w krańcowych położeniach steru. To są pierwsze objawy - były takie?
Tu się coś raczej urwało (rozłączyło) kolumna kierownicy jest podłączona na takie wielowypusty na wałku i ściągnięte taka obejmą i śrubami. Albo się mechanizm raptownie zatarł i urwałeś kolumnę ciągnąc na siłę - albo (i ja stawiam na to drugie) zaczęła maglownica ciężko pracować i kolumna kierownicy Ci się rozłączyła (poluzowała) w miejscu łączenia. Musisz zdemontować plastiki pod spodem kolumny kierowniczej i tam zajrzeć.
Ja dopiero co taką przekładnię wywiozłem na złom razem z resztkami takiego turbodiesla. Drugą w zeszłym tygodniu wysłałem Pocztą Polską do innego forumowicza. Powodzenia w szukaniu
_________________

 
 
Adrianos 
Gaworek


R25: 2.1 turbo-DX, turbodisel, B290, '92
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 21
Skąd: Konin
Wysłany: 2010-07-30, 13:27   
 

Kręci się jak karuzela. Ile obrotów tylko chce. Z tym, że kręci się bardzo łóźno i jak nią mocno zakręce (jak kołem fortuny) to robi 4-5 obrotów. Tak były objawy buczenia, ale buczenie ustępuje w momencie kiedy nie masz już wogóle płynu od wspomagania.Kurde Adam ale zgrzeszyłeś. Byś zarobił troszke. Oprócz tej maglownicy pewnie przydałoby mi się kilka części. Auto stało dwa lata.Dobrze, że ze speca pasują do tego ąłtwiej jest części dostać.
 
 
 
Mariusz1500 
Fachowy forowicz


Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 349
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2010-07-30, 14:13   
 

ja bede mial maglownice na sprzedanie :D i to nawet masz blisko zeby ja odebrac osobiscie :D 5km od Dąbia :)
 
 
 
Adrianos 
Gaworek


R25: 2.1 turbo-DX, turbodisel, B290, '92
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 21
Skąd: Konin
Wysłany: 2010-07-31, 06:41   
 

No to się bardzo ciesze! Dąbie jest po drodze na Bełchatów?
 
 
 
Mariusz1500 
Fachowy forowicz


Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 349
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2010-07-31, 07:38   
 

Wskakujesz na A2 i jedziesz w strone Łodzi i zjazdzasz zjazdem Dąbie Uniejów :)
o ile sie nie myle ze Konin ten co masz wpisany to ten w wielkopolsce :)
 
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
Imię: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2010-08-03, 22:01   
 

Przy okazji tematu maglownicy: da się w V6 wyciągnąć ją bez demontażu ABS'u? Jest tam ostatnia z 4 śrub i nie uśmiecha mi się demontować jeszcze więcej i więcej. Komuś się to udało (od spodu auta) wykręcić tą śrubę?
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-08-03, 23:07   
 

Mi wymieniałi maglownice i raczej ABS nie ruszali aczkolwiek stwierdzili że gorzej to tylko jest w Espace
_________________

 
 
Adrianos 
Gaworek


R25: 2.1 turbo-DX, turbodisel, B290, '92
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 21
Skąd: Konin
Wysłany: 2010-08-04, 13:40   
 

Kurde ja też mam ABS... :/
 
 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
Imię: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2010-08-04, 18:24   
 

gzara, a miałeś V6?
 
 
 
gzara 
Fachowiec



R25: 2,0 txe 1991
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 1354
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2010-08-04, 21:42   
 

No własnie wczoraj też o tym myślałem ja mam R4 gdzie jest o tyle łatwiej że jest dostęp od góry, ja zmieniałem silnik z V6 więc resztę mam od v6
_________________

 
 
Lloyd 
Fachowy forowicz



R25: 2458 V6 Turbo B295 1988
Imię: Pompka ;)
Wiek: 40
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 328
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2010-08-04, 22:41   
 

A kolumnę od przekładni jak i gdzie najlepiej odczepić?
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-05, 07:44   
 

odczepiasz ją prawie przy samej przekładni - inaczej przekładnia nie wyjdzie. Musisz jednak zacząć od środka pojazdu - kierownica, obudowy kolumny, etc.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 29