:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
jak rozebrac rozrzad w v6
Autor Wiadomość
laufi80 
Raczek


R25: 2.8 baccara v6 1989
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-08-21, 12:01   jak rozebrac rozrzad w v6
 

witam
musze rozebrac rozrzad i nie za bardzo wiem jak za to sie zabrac nie moge znalezc nigdzie zadnych opisow a nie usmiecha mi sie kupowac nowego silnika.
 
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-21, 12:34   
 

najbliżej masz do MaćkaR21 - to specjalista od silników V6

ps. szukałem tematu ale nie mogłem znaleźć. Nic dziwnego skoro tytuł brzmi "podmienili mi silnik?" ;)
_________________

Ostatnio zmieniony przez Adam 2010-08-21, 13:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Pomógł: 2 razy
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2010-08-21, 12:36   
 

Z rozrządem walczył MaciejR21 ,gdyż podczas powrotu ze zlotu w Borkach rozsypał mu sie ślizgacz łańcucha. Koszt samej robocizny/rozbiórka - złożenie/ u różnych mechaników waha się od 500-800zł. Z tego co wiem , demontaż chłodnicy obowiązkowy. Maciek na pewno postara Ci się pomóc ,jak to zrobić , o ile juz nie gdzieś w jakimś poście opisanego tego problemu .Wejdź i poszukaj w postach MaćkaR21.
Opisz co się stało ,że musisz rozbierać rozrząd

Tu masz link do tematu

http://www.renault25.eu/v...ighlight=#31978
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
Ostatnio zmieniony przez $SKORPION$ 2010-08-21, 12:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
laufi80 
Raczek


R25: 2.8 baccara v6 1989
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-08-21, 12:52   
 

wydmuchalo uszczelke pod glowica a zeby do tego sie dobrac musze rozebrac rozrzad.
a tak jak piszesz chlodnica juz jest zdemontowana
 
 
 
laufi80 
Raczek


R25: 2.8 baccara v6 1989
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-08-21, 13:33   
 

link byl dobry troszke podpowiedzial.
wiec bedziemy sie doktoryzowac dalej ale jak by ktos jeszcze dal jakies rady to bym byl wdzieczny
 
 
 
$SKORPION$ 
Znawca
Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2.9, V6 Injection, B29F, 1990 automat
Pomógł: 2 razy
Wiek: 71
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 900
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2010-08-21, 13:39   
 

Maciek na pewno się odezwie jak wróci z pracy. Przerabiał rozbiórkę dwa razy jak wynika z linku .
_________________

$SKORPION$ Każdego dnia w moim życiu zmuszony jestem dodać kogoś do listy ludzi,którzy mogą mnie po prostu: POCAŁOWAĆ W DUPĘ
 
 
 
laufi80 
Raczek


R25: 2.8 baccara v6 1989
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-08-21, 13:57   
 

mam wrazenie ze latwiej bylo by wmienic caly silnik :lol:
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-08-21, 17:37   
 

Napisz jeszcze dlaczego musisz wymienić uszczelkę ?? Jakie są objawy ??? Czy wiesz pod którą głowicą jest uszkodzona uszczelka ???
Prawdę mówiąc , gdybym wiedział że kupiony silnik będzie dobry albo miał na niego gwarancje rozruchową to kupiłbym inny silnik.
Roboty jest kupa przy wymianie uszczelek , poza tym jest tam ciasno . Trzeba rozpiąć wydech , zdemontowac cały dolot, zdjąć pokrywę rozrządu przed tym zdemnotować pompy , alternator itd..
Jeśli woda leci do oleju albo odwrotnie może się okazać że uszczelka będzie dobra , natomiast uszkodzeniu uległa jedna z 6 uszczelek pod tulejami cylindrów.
Dodam od siebie że uszkodzenie uszczelki spowodowane jest w tych silnikach najczęściej przegrzaniem. Jak kupiłem swoje auto , płyn delikatnie przenikał do oleju .
Postanowiłem wówczas zastosowac uszczelniacz układu chłodzenia który ODRADZAM każdemu !!!!! , i o dziwo to pomogło a było to kilka lat temu. Oczywiście potem nastąpiło zamulenie nagrzewnicy. Moja awaria była na 100% spowodowana przegrzaniem silnika bo kupiłem samochód z uszkodzoną pompą cieczy.
Przy wymianie uszczelek najwygodniej wymontować silnik z samochodu. Naprawdę pójdzie szybciej i wygodniej niż z zamontowanym.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
laufi80 
Raczek


R25: 2.8 baccara v6 1989
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-08-21, 17:56   
 

uszczelke wydmuchalo pod pierwsza glowica a wnioskuje potym bo nie pali na jeden a teraz na dwa garki i rosnie cisnienie w ukladzie chlodzenia!!
a to ze trzeba rozwalic caly silnik to sie dowiedzialem tylko mi zostalo rozrzad do rozebrania
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-08-21, 21:18   
 

Jeśli jesteś pewny diagnozy ( bo szkoda by było dobry silnik rozbierać ) , to musisz zdjąć bądz zluzować pompę układu chłodzenia , alternator , rolkę prowadzącą pasek , paski, pompę wspomagania , sprężarkę klimy i jeśli takowa występuje to wspornik pompy wspomagania. Potem trzeba odkręcić koło pasowe wału. Tutaj potrebny jest klucz nasadowy o ile dobrze pamiętam 45 i pokrętło do niego 3/4 cala. Dzwignia musi być dość spora żeby to ruszyć. Oczywiśćie konieczne jest zablokowanie koła zamachowego od strony skrzyni. Ja przy automacie musiałem wymontować rozrusznik żeby w bezpieczny sposób zablokować koło zamachowe o korpus skrzyni ( w innych miejscach jego ścianki były zbyt cienkie i groziło to pęknięiem korpusu ) .
Odkręcamy też rozdzielacz zapłonu. Do odkręcenia palca rozdzielacza potrzebny jest dobry kluczyk imbusowy . Kiepskiej jakości radzę nie stosować bo jeśli gniazdo śruby się wyrobi to umarł w butach. Po zdjęciu palca odkręcamy podstawę palca , przykręconą do wałka rozrządu ( klucz nasadowy ) . Kolejna rzecz to metalowa " miska " , Pod rozdzielaczem , przykręcona na dwie śruby.
Pozostaje teraz odkręcić cała masę śrub M7 na klucz 11 dookoła pokrywy i można ją zdjąć. Może być dośc mocno przyklejona do bloku i głowic i jeśli istnieje pewnośc że wszystkie śruby są odkręcone , można ja na opukać i próbować oderwać. Po zdjęciu pokrywy wszystko już widać. Prowadnice łancuchów , napinacze , slizgacze napinaczy , 3 łancuchy. Warto obejrzeć slizgacze i prowadnice , czy nie są popękne i nadmiernie wytarte.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
laufi80 
Raczek


R25: 2.8 baccara v6 1989
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-08-21, 21:26   
 

no dzieki wiekszosc mam zrobiona tylko mi zostalo odkrecic kolo pasowe kluczem 35 i nie zabardzo daje sobie rade
 
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-08-21, 21:43   
 

Tutaj masz tanio uszczelki . Normalnie kosztują 100zł / sztuka
http://allegro.pl/item119..._25_v6_2_8.html
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
laufi80 
Raczek


R25: 2.8 baccara v6 1989
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-08-21, 21:45   
 

ale nie jest podane jakie bo sa dwa typy
ale to okazja bo mi krzyknal gosc 140 zl za szt.

Nie pisz posta pod postem . Używaj opcji EDUTUJ w prawym górnym rogu wiadomości.
jak zblokowac to kolo w bezpieczny sposob w manualnej skrzni??
Ostatnio zmieniony przez MaciejR21 2010-08-22, 11:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 28