Wysłany: 2010-09-10, 14:38 Przednie sprężyny - fakty i mity
Przy okazji sprawdzania różnic w tylnym zawieszeniu w poszczególnych wersjach postanowiłem przyjrzeć się bliżej również przednim sprężynom. Znane są opinie o tym, jakoby różne były w wersji V6 i R4. Przeglądając jednak dialogisa pod tym kątem zauważyłem inną zależność.
Otóż o ile faktycznie wersja V6 ma niby inne sprężyny niż R4, to nie jest tak do końca. Dialogis powiada tak:
Z powyższego zestawienia wynika, że sprężyna jest inna również dla wersji z klimą i bez. W dodatku do V6 bez klimy można zamontować sprężynę od R4 z klimą.
Przy czym amortyzatory już są podzielone tylko na rodzaj przeniesienia napędu, a nie na rodzaj ogrzewania co w połączeniu z zestawieniem sprężyn obala mit o różnej długości sprężyn. Zapewne więc chodzi o sztywność sprężyn, ale poprzez ich średnicę bardziej, lub materiał z którego są zrobione.
Zapraszam do dyskusji i wymiany uwag. Może ktoś ma na stanie wymontowany amortyzator, czy sprężynę i może dokonać konkretnych pomiarów tychże. W przypadku sprężyn ważna byłaby średnica drutu i długość sprężyny rozprężonej, natomiast w przypadku amortyzatora myślę, że ważne byłyby odległości talerzyka od obu końców obudowy amora, czyli tej rury zasadniczej.
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-09-10, 21:21
Mam za oknem spręzynę od V6 na pewno oryginał . Mam tez oryginalny amortyzator.
Wydaje mi się że w amortyzatorach R4 i V6 , były na róznych wysokościach montowane kielichy oporowa na amortzatorach ,
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
No ja podałem fakty z dialogisa, a jak to jest w realu, to właśnie chciałbym ustalić. Skoro Maciek ma za oknem, a Adam za płotem (pamiętam ), to dojście do prawdy zajmie nam chwilę Miarki w garść chłopaki i prostujemy dialogisa .
Adam napisał/a:
tylko chyba w 12 zaworowych czterocylindrówkach są takie jak w V6
Fakt, B294 to Buśkowe budy z 12V pod maską, lecz lećmy dalej:
5. B29B (TX, J7T), ogrzewanie normalne - 77 04 002 434
6. B29B (TX, J7T), klimatyzacja normalna - 77 04 002 435
Znaczy sprężyna z V6 bez klimy jest taka sama jak w TX J7T z klimą ? Jak taką założyć na amor z innym umiejscowieniem kielicha ? A może właśnie chodzi o inny ścisk ?
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmową ze mną skontaktuj się z lekarzą lub farmaceutem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie moesz zacza plikw na tym forum Moesz ciga zaczniki na tym forum