R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990 Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 1603 Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-09-27, 18:04 Bio-ester
Zatankowałem dziś do opla Paliwo BIO , na stacji Bliska.
Jest tańsze od normalnego ON o 60gr/litrze więc dośc ciekawie.
Rocznik opla 95 , silnik 1,7 ISUZU.
Zapytałem sprzedawcę czy ludzie to tankują a ten z lekkim uśmiechem odpowiedział że " czasami ....jak się pomylą ".
Do domu miałem jakieś 50km , ale zapaliłem silnik i ruszyłem.
Nie zauważyłem żadnej róznicy w pracy silnika, żadnego spadku mocy ( która jest i tak w tym aucie za mała ) , żadnej nie równej czy głośnej pracy . Silnik chodzi jak na normalnym ON a jedyną róznicą jest zapach spalin . Można go porównać do rozgrzanego oleju roślinnego.
Jak mniej więcej sprawdze jakie silnik ma spalanie to dopisze do tematu.
Zamiesciłem ta informację bo być może właściciele diesli mają obawy przed tym paliwem i nigdy nie próbowali.
Z dzisiejszych doświadczeń wynika że spokojnie można to lać. Zresztą , diesel starej konstrukcji pojedzie na wszystkim co tłuste filtrowany olej po frytkach też jak najbardziej.
A na potwierdzenie tych słów mogę napisać że ostatnio kupując części do samochodu w hurtowni ( także olejów ) , zobaczyłem na fakturze klauzulę że "zakupiony olej do smarowania łańcuchów pilarek , będzie mi służył do smarowania tych że łancuchów a nie do napędzania silników diesla ". Olej taki jest znacznie tańszy niż ON a jak wynika z tekstu powyżej , doskonale nadaje się jako paliwo .
_________________ Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
Ostatnio zmieniony przez MaciejR21 2010-09-27, 18:05, w całości zmieniany 1 raz
Kolega miał kiedyś Toledo 1,9 D, 93r. i jak jeździł do dziewczyny to zahaczał o Bliską i lał "to coś". Mówił, że jedyna różnica jaką czuł to zapach i większy portfel
_________________
Ostatnio zmieniony przez Busiek 2010-09-28, 17:56, w całości zmieniany 1 raz
Owszem starszy diesel na wszystkim pojedzie nawet na oleju kujawskim lub innym.
Problemy będą w nowszych silnikach typu HDI itd.
Bio-diesel zawiera dużo "brudów" które przejdą przez filtr ale zatkają wtryski lub pompo-wtryskiwacze.
Jako ciekawostkę mogę powiedzieć że kiedyś miałem w pracy Mercedesa MB 100
z najstarszym chyba silnikiem 2.4D i tam fabryczna instrukcja sugerowała tankowanie
zimą benzyny w proporcjach maksymalnie 40 Pb do 60 ON .Przy czym tyczyło to się benzyny
zwykłej a nie bezołowiowej.
ostatnio spotkałem się z paliwem Bio za naszą wschodnią granicą gdzie jest ponad 30% tańszy niż ON.
Reasumując mając STARA , Ziła lub innego URSUSA można to lać do autek po 2004-2005
to będzie więcej kłopotu niż oszczędności.
_________________ RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
dużo "brudów" które przejdą przez filtr ale zatkają wtryski lub pompo-wtryskiwacze
Może się nie znam specjalnie na filtrach, ale wydaje mi się, że filtry stosowane w dowolnym urządzeniu są najdrobniejszym ogniwem w całym łańcuchu drogi tego co jest filtrowane, właśnie po to by chronić to co mogłoby zostać uszkodzone, przez te "brudy" . Dlaczego więc coś co przejdzie przez filtr ma zatkać to co jest za filtrem ??
_________________
-------------------------------------------------------
Przed rozmowÄ… ze mnÄ… skontaktuj siÄ™ z lekarzÄ… lub farmaceutem
Tak to niestety już bywa ,że filtr z nazwy jest tylko filtrem
_________________ Moja jest tylko racja,bo to Święta Racja.
A nawet jak jest twoja,to moja jest mojsza niż twojsza,bo moja racja jest najmojsza i tylko ja ją mam.
( Dzień Świra )
-ponoć życie zaczyna się po 50-tce,..no może
po dwóch..
Zapraszam do lektury na stronie TVN Turbo , dział Turbo kamera było kilka przypadków
zwiÄ…zanych z "zajechaniem" wypasionych nowych furaczy z silnikiem diesla Volvo i jakieÅ›
BMW co miały przyjemność posmakować Bio-paliwa .
Były też pokazane próbki jak wygląda zwykły ON a jak BIO.
Ale jak ktoÅ› do furki za ponad 100 tys tankuje paliwo do Bizona czy Ursusa to sam sobie jest
winien.
Odnośnie filtrów to mieliśmy ten problem w GAZ-ie GAZELA ma 2 filtry i tak nie pomogło
kiepska ropa zapychała pompo-wtryskiwacze.
_________________ RENAULT 25 V6 -1992 150KM
RENAULT Clio RL 1.2 -1994 54KM
Audi A6 1.8T -1997 -150KM
GAZ 2571 -Gazela -1997 101KM
Renault RAPID 1.9D -1994 65KM
R25: Turbo-DX B290 '91
Imię: Renia Pomógł: 14 razy Wiek: 44 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 1076 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2010-10-03, 18:55
Ja cala wiosne i lato przejezdzilem na Bioestrze z Orlenu (czy to Bliska czy zwykly Orlen) a dokladniej to ze stacji ktora bierze paliwo z Orlenu. Cena ~3,6zl w owczesnym czasie. Zrobilem na nim jakies 8000km i moge sie pochwalic jakie sa efekty
- Renia chodzi dokladnie tak samo jesli chodzi o przyspieszenie jak i o spalanie (oczywiscie mowimy o odczuciach subiektywnych)
- Przez pierwsze kilkaset kilometrow (czasem nawet dluzej) poza zmiana zapachu spalin to brak efektow dodatkowych typu kopcenie itp. Dopiero po dluzszym czasie silnik zaczyna kopcic na niebiesko przy mocniejszym depnieciu gazu, byc moze to tez kwestia co sie zatankowalo (czy z dna zbiornika na stacji paliw itp).
- Po zatankowaniu normalnej ropy niebieski dymek znika i znowu spokoj na kilkaset kilometow po ponownym zatankowaniu Bio.
- Oczywiscie Bio nie nadaje sie na niskie temperatury i niestety slyszalem ze juz niedlugo ma zniknac jakas ulga podatkowa na biokomponenty i niestety skonczy sie niska cena tego paliwa.
Jesli sie nic nie zmieni i bedzie problem z dostepem do taniej ropy to od wiosny znowu przesiade sie na Bio.
_________________ Jesli cos nie dziala to popraw styki
Ostatnio zmieniony przez Zulus 2010-10-03, 18:57, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum