:     
 Przebieg: 



 • Album
 • Chat
 • FAQ
    Gość  • Rejestracja • 
 • Profil
 • Grupy
 • Szukaj
 • Download
 • Statystyki
 • Klubowicze
 • Użytkownicy
Użytkownik: Hasło:  


•  SALON R25  •  R25-TV  •  FORUM  •  PORTAL  •  LINKOWNIA  •  ! POCZTA !  •

Poprzedni temat :: Następny temat
wymiana płynu chłodniczego
Autor Wiadomość
soki 
Kawaler


R25: 2.0, GTS, 1990, b297, j6r 706
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Koziegłowy
Wysłany: 2010-08-06, 09:29   wymiana płynu chłodniczego
 

Mam pytanie jak spuścić płyn chłodniczy, ale tak do zera? Jest może jakiś korek w silniku, albo coś?
 
 
oleks 
Kandydat na znawcę


R25: 2068 Turbo DX B290 1990
Imię: Renia
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 574
Skąd: Łodź
Wysłany: 2010-08-06, 10:13   
 

W silniku to jest tylko wchłodnicy nie ma.
Korka na bloku szukaj jakieś 6 cm od krawędzi w środkowej części. Łeb śruby chyba 10-tka albo 11-tka
 
 
Adam 
Max ranga
oPoranek



R25: Baccara 2,9 V6
Imię: Rządówka
Pomógł: 19 razy
Wiek: 58
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 3687
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-06, 10:29   
 

wypadało by więc jeszcze rozłączyć węże na dole przy chłodnicy i przy nagrzewnicy
_________________

 
 
Psztym 
Stary młodzik


R25: 2165,TX,J7T,B29B,1991
Imię: Szmaragdowa
Wiek: 49
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 128
Skąd: Opole
Wysłany: 2010-08-06, 22:46   
 

Wg Haynesa: na zimnym silniku - zdjąć zakrętkę zbiorniczka przelewowego, zdjąć dolny wąż chłodnicy (oczywiście podstawiając wcześniej miskę itp.), odkręcić śrubę odpowietrzającą znajdującą się najczęściej w okolicy termostatu lub na górnym przewodzie chłodnicy. Jak przestanie lecieć z chłodnicy przestawić miskę pod silnik i wykręcić korek spustowy z bloku silnika - ulokowany najczęściej z tyłu po prawej stronie.
Można się jeszcze pokusić o przepłukanie chłodnicy i silnika ale to już całkiem inna historia...
 
 
MaciejR21 
Specjalista
Vice Vice Vice Prezes OSZ



R25: 2,9 V6 Injection Z7W B29F 1990
Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 1603
Skąd: Grudziądz/Pszczyna
Wysłany: 2010-08-07, 09:39   
 

W nagrzewnicy niestety zostanie . Szczególnie w V6 gdzie trzeba by było odkręcić węże przy samejnagrzewnicy a jest to o tyle trudne że zastawione jest to ABSem i wspomaganiem a jak do tego dojdzie automat i klima to w zasadzie odkręcenie węzy jest niemożliwe bez ruszania innych podzespołów.
_________________
Nie sztuka być królem. Sztuką jest być dobrym królem.
 
 
 
lipidor 
Administrator



R25: 2l, GTS, gaznik, B29705, 1985
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 472
Skąd: francja
Wysłany: 2010-08-07, 14:54   
 

a nie da sie podac sprezonego powietrza do ktoregos z przewodow? niech wydmucha.
_________________
Prawdziwy mężczyzna sika do umywalki.
 
 
 
odiz 
Starszy starszak


R25: 1995,GTS,B297,1984
Imię: żaba
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 136
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2010-08-07, 18:09   
 

Tak jak oleks pisał-otwierasz maskę-siadasz na prawym błotniku-nogi na podłużnicy (wchodzisz pod maskę :D )patrząc od strony kabiny na bloku-na wysokości 5 -9 cm od dołu masz korek spustowy z bloku silnika.Klucz faktycznie jakiś nietypowy 11?.Dla spokojności odpal silnik na 5- 10 sekund-niech pompa wychlapie wszystko . Powodzenia !! :D
_________________
odiz
Ostatnio zmieniony przez odiz 2010-08-07, 18:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
soki 
Kawaler


R25: 2.0, GTS, 1990, b297, j6r 706
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Koziegłowy
Wysłany: 2010-10-08, 17:07   
 



Czy to jest śruba do spuszczenia płynu chłodzącego?

Na zdjęciu widać kolektor wydechowy i śrubę w czerwonym kółeczku.
Ostatnio zmieniony przez soki 2010-10-08, 17:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
soki 
Kawaler


R25: 2.0, GTS, 1990, b297, j6r 706
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Koziegłowy
Wysłany: 2010-10-09, 21:12   
 

No cóż, sam sobie potwierdzę, to jest ta śruba, o którą mi chodziło :).
 
 
JAGIEŁ 
Fachowy forowicz



R25: 2.2, TX, J7T, B29B, 1992
Imię: BLANKA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 262
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2010-10-10, 00:22   
 

Mi sie wydaje że nie jest pod tym kątem.. Spustowe są pod kątem prostym do bloku a ta jest w poziomie więc wygląda jak mocowanie miski albo czegoś podobnego :) śróby spustowe poza tym były bodajże na imbusie ;)
_________________

 
 
 
soki 
Kawaler


R25: 2.0, GTS, 1990, b297, j6r 706
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 62
Skąd: Koziegłowy
Wysłany: 2010-10-10, 14:30   
 

Nie, nie, to jest na pewno śruba spustowa ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Hosting strony: www.tombogmedia.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 25